Skip to main content
Beantwoord

Kan niet gebeld worden als multisim geactiveerd staat

• 11 februari 2025
  • 25 reacties
  • 432 keer bekeken

Als ik de multim activeer op mijn iphone 14 dan kan ik niet gebeld worden. Hij gaat 1 keer over en dan verbreekt de verbinding. Als ik dan in mijn recente oproepen kijk staat er “ beantwoord op ander apparaat” als ik de multisim uitschakel werkt alles weer goed. 
Apple support heeft alles doorgelopen en gecontroleerd maar daar lijkt het probleem niet te zitten.

Kent iemand dit probleem? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Update: Voor de mensen die nog binnen de eerste 24 uur zitten na activatie, is het advies om bluetooth en Wifi uit te zetten op de smartwatch. Dan ben je wel bereikbaar op je toestel en smartwatch. 

Voor de rest wordt het probleem binnen 24 (werk)uren opgelost voor de mensen die dit probleem nu ervaren. 

Bekijk origineel

25 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 11 februari 2025

@Janvoo

Staat deze optie aan? Sta schakelen tussen mobiele data toe?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 februari 2025

Ik zie die optie niet? 

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 11 februari 2025

Via Instellingen ▸ Mobiel netwerk ▸ Mobiele data, kun je de optie 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' activeren

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 11 februari 2025

Echt heel raar maar ik kan deze optie echt niet vinden. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 12 februari 2025

Ik zie de optie ook niet en heb hetzelfde probleem. Staat de optie in de iPhone instellingen, Apple Watch app instellingen of op de Watch?

Denk dat dit alleen maar van toepassing is als je twee sims in je iphone hebt. Niet als je 1 esim in je iPhone hebt en 1 esim in je Apple Watch

• Topper
  • 14 reacties
  • 12 februari 2025
Janvoo schreef:

Als ik de multim activeer op mijn iphone 14 dan kan ik niet gebeld worden. Hij gaat 1 keer over en dan verbreekt de verbinding. Als ik dan in mijn recente oproepen kijk staat er “ beantwoord op ander apparaat” als ik de multisim uitschakel werkt alles weer goed. 
Apple support heeft alles doorgelopen en gecontroleerd maar daar lijkt het probleem niet te zitten.

Net KPN aan de lijn gehad en je raadt het vast… die verwijzen terug naar Apple… Want het is iets tussen de iPhone en de Apple Watch en daar gaan zij niet over… tja….

Aanvulling: ook bij een uitgeschakelde Apple Watch (maar dus wel geactiveerde multisim) gaat de iphone 1x over en verbreekt. Het ligt dus niet aan de koppeling tussen de twee toestellen. Andersom ook geprobeerd. iPhone uitgezet en wat blijkt... de oproep komt helemaal niet aan bij de Apple Watch. Wat mij betreft dus bewezen dat het ergens in het netwerk niet goed gaat. 

Dus… aangezien ik een esim actief heb in de iPhone heb ik een sim kaartje besteld want dan kan ik de esim verwijderen (en de multisim) en alles nog eens een keer helemaal van scratch af instellen. Als het dan niet werkt dan weer KPN bellen...

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

Oh. Tegen mij zegt kpn het nog verder te onderzoeken. Maar wacht al 2 weken. 
ik heb een fysieke sim in mijn telefoon. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 februari 2025

Ik heb precies hetzelfde.

Iphone 16 Pro Max
Apple Watch Ultra 2

Zodra ik de multisim heb geactiveerd kan ik niet meer geveld worden.
Gaat één keer over op de watch en telefoon en dan wordt de verbinding verbroken.
Op mijn telefoon een melding “ Beantwoord op ander apparaat” 
Al van alles geprobeerd zonder resultaat.
Sim diverse keren uitgezet en weer opnieuw geactiveerd.
Bellen met telefoon uit, bellen met Watch uit.
Pas als ik de muntsim deactiveer kan ik weer gebeld worden.

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 februari 2025
Janvoo schreef:

Echt heel raar maar ik kan deze optie echt niet vinden. 

Dit is een optie die je hebt bij een duosim. Dus twee simkaarten in een telefoon.
Heeft niets te maken met een multisim op twee verschillende apparaten.

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 februari 2025
DreDuc schreef:
Janvoo schreef:

Net KPN aan de lijn gehad en je raadt het vast… die verwijzen terug naar Apple… Want het is iets tussen de iPhone en de Apple Watch en daar gaan zij niet over… tja….

Aanvulling: ook bij een uitgeschakelde Apple Watch (maar dus wel geactiveerde multisim) gaat de iphone 1x over en verbreekt. Het ligt dus niet aan de koppeling tussen de twee toestellen. Andersom ook geprobeerd. iPhone uitgezet en wat blijkt... de oproep komt helemaal niet aan bij de Apple Watch. Wat mij betreft dus bewezen dat het ergens in het netwerk niet goed gaat. 

Dus… aangezien ik een esim actief heb in de iPhone heb ik een sim kaartje besteld want dan kan ik de esim verwijderen (en de multisim) en alles nog eens een keer helemaal van scratch af instellen. Als het dan niet werkt dan weer KPN bellen...

Alles wat jij beschrijft heb ik ook geprobeerd. Ligt echt niet aan de toestellen.

• Topper
  • 14 reacties
  • 12 februari 2025
Sporthaas schreef:
DreDuc schreef:
Janvoo schreef:

Alles wat jij beschrijft heb ik ook geprobeerd. Ligt echt niet aan de toestellen.

Lijkt mij dat KPN het in hun netwerk moet zoeken. Er gaat iets mis bij het routeren van de oproep als de tweede sim actief is, dan geeft het netwerk een melding terug dat de oproep doorgeschakeld is naar de tweede sim (en daar meteen doodloopt), terwijl dat helemaal niet het geval is, want de oproep komt nooit bij de tweede sim aan. Hoe krijgen we een KPN’er in deze chat, zodat iemand met echt verstand van zaken er naar gaat kijken?!

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 februari 2025

@DreDuc, ik heb overigens al een fysieke simkaart in mijn iPhone. KPN gaf mij aan om een esim te testen. Is voor mij geen optie omdat ik een duo simkaart vanwege werke en privétoestel. 
Dus verwacht van de simwissel bij jou niet dat het de oplossing is. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 13 februari 2025

Hoi ​@Janvoo en de rest. Dank voor het melden van dit probleem!

Naar aanleiding van meerdere meldingen, ook in andere kanalen, hebben we nu dit probleem met de multisim in onderzoek. Verder is er nog niet veel te melden momenteel, maar zodra er iets meer bekend is dan horen jullie het. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 februari 2025
Sporthaas schreef:

@DreDuc, ik heb overigens al een fysieke simkaart in mijn iPhone. KPN gaf mij aan om een esim te testen. Is voor mij geen optie omdat ik een duo simkaart vanwege werke en privétoestel. 
Dus verwacht van de simwissel bij jou niet dat het de oplossing is. 

Ik heb een esim in mn iphone en heb hetzelfde probleem.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025

Heb het zelfde probleem! alles werkte goed met mijn fysieke sim, nu een e-sim en dus nieuwe multisim en het werkt niet meer… lijkt dat er iets niet goed gaat bij KPN

• Topper
  • 14 reacties
  • 13 februari 2025
Arjan van KPN schreef:

Hoi ​@Janvoo en de rest. Dank voor het melden van dit probleem!

Naar aanleiding van meerdere meldingen, ook in andere kanalen, hebben we nu dit probleem met de multisim in onderzoek. Verder is er nog niet veel te melden momenteel, maar zodra er iets meer bekend is dan horen jullie het. 

Fijn dat het opgepakt wordt en er serieus naar gekeken gaat worden

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 13 februari 2025

Bij mij is het probleem vandaag opgelost. Ik heb de hele tijd de multisim aan en uit gezet( omdat ik immers niet bereikbaar was) maar heb deze afgelopen nacht aan gelaten. En vanmorgen werkte alles zoals het hoort. Werd vervolgens ook gebeld door een medewerker van KPN. Hij vertelde dat het soms zo is dat het 24 uur kan duren voordat de multisim goed werkt. Dat hoort niet zo maar kan voorkomen in sommige gevallen. Zij zijn hier nog mee bezig vertelde hij.

ik ben blij dat het nu goed wekt. Hopelijk werkt deze tip ook voor jullie. De mulisim dus aan laten staan voor een aantal uur. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 februari 2025
Janvoo schreef:

Bij mij is het probleem vandaag opgelost. Ik heb de hele tijd de multisim aan en uit gezet( omdat ik immers niet bereikbaar was) maar heb deze afgelopen nacht aan gelaten. En vanmorgen werkte alles zoals het hoort. Werd vervolgens ook gebeld door een medewerker van KPN. Hij vertelde dat het soms zo is dat het 24 uur kan duren voordat de multisim goed werkt. Dat hoort niet zo maar kan voorkomen in sommige gevallen. Zij zijn hier nog mee bezig vertelde hij.

ik ben blij dat het nu goed wekt. Hopelijk werkt deze tip ook voor jullie. De mulisim dus aan laten staan voor een aantal uur. 

Bedankt voor deze tip. Ga het vanavond ook proberen door deze weer te activeren.
Ik laat het resultaat morgen weten.

• Topper
  • 14 reacties
  • 13 februari 2025
Janvoo schreef:

Ik heb het net weer aangezet (en ben dus ff niet goed bereikbaar). Fingers x’ed ;-) of het morgen werkt...

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 februari 2025
DreDuc schreef:
Janvoo schreef:

Ik heb het net weer aangezet (en ben dus ff niet goed bereikbaar). Fingers x’ed ;-) of het morgen werkt...

En dat was dus de oplossing. Ook ik heb gisteravond de multisim weer geactiveerd en vanochtend werkt alles weer zoals het hoort. Dank je voor de tip!

@Arjan van KPN wellicht goed om dit op te nemen in de scripts van jullie helpdesk zodat zij aan kunnen geven het probleem te kennen en dat de oplossing is om 24 uur geduld te hebben (totdat het op een andere manier gefikst is).

• Topper
  • 10 reacties
  • 14 februari 2025

Ik kan ook bevestigen dat het bij mij nu werkt.
Gister om 16:00 multisim geactiveerd. Vandaag om 8:00 getest.
Ik kan bellen en gebeld worden.
Op de Watch geeft deze nu ook aan dat er een 4G verbinding is als de telefoon niet is verbonden.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 februari 2025

Top. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 14 februari 2025
DreDuc schreef:
DreDuc schreef:
Janvoo schreef:

En dat was dus de oplossing. Ook ik heb gisteravond de multisim weer geactiveerd en vanochtend werkt alles weer zoals het hoort. Dank je voor de tip!

@Arjan van KPN wellicht goed om dit op te nemen in de scripts van jullie helpdesk zodat zij aan kunnen geven het probleem te kennen en dat de oplossing is om 24 uur geduld te hebben (totdat het op een andere manier gefikst is).

En dit is inmiddels ook bekend binnen onze organisatie en kenbaar gemaakt in de interne kanalen. Als je nu zou bellen, dan zou elke medewerker je dit (na even zoeken) moeten kunnen vertellen 🙂 

We zijn nog druk bezig met een definitieve oplossing zodat je natuurlijk gelijk bereikbaar bent na het activeren van de multisim. Dat lijkt al dichtbij. 

@Janvoo Bedankt voor het delen van je tip! Dat heeft velen al gelijk geholpen denk ik. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Update: Voor de mensen die nog binnen de eerste 24 uur zitten na activatie, is het advies om bluetooth en Wifi uit te zetten op de smartwatch. Dan ben je wel bereikbaar op je toestel en smartwatch. 

Voor de rest wordt het probleem binnen 24 (werk)uren opgelost voor de mensen die dit probleem nu ervaren. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 26 februari 2025

Wat fijn! Dit was ook voor mij de oplossing.

Jammer dat ik eerst een nieuw abonnement voor twee jaar aangesmeerd heb gekregen en niet terug kan naar mijn oude, omdat dat abonnement niet meer bestaat.

Reageer