Ik was kort in Turkije, waarna ik voor €25,00 een databundel heb aangeschaft. Naast de kosten van. De databundel kreeg ik ineens een factuur van bijna €60,00 extra omdat ik één minuut data zou hebben verbruikt, terwijl ik daarvoor al de databundel had geactiveerd. Daarnaast heb ik maar 3,8 gb van de 10gb bundel gebruikt.
Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice, meneer was het er mee eens dat wel heel veel geld is voor een enkele minuut. Hij zou het doorzetten naar een speciale afdeling.
Gisteren werd ik gebeld door de meest onvriendelijke, chagrijnige medewerker die ik ooit heb gesproken. Het enige wat mevrouw zei: “ik heb een melding gekregen en ik kan daar heeelemaal niks mee” Waarna ik zei dat dat duidelijk was en ik in dat geval graag een meldingsnummer zou willen, zodat ik dit schriftelijk kan oppakken. Mevrouw wilde het nummer niet geven, waarna ik vroeg of dit soort meldingen dan niet geregistreerd werden, zij gaf vervolgens aan dat de klachten altijd telefonisch worden afgehandeld. Ik sprak mevrouw aan op haar gedrag, waarna zij de verbinding heeft verbroken.
Vervolgens kreeg ik een e-mail waar wel degelijk een meldingsnummer op stond, namelijk: 1254283538.
Het is ontzettend onprofessioneel hoe KPN dit soort medewerkers tolereert. Vanwege bovenstaande heb ik mijn tweede abonnement opgezegd, ook wil ik nu mijn huidige abonnement opzeggen, want de (afhandeling van de) hele kwestie is ontzettend klantonvriendelijk, dit heb ik bij nog geen enkele provider meegemaakt. Mijn huidige abonnement heeft nog een looptijd van een jaar, ik verneem graag wat de totale afkoopsom is.
Voor wat betreft de extra kosten van €60,00; Die ga ik niet betalen, ik betaal de kosten van mijn abonnement en de databundel die ik zelf heb aangeschaft. De brieven zie ik dan wel tegoed, dan kunnen we tenminste wel schriftelijk annuleren.