Skip to main content

Ik ben net over van Vodafone naar KPN en kan niet zeggen dat het op dit moment een feestje is. Wat ik nooit had met Vodafone is wat ik nu heb in Spanje met KPN: Als als netwerk Orange wordt gekozen (automatisch), ben ik voor niemand telefonisch bereikbaar. Het gesprek wordt direct doorgeschakeld naar voicemail en ik krijg de indruk dat zelfs SMS niet wordt geleverd. Schakel ik handmatig over naar een andere provider, dan is er geen probleem. Ik meen dat Orange in ieder geval vroeger een ‘preferred’ roaming partner was, maar ik weet niet of dat nu nog zo is. In ieder geval vind ik het bijzonder onhandig dat ik nu steeds handmatig een provider moet kiezen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Dank voor de evt. hulp

Paul

PS Klantenservice op 1200 is een disaster als het issue kennelijk niet in de interne kennisbank staat. Dan wordt er echt klinkklare nonsens verteld (zoals dat dit aan mijn toestel moet liggen). Ergerlijk. Zeg dan dat je het niet weet.

Dat is inderdaad niet praktisch Paul. Ik heb Orange inderdaad nog steeds als partner van KPN op de lijst staan. Ook de signaalsterkte lijkt mij dan niet direct een probleem als de telefoon dit netwerk prefereert. Heb je dan trouwens in zijn geheel geen bereik of kun jij bijvoorbeeld nog wel uitgaand bellen en gebruik maken van het internet? Niet relevant nu maar wellicht voor toekomstige meelezers: in dit topic kun je meer (algemene) informatie vinden over het gebruik van KPN Mobiel in het buitenland.