Skip to main content

Ik ben vandaag overgestapt van Odido naar KPN. Nu kan ik niet meer gebeld worden door mensen die via Odido bellen.

Het betreft een mobiel abonnement.


Welkom op het forum van KPN @pieterfrank2016 !

Als eerste van harte welkom bij de “groene provider” KPN.
Het is inderdaad heel vervelend dat je na nummerportering van Odido naar KPN, niet meer bereikbaar bent door bekenden die bellen met een Odido 06-nummer.

Ik mag hiermee aannemen, dat je wel gewoon bereikbaar bent voor bekenden die bellen met een 06-nummer van KPN, Vodafone of gewoon via een vaste telefoonlijn??

Je zou als eerste kunnen proberen om de netwerkinstellingen in jouw smartphone te resetten, zodat alle netwerkgegevens van KPN goed worden geïnstalleerd (gebeurd automatisch tijdens het resetten), en eventuele fouten eruit gehaald worden.

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel vapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Na zo’n reset zijn vaak de problemen verholpen.

Laat even weten of dit het probleem bij jouw heeft weggenomen.


Ook mijn man en ik zijn vandaag overgezet van odido naar kpn. Ook zijn wij niet te bereiken voor klanten van odido en simpel. Odido kan ons niet meer helpen omdat wij niet meer onder contract staan van odido. Kpn is nu verantwoordelijk. Bovenstaande uitgevoerd maar geen resultaat. Graag zsm een oplossing. Mvg, 


Beste Michel,

 

dank voor je bericht. Ik heb het uitgevoerd, maar geen resultaat. Bij het overzetten van het nr is er denk ik een vinkje niet aan of juist uit gezet. KPN of Odido zal dat moeten oplossen. 
 

groeten, Peter


Hoi @pieterfrank2016 , ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt op dit eerdere topic:

Ik kan niet gebeld worden door Vodafone nummers sinds overstap naar KPN | KPN Community

Op de achtergrond van een ‘portering’ moeten er bij beide providers zaken aangepast worden. Incidenteel gaat dat fout en is sprake van een onvolledige portering. Waarschijnlijk is er bij Odido een “vinkje” blijven aanstaan, waardoor al hun abonnees jullie niet kunnen bereiken.

Zet je gegevens (privé) in het forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jullie en KPN medewerkers. Geef hier een seintje als je dat gedaan hebt. Dan zal een KPN moderator dit laten uitzoeken door de technische dienst.


Hoi RBxx ik hoop dat KPN of Odido er dan wat aan gaan doen. 


Hallo @Jojo1979 , voor jullie dezelfde vraag.  Zet de gegevens in je forumprofiel dan kan een KPN moderator dit doorgeven aan de technische dienst. Zet de Informatie die je elders niet kwijt kan in het veld "Persoonlijke opmerkingen". De KPN medewerker reageert hier over een paar dagen. 


Beste Michel,

 

dank voor je bericht. Ik heb het uitgevoerd, maar geen resultaat. Bij het overzetten van het nr is er denk ik een vinkje niet aan of juist uit gezet. KPN of Odido zal dat moeten oplossen. 
 

groeten, Peter

Beste Pieter,

Jammer dat dit niet heeft geholpen, dus ik sluit mij ook aan bij @RBxx .
Er zijn meerdere gevallen bekend waarbij dit gebeurd nadat nummerportering heeft plaats gevonden.
​​​​Zoals @RBxx al aangaf, zou een moderator dit moeten doorgeven aan de technische dienst.

Hoop uiteraard wel voor je, dat het probleem snel voor je wordt opgelost.

Groetjes,

Michel


Hallo @Jojo1979 , voor jullie dezelfde vraag.  Zet de gegevens in je forumprofiel dan kan een KPN moderator dit doorgeven aan de technische dienst. Zet de Informatie die je elders niet kwijt kan in het veld "Persoonlijke opmerkingen". De KPN medewerker reageert hier over een paar dagen. 

Ik heb het formulier ingevuld 


@pieterfrank2016 Ik zie dat het probleem van jou zich vanzelf opgelost heeft, wat fijn!

En ik zie dat voor @Jojo1979 hetzelfde geldt, fijn!