Skip to main content

Ik heb een Lycamobile prepaid simkaart die gebruik maakt van het KPN netwerk. Bij het bellen van een nummer met kengetal (0113) start er automatisch een bandje van de zelfmoord hulp lijn 113.  Ik ben vanuit de regio Enschede. Landnummer ervoor zetten: +31-113xxx helpt ook niet. Vanuit het buitenland (Belgie) kan ik wel zonder problemen nummers bereiken die dit kengetal (0113) hebben. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. 

Het nummer wat ik probeer te bereiken heeft een medische indicatie, maw de persoon die ik wil bellen is afhankelijk van deze levenslijn en die kan ik dus op het KPN netwerk niet bereiken. Via een andere (zakelijke) mobiele telefoon  (met Vodafoon als provider) kan ik dit wel. Het ligt dus aan het KPN netwerk. Hoe kan dit ernstige probleem zo spoedig mogelijk worden opgelost oma 4 nov 15.15]?!!

Hallo @Herman1234 Dat is bijzonder verhaal en ik heb het hier direct getest met een KPN-nummer. Als wij een 0113-nummer bellen krijgen we wel verbinding met het betreffende nummer. Ik wil daar uiteraard niet mee zeggen dat het probleem bij jou niet voor kan komen, maar het is niet gezegd dat het per se aan ons netwerk ligt. 

Nu geef aan dat je klant van Lyca Mobile bent. Deze provider maakt weliswaar gebruik van ons netwerk, maar is wel echt een zelfstandige provider. Ik kan dus niet iets voor je doen, voor wat betreft het aankaarten van dit probleem. Je kunt je hiervoor dus het beste bij Lyca Mobile zelf melden. Ik hoop dat je via die weg snel duidelijkheid krijgt. 


Reageer