Skip to main content

Ik was kort in Turkije, waarna ik voor €25,00 een databundel heb aangeschaft. Naast de kosten van. De databundel kreeg ik ineens een factuur van bijna €60,00 extra omdat ik één minuut data zou hebben verbruikt, terwijl ik daarvoor al de databundel had geactiveerd. Daarnaast heb ik maar 3,8 gb van de 10gb bundel gebruikt.

 

Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice, meneer was het er mee eens dat wel heel veel geld is voor een enkele minuut. Hij zou het doorzetten naar een speciale afdeling.

 

Gisteren werd ik gebeld door de meest onvriendelijke, chagrijnige medewerker die ik ooit heb gesproken. Het enige wat mevrouw zei: “ik heb een melding gekregen en ik kan daar heeelemaal niks mee” Waarna ik zei dat dat duidelijk was en ik in dat geval graag een meldingsnummer zou willen, zodat ik dit schriftelijk kan oppakken. Mevrouw wilde het nummer niet geven, waarna ik vroeg of dit soort meldingen dan niet geregistreerd werden, zij gaf vervolgens aan dat de klachten altijd telefonisch worden afgehandeld. Ik sprak mevrouw aan op haar gedrag, waarna zij de verbinding heeft verbroken.

 Vervolgens kreeg ik een e-mail waar wel degelijk een meldingsnummer op stond, namelijk:  1254283538.

 

Het is ontzettend onprofessioneel hoe KPN dit soort medewerkers tolereert. Vanwege bovenstaande heb ik mijn tweede abonnement opgezegd, ook wil ik nu mijn huidige abonnement opzeggen, want de (afhandeling van de) hele kwestie is ontzettend klantonvriendelijk, dit heb ik bij nog geen enkele provider meegemaakt. Mijn huidige abonnement heeft nog een looptijd van een jaar, ik verneem graag wat de totale afkoopsom is.

 

Voor wat betreft de extra kosten van €60,00; Die ga ik niet betalen, ik betaal de kosten van mijn abonnement en de databundel die ik zelf heb aangeschaft. De brieven zie ik dan wel tegoed, dan kunnen we tenminste wel schriftelijk annuleren.

Dag @DH2023 er is hier al veel geschreven over de kosten gemaakt in het buitenland.  Turkse providers bijvoorbeeld rekenen flinke prijzen voor dataverbruik en daar ben jij het slachtoffer van. Hier kan het één en ander lezen over het onderwerp.  Je had jezelf kunnen beschermen tegen deze kosten.  Overigens moet je bijna bij alle providers zelf in aktie komen om jezelf daartegen te beschermen. 


Dank voor je bericht, waarvan goede nota. Echter heb ik zoals te lezen in mijn bericht vóór het vermeende gebruik van de data al een databundel van KPN gekocht voor Turkije. 


Een moderater gaat hierop reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer en het betreffende telefoonnummer.  Dan kunnen ze meekijken.  De wachttijd op een moderater is momenteel een dag of vier.


Top, bedankt voor de moeite op te reageren Joep. Fijne (werk)dag gewenst!


Let wel op dat als je je abonnement opzegt/afkoopt je je mobiele nummer kwijtraakt (waar misschien ook zaken als digid, bankzaken) aan gekoppeld zit.
 

Regel met kpn dat je dat nummer in prepaid vorm behoudt of stap over naar een andere provider met nummerbehoud (wat nu waarschijnlijk geweigerd wordt omdat je nog een contract heb) maar zorg er in ieder geval voor dat je nummer behouden blijft.


Ik was kort in Turkije, waarna ik voor €25,00 een databundel heb aangeschaft.

Als ik dit zo lees heb je die bundel aangevraagt net na aankomst/aanzetten/landing in Turkije. Die (max) 24 MB* zijn dan tussen het aanzetten en activeren van de bundel snel verbruikt. Zodra je je toestel aanzet gaan apps al contact zoeken e.d.

*Er is tegenwoordig gelukkig maximaal 24 MB gebruik buiten EU bij je standaard abonnement. à € 2,50 per MB. In vliegtuig en op veerboot (buiten bereik zenders op land) is het zelfs € 10 per MB! Dan is het max verbruik dus 6 MB.
Bij vrijwel alle providers moet je zelf deze limiet op 0 zettten. Ook bij kpn. Zie kennisbank artikel.

 

Voor wat betreft de extra kosten van €60,00; Die ga ik niet betalen

Na een betaalachterstand van 3 maanden zul je worden afgesloten; abonnementskosten lopen wel door.


Let wel op dat als je je abonnement opzegt/afkoopt je je mobiele nummer kwijtraakt (waar misschien ook zaken als digid, bankzaken) aan gekoppeld zit.
 

Regel met kpn dat je dat nummer in prepaid vorm behoudt of stap over naar een andere provider met nummerbehoud (wat nu waarschijnlijk geweigerd wordt omdat je nog een contract heb) maar zorg er in ieder geval voor dat je nummer behouden blijft.

Thanks Ferry, toevalligerwijs vond ik het wel weer tijd voor een nieuw nummer. Dus ik zal op tijd alles overzetten.


Welkom op het forum @DH2023 en goed dat je dit aankaart. Zoals @PeterG ook aangeeft lijkt het erop dat je de bundel achteraf hebt aangevraagd. Als dat niet het geval is dan gaan we uiteraard kijken hoe we dit netjes af kunnen handelen.

Mocht je het op prijs stellen dan controleer ik graag wanneer de kosten zijn gemaakt en wanneer de bundel is geactiveerd. Zou je hiervoor dan nog de laatste 3 cijfers van het IBAN toe willen voegen aan je profiel, samen met de postcode, huisnummer en naam van de contractant? Als je mij daarna een seintje zou willen geven dan kom ik hier zo spoedig mogelijk op terug.


Welkom op het forum @DH2023 en goed dat je dit aankaart. Zoals @PeterG ook aangeeft lijkt het erop dat je de bundel achteraf hebt aangevraagd. Als dat niet het geval is dan gaan we uiteraard kijken hoe we dit netjes af kunnen handelen.

Mocht je het op prijs stellen dan controleer ik graag wanneer de kosten zijn gemaakt en wanneer de bundel is geactiveerd. Zou je hiervoor dan nog de laatste 3 cijfers van het IBAN toe willen voegen aan je profiel, samen met de postcode, huisnummer en naam van de contractant? Als je mij daarna een seintje zou willen geven dan kom ik hier zo spoedig mogelijk op terug.



Bedankt voor je bericht, ik heb reeds alles aangevuld. Bijgaand tref je een screenshot van het moment dat ik de databundel heb aangeschaft. Het vermeende verbruik zou volgens de factuur buiten de bundel om 22:14 zijn. Om 22:08 en 22:12 heb ik kort mijn telefoon aan gehad, de kosten dienaangaande (€0,41) betwist ik dan ook zeker niet.

Tot slot gaat het mij niet alleen maar om de nota, maar zeker ook hoe je collega dit telefonisch heeft opgepakt of eigenlijk helemaal geen enkele moeite deed om dit uit te zoeken.

 

 


Dankjewel voor de aanvulling! De IBAN komt alleen nog niet overeen, zou je die nog willen controleren?

De feedback zal ik overigens samen met mijn bevindingen doorzetten naar onze klachtenafdeling. Mijn collega's zoeken alles uit vóórdat ze bellen, maar gezien je het gevoel kreeg dat er geen moeite in was gestoken wil ik dit graag bij hen aankaarten.


@Frenk_ Ik heb mijn andere rekeningnummer ook toegevoegd.

 

Fijn dat je de moeite doet om e.a. door te zetten. Mevrouw begon het gesprek zoals reeds aangehaald letterlijk met de woorden dat zij er helemaal niets mee kan, zonder ook maar te willen luisteren of tot uitleg over te gaan.


Dankjewel! Ik heb alles doorgenomen en zie dat de tijden, het verbruik en de activatie van de bundel niet op elkaar aansluiten. Zoals aangegeven zal ik dit dan ook intern aankaarten zodat hier alsnog werk van gemaakt kan worden.

Excuses voor het ongemak!