Skip to main content
Beantwoord

Klacht over klachtafhandeling

• July 15, 2025
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik ben al jaren klant bij KPN, zowel met glasvezel internet, televisie, telefonie en 5 mobiele abonnementen. 

die hele bubs wilde ik verlengen, tevens met nieuwe iPhones. 

ik kreeg hiertoe een voorstel in de mail (na telefonisch overleg) waarin alles was samengevat en uitgeschreven. Dat voorstel was zoals hoe we het aan de telefoon besproken hadden. 

vervolgens krijg je dan een automatische mail met samenvatting van wat je besteld hebt. Daarin staan echter andere (het zal je niet verbazen: HOGERE) bedragen dan in het  door KPN zelf gemailde voorstel. Dus ik bel de klantenservice terug en vraag specifiek naar dezelfde medewerker omdat hij (Rogier) naar eigen zeggen het veel beter kan regelen dan zijn collega’s. 
de reactie van deze man komt er in het kort op neer dat hij er niks aan kan veranderen dat het opeens anders is. 

vervolgens officiële klacht ingediend en dan belt ene Sandra, wier naam ik online veel tegen kom, maar nooit positief. Buitengewoon zelfingenomen vrouw die me niet laat uitspreken en continu in de reden valt. Uiteindelijk is haar conclusie: het komt allemaal op hetzelfde neer hoor. Maak je maar geen zorgen. U kunt nu alle iPhones nog terugsturen en alles opnieuw afsluiten. Maar dat hoeft helemaal niet hoor. U zult zien dat op uw 1e rekening zal blijken dat alle bedragen er goed op staan. Ik bel u over maand terug en dan kijken we er samen naar. 

maand later belt ze idd weer, dat moet ik toegeven. Zelfde onaangename dwingende toon, wederom geen ruimte om uit te spreken. Boodschap: ik heb het nagevraagd bij het management. Er blijkt inderdaad wel een verschil te zijn tussen de bedragen (keer 5 dus) die wij als KPN u hebben aangeboden en die u ook zwart op wit van ons in de mail heeft gekregen en die u geaccordeerd heeft, vergeleken met wat nu uw contract is. Maar ja: we zijn nu een maand verder en de 14 dagen om alles terug te sturen die zijn inmiddels om hè! Dus ja, daar kan KPN ook niks aan doen hè! En de mail die wij sturen met de bedragen erin die u geaccordeerd heeft? Nee die vinden wij niet rechtsgeldig. De samenvatting die u niet geaccordeerd heeft en waarop u direct gereageerd heeft met dat er iets niet klopt? Ja die vinden wij wel rechtsgeldig. 

anno 2025 bestaat nog steeds. 

opgelicht dus door KPN zelf. 

extreem slechte klantenservicemedewerker die over zijn eigen collega’s zegt “die kunnen helemaal niks. Die zitten in zo’n callcenter. Ik regel het allemaal goed voor u”. 
ja das gebleken idd. 

en extreem ongeschikt persoon voor klacht afhandeling. Dat mens maakt haar eigen klachten. 

#ongeschikt 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@OS1, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw verhaal hier deelt.

Ik vind het jammer om te lezen dat je op dit moment niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht met betrekking tot de prijzen van jouw abonnementen. Het is zeker vervelend als je een voorstel aangeboden krijgt en het daarna heel anders uitpakt dan je verwacht. Ik snap ook heel goed dat je hier op zoek bent naar een oplossing.

Allereerst is het goed om te weten dat bijvoorbeeld Combivoordeel wel op de samenvatting staat, maar niet in het contract. Hierdoor valt het contract vaak net iets hoger uit dan de samenvatting. Als het echter om andere verschillen gaat, dan lijkt het mij het beste als iemand van de klantenservice mee kijkt. De KPN Community is hier niet de meest geschikte plek voor. Dit is namelijk een plek waar klanten elkaar helpen onder begeleiding van de moderators. Ja, je kunt natuurlijk jouw ervaring delen met andere klanten, daar is de Community een geschikte plek voor. Maar als je een oplossing wilt, dan kan je hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

8 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hallo ​@OS1, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw verhaal hier deelt.

Ik vind het jammer om te lezen dat je op dit moment niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht met betrekking tot de prijzen van jouw abonnementen. Het is zeker vervelend als je een voorstel aangeboden krijgt en het daarna heel anders uitpakt dan je verwacht. Ik snap ook heel goed dat je hier op zoek bent naar een oplossing.

Allereerst is het goed om te weten dat bijvoorbeeld Combivoordeel wel op de samenvatting staat, maar niet in het contract. Hierdoor valt het contract vaak net iets hoger uit dan de samenvatting. Als het echter om andere verschillen gaat, dan lijkt het mij het beste als iemand van de klantenservice mee kijkt. De KPN Community is hier niet de meest geschikte plek voor. Dit is namelijk een plek waar klanten elkaar helpen onder begeleiding van de moderators. Ja, je kunt natuurlijk jouw ervaring delen met andere klanten, daar is de Community een geschikte plek voor. Maar als je een oplossing wilt, dan kan je hiervoor het beste contact opnemen met de klantenservice. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook of X.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 17, 2025

Beste eenise

die iemand van de klantenservice heeft juist al meegekeken en het probleem gecreeerd. 

de klachten “afhandeling” heeft het alleen maar erger gemaakt. 

dus dank voor je voorstel maar helaas. Gemiste kans voor kpn om de zelf gemaakte rotzooi op te ruimen 

• July 17, 2025

Vooraan niet meer bellen om te verlengen, maar het gewoon via de website regelen. Want je krijgt toch geen korting tegenover wat er op de website staat.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap wat je zegt, ​@OS1. En ik had je ook graag geholpen, maar wij kunnen via deze weg geen abonnementen aanpassen. Ik kan er daarom wel naar kijken, maar ik kan niets veranderen. Daarom toch het advies om het via de klantenservice te proberen. Wat ik eventueel wel kan doen, is opnieuw een klacht voor je aanmaken. Als je dat graag zou willen, dan wil ik je vragen je profiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 18, 2025

Beste Denise

dank voor uw antwoord

Krijg ik dan weer die vreselijke Sandra aan m’n kleed?

die beweert dat een toezegging per mail (van kpn zelf dus!!) niet rechtsgeldig zou zijn??? Zelfs een mondelinge of telefonische afspraak is bindend, maar een voorstel vanuit KPN zwart op wit gedaan door Rogier S H (van KPN) die naar eigen zeggen de senior contracten afsluiter is en alles beter kan en weet dan zijn “collegaatjes bij  een callcenter die niks weten en kunnen”, is zeker rechtsgeldig. 

dan komt deze Sandra van de klachtafhandeling, en die  “handelt het af “ door te zeggen dat zij (en haar management met wie ze zogenaamd overlegd zou hebben) het zwart op wit voorstel van haar eigen bedrijf NIET rechtsgeldig vindt (waarom eigenlijk niet??) maar de samenvatting die KPN daarna stuurt vol met fouten waar ik ze direct op wees, zou dan weer WEL rechtsgeldig zijn. 

dit is een belediging voor mijn intellect en mijn juridische kennis. Denkt zo’n dame dat ze met uitsluitend idioten te maken heeft?

graag dien ik een officiële klacht over Sandra (ze heeft nooit de beleefdheid betracht haar achternaam te noemen) en haar arrogante en onjuiste communicatie in. Een klacht afhandelen kan iedereen op deze wijze, dit slaat werkelijk nergens op  ze is volstrekt ongeschikt voor een dergelijke functie  

En gegevens deel ik graag met u, maar opnieuw contact met deze Sandra zit ik niet op te wachten, ook niet als ze nu met excuses voor haar wangedrag en onjuiste informatie komt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

Beste denise

ik heb de aanvullingen gedaan

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb een klacht ingediend, ​@OS1. Of je Sandra te spreken krijgt, durf ik niet te zeggen. Ik hoop voor je dat je iemand anders te spreken krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Dank Denise,

Dat hoop ik ook, omdat de klacht met name over haar  (totale gebrek aan) communicatievaardigheden gaat