Skip to main content

Hoi,

gisteren een kids simkaart besteld, dat is een product dat je niet kan bestellen zonder dat je al een abbo hebt.

tot men verbazing loopt ook dit proces via een stenen tijdperk proces waarbij iemand aan de deur komt om men rijbewijs te checken maar ook een bankpas controle, moet een fysieke bankpas zijn waar ook mee gepind moet worden.

 

men vragen zijn eigenlijk.

waarom word bankpas verhaal bij eerste mails vermeld, daar vragen ze alleen op rijbewijs.

waarom is een bankpas nog nodig in een tijd van ideal, apple pay enz, welkom in 2023

waarom moet ik weer door de molen als ik reeds een abbo heb (al jaren) en een product aanvraag dat niet eens zonder bestaand abbo besteld kan worden?

tip: maak het proces meer anno nu, bankpassen zijn niet standaard bij bunq, Revolute en andere moderne banken, heb ook ing maar die had ik zo lang gebruikt dat ik de pincode niet meer weet en ook niet nodig heb.

Dat hele controle gezeur zou je ook via idin kunnen laten lopen.

dus kpn please voor alle nieuwe klanten en bestaande upgrade dat hele proces eens naar de standaarden van NU.

Ergens ben ik het met je eens, zelf ben ik vorig jaar me bankpas kwijt geraakt. Heb deze geblokkeerd en ook geen nieuwe aangevraagd want ik doe oprecht alles met Apple pay. Maar vanuit perspectief KPN kan ik het wel begrijpen, veiligheid moet echt op nummer één staan bij het aangaan van contracten. Het zou namelijk heel slecht en fraudegevoelig zijn als er op een of andere manier een abonnement op een andere naam kan worden afgesloten. 

Een kidssim is misschien niet heel wat, maar het is hetzelfde proces wat ook voor een nieuwe klant geldt die er een lening bij afsluit voor een iPhone 14 pro max ter waarde van 1500+ euro.


Ergens ben ik het met je eens, zelf ben ik vorig jaar me bankpas kwijt geraakt. Heb deze geblokkeerd en ook geen nieuwe aangevraagd want ik doe oprecht alles met Apple pay. Maar vanuit perspectief KPN kan ik het wel begrijpen, veiligheid moet echt op nummer één staan bij het aangaan van contracten. Het zou namelijk heel slecht en fraudegevoelig zijn als er op een of andere manier een abonnement op een andere naam kan worden afgesloten. 

Een kidssim is misschien niet heel wat, maar het is hetzelfde proces wat ook voor een nieuwe klant geldt die er een lening bij afsluit voor een iPhone 14 pro max ter waarde van 1500+ euro.

Dat verhaal gaat er bij mij niet in want bijvoorbeeld via belsimpel kan ik online ook gewoon een kpn abbo nemen eventueel met telefoon.

gewoon alles online en zonder dat aan de deur gezeur, helaas alleen geen kids sim, dus waarom kan kpn dat gewoon zelf niet online.

daarnaast is voor fraude bescherming zo en zo onzin want die beste bezorger komt aan huis, dus adres klopt, je moet je rijbewijs tonen en deze word vergeleken met wie voor de deur staat. Daarnaast kan een apple pay check worden gedaan, of ideal ter controle van je bankrekening iets waar elke energie toko, andere providers enz mee akkoord zijn.

dat fysieke bankpasje is gewoon onzin en niet meer van deze tijd en voegt helemaal niets meer toe.

als iemand voor een fraude een huis adres kan claimen, een rijbewijs kan namaken en je bank gegevens weet zal een bankpas ook echt geen uitdaging meer zijn.


Ergens ben ik het met je eens, zelf ben ik vorig jaar me bankpas kwijt geraakt. Heb deze geblokkeerd en ook geen nieuwe aangevraagd want ik doe oprecht alles met Apple pay. Maar vanuit perspectief KPN kan ik het wel begrijpen, veiligheid moet echt op nummer één staan bij het aangaan van contracten. Het zou namelijk heel slecht en fraudegevoelig zijn als er op een of andere manier een abonnement op een andere naam kan worden afgesloten. 

Een kidssim is misschien niet heel wat, maar het is hetzelfde proces wat ook voor een nieuwe klant geldt die er een lening bij afsluit voor een iPhone 14 pro max ter waarde van 1500+ euro.

Dat verhaal gaat er bij mij niet in want bijvoorbeeld via belsimpel kan ik online ook gewoon een kpn abbo nemen eventueel met telefoon.

gewoon alles online en zonder dat aan de deur gezeur, helaas alleen geen kids sim, dus waarom kan kpn dat gewoon zelf niet online.

daarnaast is voor fraude bescherming zo en zo onzin want die beste bezorger komt aan huis, dus adres klopt, je moet je rijbewijs tonen en deze word vergeleken met wie voor de deur staat. Daarnaast kan een apple pay check worden gedaan, of ideal ter controle van je bankrekening iets waar elke energie toko, andere providers enz mee akkoord zijn.

dat fysieke bankpasje is gewoon onzin en niet meer van deze tijd en voegt helemaal niets meer toe.

als iemand voor een fraude een huis adres kan claimen, een rijbewijs kan namaken en je bank gegevens weet zal een bankpas ook echt geen uitdaging meer zijn.

Kleine tip voor anderen die ook vast lopen met dit vervelende aanmeld proces. Maak geen nieuwe afspraak voor bezorgen.

dan komt je aanvraag te vervallen na 5 dagen.

ga ipv hiervan naar bijvoorbeeld belsimpel.nl ofzo en bestel daar een kpn abonnement, gewoon foto maken van je ID, een ideal betaling doen van 1 cent en na een paar uur krijg je bericht dat het goed is en komt je kpn simkaart gewoon met de post.

waarom kpn dit zelf niet kan is mij een raadsel.

nadeel kids sim is zo niet mogelijk maar dan maar een normaal abonnement.

kpn aub doe anderen een lol kijk eens of die “overdreven” controle niet anders kan.