Skip to main content

Onlangs ben ik naar een eiland in Kaapverdie gegaan, op het vliegveld kreeg ik al een SMS dat de kosten hoger dan €60,- waren terwijl ik nog niets had gedaan met m’n telefoon. Ik heb deze alleen van de vliegtuigstand gehaald. Ik wil graag inzage in het dataverbruik op Kaapverdie, want ik accepteer dit niet. Als ik nou gebeld had… maar KPN berekend alleen al het contact met de nieuwe provider in Kaapverdie. Als dit al meer dan € 60,- kost dan is dit gewoon volksverlakkerij. 

Als ik inlog op mijn account zie ik alleen maar ‘recente’  facturen uit 2019 en kan ik ook geen details inzien. Ik heb hier schermafbeeldingen van.

Kpn berekend alleen wat ze door krijgen van de provider van het betreffende land. Dus als je al over volksverlakkerij wil praten dan moet je bij die provider zijn.


Ik heb nu hetzelfde met mn vlucht naar Thailand.    Krijg een sms dat ik 60,50 buiten mn bundel zit.  Indien kpn dit niet oplost ben ik na mn vacantie geen klant meer van kpn. ( ik kan  het betalen mr weiger het).    Graag zsm response


Als je wil klagen dan moet je bij de Thaise provider zijn. Blijkbaar heeft die de rekening gestuurd naar KPN over jouw verbruik. Gelukkig heeft de eu daar een maximum aan gehangen en dat is € 60,50. Wettelijk gezien doet kpn niets fout.


Heel simpel.   Doen ze er voor 25/6 niets aan is het weg klant na 25 jaar.   Kpn


Ik doe zaken met kpn.  Niet met andere providers.  Kan dus ook overstappen als dat hun reactie is.  Boos.nl


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.