Skip to main content

Goedendag, 

 

Mijn zoon heeft een fout gemaakt en uren de telefoon aan laten staan met zijn vrienden. Ik heb nu een rekening gekregen van 140,00. KPN geeft aan dat wij deze kosten gewoon moeten voldoen, maar ik ben het hier niet mee eens. Hij heeft juist een goedkoop abonnement van kpn omdat hij nog maar 13 jaar is. Telefonisch werd mij medegedeeld dat onbeperkt bellen en sms en 1 euro per maand duurder is. Voor dit foutje moet hij nu 140,00 aftikken, terwijl het eigenlijk maar 1,- kost. Ik vind dit echt belachelijk. Wij zijn al jaar en dag klant bij KPN met ons huis abonnement en drie telefoons. Kan men niet uit coulance deze rekening schrappen? 

Dan zal die waarschijnlijk geen normaal nummer gebeld hebben, maar een betaalnummer. Betaalnummers vallen niet onder onbeperkt bellen. Die moet je gewoon zelf betalen. 


Waarom vind je dit belachelijk?

 

Jij kiest een zo goedkoop mogelijk abonnement en kiest ervoor niet die €1 extra te betalen en dan wil je nu coulance omdat je zoon teveel gebelt heeft?

 

Ik gun het je van harte maar dan wil iedereen wel een dingetje ben ik bang.


Ik was er niet van op de hoogte dat dit maar 1,- duurder was. Dit abonnement heeft hij al twee jaar. Het waren overigens geen betaalnummers. Hij ging gamen met een vriendje samen en heeft de telefoon aan laten staan……. 


*Hij ging gamen met een vriendje samen en heeft de telefoon aan laten staan……. 


Euh….tjsa…..jammer en een ‘beetje dom’

Een goede leer voor een volgende keer?  


Die 1 euro voor onbeperkt bellen moet natuurlijk wel meteen bij het afsluiten van het abonnement erbij gekozen worden. Daar kun je achteraf niet mee aankomen. Een verzekering tegen brand of stormschade moet je ook vooraf afsluiten. Niet pas nadat je huis afgebrand en plat gewaaid is.


De vraag is gericht aan kpn, die gaat hier over, het veroordelen en achteraf geklets helpt de vraagsteller niets, een beetje begrip zou ook  z'n plaats zijn hier.

NB ik ben ook maar een meelezer zonder binding met kpn.

Maar, om deze reden hebben wij hier en iedereen die ik technisch ondersteun alleen voorafbetaalde diensten


Hoi @MarcelvanB, welkom bij ons op het forum. Ik kan me voorstellen dat dat een nare verrassing is. Doordat die kosten wel gemaakt zijn, zijn ze wel terecht in rekening gebracht. Daar kunnen we niets aan veranderen. Voor de toekomst is het wijsheid (als je dat nog niet gedaan hebt) om de onbeperkt optie toe te voegen zoals al genoemd is door de anderen.