Skip to main content

Onderstaande is om mensen info te geven om teleurstelling te voorkomen!

Helaas loopt mijn huidig toestel soms vast en is het beestje gewoon heel traag. Op basis van advies van andere berichten op dit forum mijn toestel afbetaald, omdat ik had begrepen dat wanneer je je toestel afbetaald je abonnement omgezet zal worden naar een Sim Only abonnement. Waar je na een maand dus ook een verlenging op kan aanvragen met een nieuw toestel.

Ik was super blij om te lezen dat dit een optie was en heb toen direct een afbetaling aangevraagd en dezelfde dag nog betaald. Na een maand te hebben gewacht had ik nog geen knop voor het verlengen. Daarna gebeld met de klantenservice om te kijken wat er gaande was. Hier had ik begrepen dat mijn abonnement omgezet was naar een Sim Only abonnement en dat ik door een storing in het verlengsysteem de dag erna kon verlengen. De dag erna weer geprobeerd, maar geen succes. Via contact met de Live Chat kreeg ik te horen dat het sinds 12 mei 2021 niet meer mogelijk is om na het af te betalen van je toestelkrediet een nieuw abonnement te nemen. Zeer teleurgesteld!

Het afbetalen van je toestelkrediet is dus nog wel mogelijk, maar het verkrijgen (verlengen) van een nieuw abonnement met toestel na het afbetalen is vanaf 12 mei 2021 niet meer mogelijk. Je oude verlengdatum blijft staan.

 

(Ha, typefout gemaakt in de titel! Sorry!)

@Nadia

Op basis van bovenstaand bericht ook mijn toestel afbetaald, omdat ik graag een nieuw toestel wou bestellen! Na een maand te hebben gewacht had ik nog geen knop voor het verlengen. Daarna gebeld met de klantenservice om te kijken wat er gaande was. Hier had ik begrepen dat mijn abonnement omgezet was naar een SimOnly en dat ik door een storing in het verlengsysteem de dag erna kon verlengen. De dag erna weer geprobeerd, maar geen succes. Via contact met de Live Chat kreeg ik te horen dat het niet meer mogelijk is om je toestel af te betalen en dan een nieuw abonnement te nemen. Zeer teleurgesteld!

 

Admin: samengevoegd met je eigen topic


Welkom op ons forum, @EmileCP! Bedankt voor jouw bericht. Voorheen was het inderdaad mogelijk om jouw toestel af te lossen en daarna tussentijds te verlengen naar een abonnement met handset. Helaas voor jou is dit in de tijd dat jij wachtte op verwerking van jouw aflossing verandert. Sinds 12 mei is het inderdaad niet meer mogelijk om tussentijds af te lossen met de intentie om te verlengen met toestel. Aflossen is uiteraard nog steeds mogelijk, maar vervolgens jouw abonnement vernieuwen is geen optie meer. Alleen als je vanaf de start van jouw contract een Sim Only abonnement hebt gehad, kan je binnen contract jouw abonnement verlengen inclusief toestel. Jammer voor jou, want hiermee vis je echt net achter het net.


Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, de medewerker gaf aan de telefoon aan dat het wel kon. De chat gaf aan dat het allemaal niet kan. Gebeld, ja dat kan na een nieuwe maand, kortom de informatie vanuit KPN is ook echt teleurstellend.

Ik ben ook teleurgesteld in KPN, helaas heb ik dit bericht te laat gezien en heb ik ook mijn aflossingsnota betaald, maar helaas geen verlenging met een nieuwe telefoon.