Skip to main content

Ik heb inmiddels een 5G telefoon, hetzelfde probleem (het enige wat misschien helpt, is mijn telefoon op 4G zetten, maar dit moet ik dan telkens doen, want mijn telefoon gaat automatisch terug naar 5G, dus dit is niet werkbaar, en ik heb ook geen 5G gekocht, om hem telkens weer op een oude instelling te zetten).

Maar ik had dit probleem ook met mijn vorige 4G telefoon.

Nieuwe simkaart niet geholpen, uiteindelijk krijg ik als oplossing: je telefoon is stuk, stuur hem voor reparatie.

Hoe kan ik 2 kapotte telefoons achter elkaar kopen? Met precies hetzelfde mankement?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik kan ook niet bellen en internetten tegelijk, dat heet multitasken en wij mensen denken dat we dat kunnen, maar mijn moeder zij altijd 'je kunt niet breien en praten tegelijk' 

 


Ik heb hier ook last van met mijn Motorola (5G), en hiervoor ook al met mijn Alcatel (4G).

Nieuwe simkaart, instellingen gewijzigd. Niks helpt. 

Ik zie op het forum redelijk wat berichten hierover, maar kpn klantenservice weet schijnbaar van niks.

Laatste contact met klantenservice werd me verteld, dat mijn telefoon wel stuk moet zijn.

Toch knap van mij, dat ik 2 telefoons achter elkaar gekocht heb, met precies hetzelfde defect 

 

Admin: afgesplitst en links toegevoegd
Admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi, @AliceE . Het blijft vervelend dat het bij KPN niet met álle merken/modellen werkt.

Toch knap van mij, dat ik 2 telefoons achter elkaar gekocht heb, met precies hetzelfde defect 

Dat. Maar ook pech dat je net 2 x een merk of model koopt waarbij de fabrikant de toevoeging VoLTE voor KPN nog niet heeft toegevoegd.

PS de modellen op de site van KPN werken gegarandeerd. Die kun je dan vervolgens ook elders aanschaffen.
Als je derhalve de 3080 4G van Alcatel hebt, dan zou die het wél moeten doen. Andere Alcatel modellen niet.

Ook niet alle modellen van Motorola werken op het kpn netwerk icm VoLTE.


Hoi, @AliceE . Het blijft vervelend dat het bij KPN niet met álle merken/modellen werkt.

Toch knap van mij, dat ik 2 telefoons achter elkaar gekocht heb, met precies hetzelfde defect 

Dat. Maar ook pech dat je net 2 x een merk of model koopt waarbij de fabrikant de toevoeging VoLTE voor KPN nog niet heeft toegevoegd.

PS de modellen op de site van KPN werken gegarandeerd. Die kun je dan vervolgens ook elders aanschaffen.
Als je derhalve de 3080 4G van Alcatel hebt, dan zou die het wél moeten doen. Andere Alcatel modellen niet.

Ook niet alle modellen van Motorola werken op het kpn netwerk icm VoLTE.

KPN heeft bijna geen telefoons die ik wil qua merk. Dus dan houd de keuze al snel op. En zolang kpn geen oplossing cq uitleg biedt voor mensen die betalen voor iets wat ze niet krijgen, blijven mensen hierover zeuren natuurlijk 


Ja, klopt. Maar het zeuren kan je beter aan de fabrikant richten. Die moet zijn modellen softwarematig updaten. De gegevens hebben ze nota bene van kpn, 1 of meer modellen zijn tenslotte voorzien. Maar waarom bv Motorola en Alcatel niet álle modellen ervan voorzien is mij een raadsel. Richt eens een klacht naar, in dit geval, Alcatel.

Kennelijk vinden ze het niet nuttig. KPN is alleen in Nederland. Vodafone en T-mobile hebben in meer landen een netwerk.

CC @AliceE .


Ja, klopt. Maar het zeuren kan je beter aan de fabrikant richten. Die moet zijn modellen softwarematig updaten. De gegevens hebben ze nota bene van kpn, 1 of meer modellen zijn tenslotte voorzien. Maar waarom bv Motorola en Alcatel niet álle modellen ervan voorzien is mij een raadsel. Richt eens een klacht naar, in dit geval, Alcatel.

Kennelijk vinden ze het niet nuttig. KPN is alleen in Nederland. Vodafone en T-mobile hebben in meer landen een netwerk.

CC @AliceE .

Ik heb even op de site van kpn gekeken, voor de modellen die zij aanbieden. Daar staat gewoon de Motorola edge 5G tussen, die ik dus ook heb


Dat is helemaal apart, @AliceE .

Ik zie de volgende Motorola's vermeld

Edge 20 Lite 5G
Edge 30 Pro 5G
Edge 30 5G
Moto g60s 4G

Jij noemt echter “Edge 5G”. Er zijn meer Edge modellen dan bovenstaande dus ik neem aan dat je niet een van deze 3 hebt. 


Ik loop hier dus ook al enige tijd mee te klieren.

Nieuwe telefoon aangeschaft, 5g telefoon die vrij modern en duur is.

Nu zou ik daarmee kunnen internetten en bellen tegelijk, niet dus.

Alle instellingen zijn goed, reset gedaan(alles weer opnieuw😮💨) nog steeds niet. Meerdere keren met KPN telefonisch geprobeerd een oplossing te zoeken maar tot nog toe niks.

Het enige dat niemand me geadviseerd heeft is een nieuwe simkaart. Nu lijkt het me wel zo dat iets wat ik altijd kon en nu in eens niet meer door iets dat kpn veranderd, KPN ook op moet kunnen lossen. 

Wat moet ik nu als klant? Een andere provider proberen? Ik ga in ieder geval een nieuwe simkaart bestellen als laatste hoop...

 


@René46 . Het kan zijn dat je de pech hebt een merk telefoon te hebben wat kpn VoLTE nog niet ondersteunt. Of een model van dat merk. Motorola ondersteunt tov kpn ook maar 3 modellen terwijl er wel 20 zijn. Er zijn ook andere merken die hun ondersteuning nog niet volledig op peil hebben.

KPN verstrekt de gegevens aan een fabrikant. Aangezien er modellen zijn die wel ondersteund zijn met VoLTE zijn de gegevens dus bekend bij de telefoonfabrikanten.


Ik loop hier dus ook al enige tijd mee te klieren.

Nieuwe telefoon aangeschaft, 5g telefoon die vrij modern en duur is.

Nu zou ik daarmee kunnen internetten en bellen tegelijk, niet dus.

Alle instellingen zijn goed, reset gedaan(alles weer opnieuw😮💨) nog steeds niet. Meerdere keren met KPN telefonisch geprobeerd een oplossing te zoeken maar tot nog toe niks.

Het enige dat niemand me geadviseerd heeft is een nieuwe simkaart. Nu lijkt het me wel zo dat iets wat ik altijd kon en nu in eens niet meer door iets dat kpn veranderd, KPN ook op moet kunnen lossen. 

Wat moet ik nu als klant? Een andere provider proberen? Ik ga in ieder geval een nieuwe simkaart bestellen als laatste hoop...

 

Bij mij hielp bij 2 verschillende telefoons een nieuwe sim niet. Laat je me weten of het bij jou wel helpt (ook ik heb alles gedaan wat jij beschrijft)? Wel een vraagje, bestel je een simkaart of een E-sim?


Dat is helemaal apart, @AliceE .

Ik zie de volgende Motorola's vermeld

Edge 20 Lite 5G
Edge 30 Pro 5G
Edge 30 5G
Moto g60s 4G

Jij noemt echter “Edge 5G”. Er zijn meer Edge modellen dan bovenstaande dus ik neem aan dat je niet een van deze 3 hebt. 

In mijn toestel staat alleen Edge. Geen flauw idee welk type. Maar om nu weer een nieuwe telefoon te kopen, terwijl ik deze nog geen jaar heb, is een beetje zonde van mijn geld.

Maar het gaat er mij nu om, waarom wordt er bij KPN klantenservice niet gezegd van kijk even of je telefoon dat wel kan. Ze laten ons eerst allerlei dingen doen zonder eerst naar het allerbelangrijkste te kijken. Dit is dus gewoon waardeloos van KPN vandaar dat ik bij hun loop te zeuren en niet bij degeen waar mijn telefoon vandaan komt, Motorola


Je zou er vanuit mogen gaan dat ze bij de klantenservice weten ( via het scherm) dat er modellen zijn die 4G bellen niet ondersteunen icm kpn netwerk. 

Dat is dus niet zo. Jammer.


Wat is het merk en type mobiele telefoon? Op die manier kunnen we zien of je toestel geschikt is of niet.

@AliceE @René46 


Ik heb inmiddels een Asus zenfone 9. Ik vind het wat raar dat het toestel afhankelijk is. Niet iedereen kan maar elk jaar een nieuw toestel aanschaffen om functies te kunnen behouden die het tijden goed gedaan hebben. Ik kon tot op heden met een 4 jaar oud toestel prima telefoneren en internetten tegelijk. Nu heb ik op advies van KPN een nieuw toestel aangeschaft omdat het 4 jaar oude toestel dus niet ondersteunt meer zou worden. Als mijn dure nieuwe telefoon het niet zou kunnen mag ik aannemen dat het probleem bij KPN ligt en niet bij mij. Het is een functie die in sommige situaties nodig is dus ik ga er ook vanuit dat het opgelost word maar niet door mijn nieuwe telefoon af te keuren.


In de webshop van KPN kan ik geen Asus vinden? Is het mogelijk dat je je toestel via een belwinkel/webshop hebt gekocht en niet in een KPN winkel/webshop?

 

Ik heb het volgende gevonden op de KPN website.
Dit heb je nodig

  • Je hebt een abonnement van KPN
  • Je hebt een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE), én met de juiste software waarin 4G bellen ondersteund wordt voor KPN. Telefoons die elders gekocht zijn en/of die bij andere aanbieders vandaan komen, bevatten niet altijd de juiste software.

Hier de link waar ik deze informatie gevonden hebt.

https://www.kpn.com/beleef/blog/supersnel-bellen-over-4g-netwerk-van-kpn.htm

 

@René46 

@AliceE  


VoLTE is aanwezig en volgens jullie zou de telefoon het moeten doen alleen over de software heb ik bij Asus aangebeld maar die komen met dezelfde simpele vraag of de volte wel aan staat. Zou erop neerkomen dat wil ik nog gebruik kunnen maken van de mogelijkheden waar ik altijd gebruik van gemaakt heb, ik bij jullie een nieuwe telefoon moet kopen en doe ik dat elders beperken "jullie" mij dus in het gebruik van het netwerk waarvoor ik jullie betaal. Doet me een beetje aan de staat denken. Krijg je ook steeds minder voor je geld. 

 

Als ik het verkeerd opvat hoor ik graag hoe het wel zit. Maar omdat ik dus al enige tijd met dit probleem zit waar ik daarvoor nergens last van had en ik de functie van telefoneren en internetten simpelweg nodig heb zit ik met een probleem dat mij frustreerd en inmiddels geld kost wat in mijn ogen niet mijn probleem hoeft te zijn.

 

Ik hoop dat er snel een oplossing komt.


In de webshop van KPN kan ik geen Asus vinden? Is het mogelijk dat je je toestel via een belwinkel/webshop hebt gekocht en niet in een KPN winkel/webshop?

 

Ik heb het volgende gevonden op de KPN website.
Dit heb je nodig

  • Je hebt een abonnement van KPN
  • Je hebt een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE), én met de juiste software waarin 4G bellen ondersteund wordt voor KPN. Telefoons die elders gekocht zijn en/of die bij andere aanbieders vandaan komen, bevatten niet altijd de juiste software.

Hier de link waar ik deze informatie gevonden hebt.

https://www.kpn.com/beleef/blog/supersnel-bellen-over-4g-netwerk-van-kpn.htm

 

@René46

@AliceE  

Toevallig zijn wij twee maanden geleden bij de KPN winkel geweest om een nieuwe telefoon voor onze dochter te kopen. als je niet van Samsung of iPhone houdt dan heb je bij KPN zeer weinig keuze, in ons geval helemaal geen keuze want er was gewoon niks leuks cq naar onze smaak. Bij een andere KPN winkel verkochten ze geeneens telefoons zonder een abonnement of simkaart


Begrijp jullie boosheid en frustratie wel. Voormij is het nu duidelijk waarom het niet werkt. Ik hoop dat er een oplossing komt.

@AliceE @René46 


Begrijp jullie boosheid en frustratie wel. Voormij is het nu duidelijk waarom het niet werkt. Ik hoop dat er een oplossing komt.

@AliceE @René46 

Nu moet kpn klantenservice dit nog eens als eerste vragen/zeggen tegen klanten die contact hierover opnemen 😉


Ik kon tot op heden met een 4 jaar oud toestel prima telefoneren en internetten tegelijk.

@René46@AliceE 

Tot en met maart ging dat ook prima omdat toen 3G nog in de lucht was. Tijdens bellen ging je toestel dan van 4G naar 3G en kon je nog, met wat lagere snelheid dan 4G maar toch nog zo'n 14 Mb/s, internetten tijdens bellen.

Nu, met 3G uit de lucht, gaat je toestel naar 2G. Daarop kan je niet tegelijk internetten en bellen.

VoLTE is aanwezig

Álle toestellen / typen hebben tegenwoordig VoLTE. Het probleem is echter dat de fabrikanten nog lang niet op alle typen ook de specs voor KPN erin hebben staan. Voor Vodafone en T-mobile doen ze dat natuurlijk wel, anders krijgen ze in heel veel landen klachten. KPN opereert echter alleen op de Nederlandse markt. KPN, en jullie, zijn dus een beetje slachtoffer van het beleid van deze fabrikanten.
Je moet bij de fabrikant dus vragen wanneer nou eindelijk de gegevens voor kpn toegevoegd worden.

Rene46, AlicE

Niet iedereen kan maar elk jaar een nieuw toestel aanschaffen om functies te kunnen behouden die het tijden goed gedaan hebben.

als je niet van Samsung of iPhone houdt dan heb je bij KPN zeer weinig keuze ;

Als je een toestel uitzoekt wat op de kpn site staat dan weet je zeker dat het werkt met VoLTE op kpn. KPN heeft wel meer merken overigens. Zo’n toestel kun je vervolgens in elke gewenste telefoonwinkel kopen.
Elke kpn winkel zou de toestellen ook los moeten aanbieden! Er komt dan wel 10 tot 15 % bij de prijs in de winkel, want dat is de prijs i.c.m. een abonnement.

Ik heb mijn telefoon ook helemaal niet bij kpn zelf gekocht.

in ons geval helemaal geen keuze want er was gewoon niks leuks cq naar onze smaak.

Een smartphone is een plat ding met een glazen schermpje en één of meer camera's. Er zit nmm toch echt weinig verschil. Aan de voorkant is dat tegenwoordig al helemaal niet meer te zien. Eén scherm met boven een lensje….


 

Een smartphone is een plat ding met een glazen schermpje en één of meer camera's. Er zit nmm toch echt weinig verschil. Aan de voorkant is dat tegenwoordig al helemaal niet meer te zien. Eén scherm met boven een lensje….

Ja en een auto is een ding met 4 wielen en een stuur. Toch zie ik op de weg verschillende merken. 

Wat is dat nou voor een onzin antwoord.

 


Hoi allen, ik begrijp dat jullie balen van de situatie dat je niet kan bellen en internetten tegelijk. Er is al duidelijk uitgelegd waar dit aan ligt. Heeft te maken met VOLTE. Alle fabrikanten zijn op de hoogte van de instellingen. Deze zijn per provider verschillend. Daarom zitten ze jammer genoeg niet op alle toestellen. :(


Hoi allen, ik begrijp dat jullie balen van de situatie dat je niet kan bellen en internetten tegelijk. Er is al duidelijk uitgelegd waar dit aan ligt. Heeft te maken met VOLTE. Alle fabrikanten zijn op de hoogte van de instellingen. Deze zijn per provider verschillend. Daarom zitten ze jammer genoeg niet op alle toestellen. :(

Wel lastig verhaal moet ik zeggen. Ik betaal KPN voor telefonie en internet wat ik overal goedkoper kan krijgen maar dat terzijde, ik was tevreden dus geen reden om elders te zoeken. Nu veranderd KPN iets en als het hierna niet meer werkt geeft KPN de schuld aan telefoon fabrikanten. Lijkt me niet een ideaal beleid. Ik begrijp ook wel als je 1000 frikandellen verkoopt en dat worden er 950 dat dat zo goed als niks uitmaakt.


Tijden veranderen, technieken veranderen. Maar lastig is het zeker en begrijp ook dat je ons betaalt. Wij leveren dan ook waarvoor je betaald, namelijk dat je kan bellen en internetten. Alleen waar jouw toestel eerder goed mee omging is nu veranderd. Dit weer door instellingen in een toestel die de fabrikant wel tot zijn beschikking heeft. Maakt het lastig, maar ik kan er ook weer niet meer van maken. 


Vandaag is dit probleem opgelost bij mij, door Kpn. 
Dit was het probleem bij ons:

VoLTE werd geblokkeerd voor al uw 10 abonnementen. Vanuit onze kant hebben we deze blokkade eraf gehaald  


Reageer