Skip to main content
Vraag

Kan thuis wel bellen maar niet gebeld worden

• July 17, 2025
  • 21 reacties
  • 197 keer bekeken

Als ik thuis ben en of net wifi aangesloten dan kan ik met mijn Samsung S24+ wel bellen maar niet gebeld worden. Ook ontvang ik geen SMS berichten. Bellen over wifi aan en uit gezet, alle apparatuur opnieuw opgestart. Helaas zonder succes. Alleen mijn telefoon heeft hier last van. Het vreemde is, als ik naar mijn werktelefoon bel, ik met deze werktelefoon terug bel, mijn S24+ wel overgaat. Dit lukt 1 keer en daarna kan ik met mijn werktelefoon de S24+ niet meer bereiken. Als ik op de S24+ de wifi uitzet en alleen maar mobiel netwerk gebruik, dan werkt alles naar behoren en ontvang ik inkomende gesprekken en sms berichten. Het internet werkt wel gewoon op mijn telefoon via wifi. Kan gewoon facebook ect bekijken.

Iemand voor dit vreemde probleem een oplossing?

21 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 17, 2025

Beste ​@Grijsmuisje de mobiel heeft een rubriek ‘netwerkinstellingen resetten’.

Dan worden wifi, BT en Mobiele data teruggezet naar standaardwaarden af fabriek en zou alles weer moeten werken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Beste JanD

Beste ​@Grijsmuisje de mobiel heeft een rubriek ‘netwerkinstellingen resetten’.

Dan worden wifi, BT en Mobiele data teruggezet naar standaardwaarden af fabriek en zou alles weer moeten werken.

Helaas heeft dit het resetten het probleem niet verholpen.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zodra ik thuis ben kan ik niet gebeld worden. Maar als ik mijn vriendin bel, en zij belt METEEN terug. Dan gaat mijn telefoon wel over. Maar zit er een minuut tussen, dan kan het weer niet. Anderen kunnen mij dan ook niet bellen. Zodra ik buiten ben (buiten het wifi netwerk) kan ik gewoon gebeld worden.

Het gekke is mijn vrouw en ik hebben dit probleem ook allebei een iphone, vanalles geprobeerd! Als we thuis zijn kunnen we ook niet gebeld worden, kpn gebeld alles stond daar goed, we zijn nu doorverwezen naar een applestore, heb nu besloten om eerst een ios update af te wachten. Kan ook een software bug zijn. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd dat dit dan op verschillende toestellen, van verschillende merken op verschillende besturingssystemen misgaat. De netwerkinstellingen resetten zou ook mijn eerste advies zijn. Wanneer zijn voor jullie de problemen ontstaan is dat recent of onlangs? 

In ons geval kan het al zijn sinds de laaste ios update, netwerk resetten natuurlijk ook al geprobeerd!

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 21, 2025

Laat maar, te snel gevraagd.

Het is nog steeds een probleem. Zodra ik wifi op mijn telefoon uit zet kan ik gewoon gebeld worden. Als ik buitenshuis op wifi zit kan ik overigens ook gewoon gebeld worden.

Alles geprobeerd. Mobiel netwerk reset, wifi/bluetooth reset. KPN modem uit en aan. Telefoon uit en aan. Niets helpt! Samsung S24 Ultra.

Met mijn werktelefoon (T-Mobile) kan ik gewoon gebeld worden als ik thuis op de wifi zit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2025

Om in ieder geval bereikbaar te zijn: zet "Bellen via wifi" uit. Maar wifi zelf niet. Thuis gaat dan alleen internet over wifi. Bellen en sms over 4G/5G.

Om in ieder geval bereikbaar te zijn: zet "Bellen via wifi" uit. Maar wifi zelf niet. Thuis gaat dan alleen internet over wifi. Bellen en sms over 4G/5G.

Dit werkt niet. Het lijkt erop dat simpelweg verbonden zijn met het thuis wifi netwerk ervoor zorgt dat ik niet gebeld kan worden. Of bellen via wifi nu aan of uit staat maakt geen verschil. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 24, 2025

Dat is raar…. 🙃

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Vreemd dat dit dan op verschillende toestellen, van verschillende merken op verschillende besturingssystemen misgaat. De netwerkinstellingen resetten zou ook mijn eerste advies zijn. Wanneer zijn voor jullie de problemen ontstaan is dat recent of onlangs? 

De problemen zijn vorige week maandag ontstaan. Maar ook via het mobiele netwerk ben ik niet altijd te bereiken en spreken mensen mijn voicemail in. Ook de telefoon van mijn partner heeft dit probleem. De telefoon met Odido abonnement werkt gewoon mobiel en op het thuisnetwerk.  Ik heb ook hierover gebeld met de KPN en het wordt wellicht uitgezocht en het heeft waarschijnlijk niets met het modem te maken. Maar hoelang het uitzoeken gaat duren.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad vreemd Grijsmuisje. Goed dat dit dan nu even uitgezocht gaat worden. Soms is het erg lastig om exact duidelijk te krijgen waar het in de keten dan fout gaat. Ik hoop dat de Technische Dienst dat snel meer duidelijkheid kan verschaffen.

Bij kpn winkel geweest met dit zelfde probleem en die vertelde dat het meer voorkomt in deze regio ( Brabant) messchien dat ook meespeelt, en vreemd dat het mobiels van verschillende merken betreft met andere bestuur systemen, schiet mij maar lek🥴

Bij kpn winkel geweest met dit zelfde probleem en die vertelde dat het meer voorkomt in deze regio ( Brabant) messchien dat ook meespeelt, en vreemd dat het mobiels van verschillende merken betreft met andere bestuur systemen, schiet mij maar lek🥴

Ik ook in Brabant (Kaatsheuvel)..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Dat is inderdaad vreemd Grijsmuisje. Goed dat dit dan nu even uitgezocht gaat worden. Soms is het erg lastig om exact duidelijk te krijgen waar het in de keten dan fout gaat. Ik hoop dat de Technische Dienst dat snel meer duidelijkheid kan verschaffen.

Mijn advies aan iedereen met dit probleem is dan ook met de KPN te bellen. Hoe meer meldingen hoe sneller men voorrang geeft aan de oplossing van dit probleem

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 24, 2025

Hier (Zuid-Holland, Krimpenerwaard) ook al dagen problemen met gebeld worden, maakt niet uit welk telefoontoestel gebruikt wordt.

Heb een toestel geforceerd op 2G (GSM) staan, deze blijft wel 24/7 bereikbaar, en gaat ook gewoon over, alleen is de gesprekskwaliteit erbarmelijk slecht. (Wel HD voice, maar stukken van t gesprek vallen weg)

via 4G, 5G, en VoWiFi na een langere periode op 1 locatie (thuis) niet meer bereikbaar, lijkt dus iets mis te gaan met VoLTE. (IMS?)

Nu tijdelijk opgelost, door thuis een doorschakeling te activeren naar mijn vaste lijn, en onderweg een doorschakeling naar de 2e sim (Vodafone). Uitgaand geen problemen (met KPN)

• Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Ik kan ook niet gebeld worden op mijn Samsung S22 mobiel gaat meteen over op voicemail. Net de wifi uitgezet en dan gaat hij wel over. Ook in Brabant. Bij de andere gezinsleden werkt het wel gewoon.

Pvandendungen, ik ook kaatsheuvel, denk dat ze van kpn daar even moeten naar gaan kijken, wat ik heb gehoord dat er meer waren uit deze regio, bij de kpn winkel is een ticket aangemaakt en let op we worden over een paar dagen opgebeld ( hopen dat we dan niet thuis zijn!!! )

Het ziet er naar uit dat bij ons het probleem er niet meer is, kunnen vanaf vandaag gewoon weer gebeld worden 😃 nu hopen dat het zo blijft!!! We hebben niks veranderd of gedaan, geen update, het werkt weer, hopelijk werkt het of gaat het weer werken bij diegene die er ook last van hebben ( hadden) ik hoor het graag!!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Excuses voor de late reactie, fijn dat het dan weer werkt ​@Harm vandewouw. Ik heb nog eens een aantal zaken doorgelopen en nagevraagd maar kan niet een indicatie vinden van een algemene storing. Werkt het voor de anderen ook weer?