Skip to main content

Beste KPN, 

ik heb momenteel hetzelfde probleem in Indonesië. Ik ben net gestart met een KPN mobiel abonnement per 1 januari 2020 en op mijn vakantie merk ik nu dat ik dringende telefoontjes niet kan plegen en ik kan ook niet gebeld worden. Zelfs een taxi via een app oproepen lukt niet. Wat voor een slechte verbinding is dit wat KPN mij heeft verkocht? 
Ik kan jullie telefonisch ook niet bereiken. Graag hulp in deze noodsituatie!

groet,

Gaite

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hey Gaite, welkom! Je kunt dus niet bellen, niet gebeld worden, én geen mobiel internet gebruiken. Wil je eens proberen of je deze dingen wel kunt als je handmatig een andere netwerkaanbieder selecteert? Wat je in het buitenland kunt is afhankelijk van hoe het mobiele netwerk daar is. Dat is niet iets waar wij invloed op hebben. Vul verder je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik aan onze kant voor de zekerheid de boel na of dat allemaal klopt. Geef ook even aan wat voor toestel je hebt.


Ik heb het gedaan Erik. Nog steeds geen bereik met telefoon en sms in Indonesië. Verzoek om mijn mobiele aansluiting na te kijken en te activeren buiten EU.


@Gaite 

 

Hier staan ook tips zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/geen-service-in-indonesie-urgent-476474


Beste Tycha,

andere aanbieder en sutomatisch uitgezet, nog steeds geen telefoon en smsverbinding.

Graag mijn technische aansluiting voor buiten EU nakijken en resetten. Ik heb tel verbinding nodig.

 

Groet, 

Gaite


Ik hoop dat @Erik_  je snel verder helpt


Beste Erik,

ik heb geen telefonisch bereik, mijn telefoon wordt direct naar voicemail overgezet.

ik heb geen sms, apps activeren via sms lukt niet.

ik heb wel mobiel internet.

Graag telefoon en sms checken en opnieuw testen/resetten. Ik moet dringend bellen en er moet een app via sms geactiveerd worden.

dank alvast.


Dank je, Gaite. Op het telefoonnummer dat je geeft vind ik alleen een mobiel abonnement bij ons dat in 2016 is beëindigd. Op je adres zie ik echter wel een andere aansluiting met een mobiel nummer dat eindigt op 863. In je contract van die aansluiting zie ik wel het nummer staan uit je profiel. Dus dan ga ik ervan uit dat je met nummerbehoud naar ons wilt overstappen. 

De nieuwe aansluiting is op 27 december besteld met een voorlopige ingangsdatum van 29 december. Echter kan die datum opschuiven afhankelijk van wanneer de portering van het te behouden nummer plaatsvindt. Dat hangt af van wanneer de latende provider het nummer laat gaan. Die hanteren meestal een opzegtermijn van een maand. En ik zie hier ook dat er op de 30e een mail naar je is verstuurd waarin wordt aangegeven dat je nummerbehoud op 30 januari wordt uitgevoerd.

Dit betekent dat je nu in een soort pre-activatie fase zit. Je hebt een verbinding via ons, maar je daadwerkelijke abonnement is nog niet actief. Dat gebeurt pas als de portering rond is. Met de verbinding die je nu hebt kun je in Nederland bellen en gebeld worden en dergelijke. Maar in het buitenland werkt dat niet volledig. 

Je te behouden nummer is nog tot aan 30 januari actief bij de oude provider, via de oude simkaart. Dus als je daarmee wilt bellen en dergelijke, gebruik dan ook je oude simkaart. Mocht je daar problemen mee hebben, dan moet ik je toch verwijzen naar die provider. Ik zie hier wat staan over dat het nummer op dit moment zakelijk is. Als dat KPN Zakelijk is, dan kun wil ik je vragen om je te melden op het Zakelijk KPN Forum.

Met je simkaart van ons, KPN Consumentenmarkt, ga je vanaf 30 januari in het buitenland kunnen bellen etc...

 


Ook een tip

 

Je kunt in Indonesië een prepaid SIM kaart kopen voor je eigen mobiele telefoon. Zorg in Nederland dat je telefoon SIM lock vrij is. Je krijgt dan een Indonesisch nummer en kunt goedkoop bellen om restaurants te reserveren of tussen reisgenoten onderling. Je kunt op deze manier ook goedkoper SMS-jes naar Nederland sturen en korte belletjes plegen. Geef thuisblijvers je tijdelijke Indonesische telefoonnummer, zodat je goed bereikbaar blijft.

 


Wat een toestand via KPN. Hier had ik eerder van op de hoogte willen zijn. Bij KPN had ik duidelijk aangegeven in Indonesië te verblijven. Toe gaf men aan dat ik meteen vanaf het activeren van mijn nieuwe simkaart volledig bereikbaar zou zijn. Anders had ik mijn oude simkaart behouden en de nieuwe niet geactiveerd. 
Ik stel het op prijs als ik op mijn nieuwe simkaart telefonisch goed bereikbaar ben en ook kan sms’en. Verzoek is aan jullie om dit voor mij op orde te brengen aangezien ik nog steeds niet kan bellen.

Ik wil jullie verzoeken om dit met KPN zakelijk af te stemmen. Nogmaals ik kan niet bellen vanuit het buitenland omdat mijn kaart het niet doet.


Heb je de simkaart van je oude provider niet meer of in ieder geval niet bij je? Dat maakt het heel erg vervelend! Ik kan er helaas niets aan veranderen, ben ik bang. In de mail die je hebt ontvangen staat: Uw nieuwe simkaart met bestelnummer *** is succesvol geactiveerd. De simkaart kunt u gaan gebruiken zodra uw huidige nummer is overgezet naar KPN. 

 

Je gaat per 30-1 over naar KPN en vanaf dan kan je dus alle functies van je simkaart gebruiken. Hopelijk heb je zo eerst voldoende informatie. Excuses voor de verwarring!