Skip to main content

Probeer te bellen in Mexico maar krijg geen beltoon, roaming staat aan, data werkt wel, ook bundel voor gekocht. Bundel is alleen data maar ik verwacht dan wel te kunnen bellen tegen std tarief??? Ook laten controleren of ik wel gebeld kan worden, maar mijn nummer is dan onbekend. Verbonden met telcel netwerk. 

Welkom op het forum van KPN @Stef76 

Vervelend dat je niet kunt bellen, gebeld kunt worden en internetten in Mexico, dit terwijl je daar ook nog eens een speciale bundel voor hebt aangekocht.

Mijn advies hierin is, om handmatig een ander netwerk te proberen, om te zien of je dan wel kunt bellen, gebeld kunt worden en kunt internetten.
De providers waar KPN sowieso een roaming overeenkomst mee heeft in Mexico zijn:

  • Altán Redes
  • Sapi de CV
  • AT & T
  • Pegaso PCS
  • Radiomóvil Dipsa

Probeer uit dit rijtje van providers de beste te selecteren op jouw locatie, want het wilt nog al eens verschillen per provincie in Mexico.

Laat even weten of het je is gelukt, en of je dan ook weer gebruik kunt maken van je smartphone in Mexico.

 


Van de boven vermelde aanbieders is alleen AT&T op mijn locatie beschikbaar. Daarmee lukt het inderdaad om te bellen wat betekent dat de instellingen op mijn telefoon verder goed lijken te zijn. Wel vreemd dat data via Telcel dan wel gewoon werkt. Heeft KPN geen roaming overeenkomst met Telcel?


Hoi @Stef76 

Super fijn, dat je via AT&T nu verbinding hebt kunnen krijgen, en daardoor weer kunt bellen en gebeld kunt worden, ga ervan uit dat dit ook geldt voor datagebruik (internet).

De provider Telcel komt niet in het rijtje voor van providers waarvoor je kunt kiezen in Mexico, waarmee het dus zeer waarschijnlijk is dat KPN daar geen roaming overeenkomst mee heeft gesloten.
Daar zou een moderator nog wat duidelijkheid over kunnen geven.

Maar het belangrijkste is nu toch wel, dat je weer volledig gebruik kunt maken van je smartphone in Mexico, en van de bundel die je daarvoor hebt aangeschaft.