Skip to main content

Goedendag. 

 

Wij hebben voor mijn dochter een Kinderabbonement afgesloten..nu willen wij deze in haar horloge doen. Deze blijft alleen aangeven pin nodig. Deze hebben wij eraf gehaald op haar telefoon alleen alsnog werkt het niet. Nu horen we dat er nog van alles veranderd zou moeten worden. Wat kan ik nu nog doen of wie moet ik daarvoor hebben?

 

Hallo @Ramona.kolderman 

 

Heb je wel de juiste pin code uitgeschakeld?

Op de telefoon zelf kan er namelijk ook een ingesteld worden maar dat is een andere dan die van de simkaart.

 

Op een Android mobiel kan je de sim pincode als volgt uitschakelen:

  • Open het instellingenmenu.
  • Ga naar ‘Beveiliging’.
  • Druk op ‘Geavanceerd’.
  • Ga naar ‘Simkaart vergrendeling’.
  • Daar het schuifje naast ‘Simkaart vergrendelen’ naar links schuiven.
  • Indien er om gevraagd wordt dan de sim pincode invoeren.
  • Je hebt nu de pincode verwijderd.

 

En op een iPhone:

Uw simpincode in- of uitschakelen

  1. Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'.
  2. Schakel uw simpincode in of uit.
  3. Als u hierom wordt gevraagd, voert u uw simpincode in. Als u er nog niet eerder een hebt gebruikt, stelt u de standaardsimpincode in die u van uw aanbieder hebt gekregen. Als u niet weet wat de standaardsimpincode is, moet u er niet naar gaan raden. Kijk op de klantenservicepagina van uw aanbieder of in de documentatie bij uw mobiele abonnement. U kunt ook informeren bij uw aanbieder.
  4. Tik op 'Gereed'.

Hoi @Ramona.kolderman, welkom bij ons op het forum. GeSp geeft hierboven al een aantal tips die je kunt proberen. Is het daarmee gelukt om de Kids Sim in de horloge aan de praat te krijgen?