Skip to main content
Antwoord

Kan sinds vanmiddag niet meer bellen of gebeld worden

• September 6, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik kan sinds vanmiddag niet meer bellen en gebeld worden. Als iemand mij belt krijgt die of een in gesprekstoon of voicemail of dit nummer is niet bereikbaar. Als ik zelf bel dan blijft het bel scherm heel lang zichtbaar, zonder overgaan toon en dan komt boven in beeld: kan niet verbinden.

De probleemoplosser van kpn ook niet geholpen. Sim kaart eruit gehad, telefoon opnieuw opgestart etc. Niks helpt. Kan wel sms'en en appen zonder wifi. Help wat kan ik doen!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Loekie85 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt er sterk op, dat je huidige simkaart defect is geraakt, waardoor je niet meer gebeld kunt worden of zelf nog kunt bellen.

Om dit zeker te weten, zou je een kruistest kunnen uitvoeren, door jouw eigen simkaart in een ander toestel te doen (van een buur, vriend/vriendin of partner).
Mocht het probleem er dan nog steeds zijn, dan ligt het zeker aan de simkaart.

In dat geval kun je kosteloos een vervangende simkaart ophalen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, je krijgt hem dan geactiveerd mee.
Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel.

Mocht je huidige simkaart wel gewoon werken in het andere toestel, dan ligt het aan je huidige smartphone en zou je daarmee terug kunnen gaan naar het verkooppunt (mits deze nog onder de garantie valt), om het daar te laten nakijken of defecten.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Loekie85 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt er sterk op, dat je huidige simkaart defect is geraakt, waardoor je niet meer gebeld kunt worden of zelf nog kunt bellen.

Om dit zeker te weten, zou je een kruistest kunnen uitvoeren, door jouw eigen simkaart in een ander toestel te doen (van een buur, vriend/vriendin of partner).
Mocht het probleem er dan nog steeds zijn, dan ligt het zeker aan de simkaart.

In dat geval kun je kosteloos een vervangende simkaart ophalen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt, je krijgt hem dan geactiveerd mee.
Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel.

Mocht je huidige simkaart wel gewoon werken in het andere toestel, dan ligt het aan je huidige smartphone en zou je daarmee terug kunnen gaan naar het verkooppunt (mits deze nog onder de garantie valt), om het daar te laten nakijken of defecten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2025

Goedemorgen 

Veel dank voor uw reactie. Dat is iets wat ik nog moet proberen met een andere telefoon.

Blijft wel bijzonder dat ik wel kan sms-en en internet heb zonder wifi maar niet kan bellen of gebeld worden.

Hartelijke groet

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Loekie85, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt!

Ben je er met de tips van ​@Michel.uit.Arnhem uitgekomen? Eventueel kan je ook via MijnKPN een vervangende simkaart aanvragen. Dan hoef je niet naar een winkel bij jou in de buurt. Wel moet je dan wat langer wachten op een nieuwe simkaart.

Als een nieuwe simkaart het probleem niet oplost, neem dan contact met ons klantenservice op. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.