Skip to main content

Dag,

Ik heb problemen met het verbinden via openbare netwerken. Dan bedoel ik specifiek de netwerken waarin je eerst akkoord moet gaan met de voorwaarden. Het viel me op dat het probleem wel erg vaak gebeurd in de “WiFi in de Trein” van Keolis Blauwnet, maar van de NS zelf doet hij het ook niet.


Wat gebeurt er?

Ik druk op verbind met netwerk in de instellingen van mijn iPhone. Het duurt eventjes en dan staat er wel een verbindingsicoon in de linkerbovenhoek, zonder dat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden. Als ik vervolgens op een willekeurige internetsite druk krijg ik de melding vanuit Safari: “je iPhone is niet verbonden met het internet”. Dit probleem herhaalt zich steeds, telefoon uitzetten / opnieuw opstarten / netwerkinstellingen vergeten allemaal al geprobeerd, zonder resultaat.

 

 Mijn vraag is of iemand dit herkent of wat ik er nog meer aan zou kunnen doen? Het is dus de bedoeling dat ik die pop-up pagina krijg met “accepteer de voorwaarden” en die krijg ik dus niet.

ik gebruik een iPhone 8 Plus volgens de recentste iOS versie. Zonder abonnement, Prepaid dus.

Gebeurt mij ook best vaak, als het goed is moet u dan een lege pagina openen en zou u doorverwezen moeten worden naar de desbetreffende aanbieder die dan op een akkoord vraagt. Wellicht helpt het als u even de cookies verwijdert.