Afgelopen woensdag heb ik contact gezocht via de telefoon omdat ik voornemens was mijn mobiele abonnement te verlengen. Ik heb wat vragen over een bepaald type toestel en de medewerker die ik sprak vertelde mij dat hij daar niks over kon vertellen en dat ik de volgende dag moest terugbellen omdat mijn vraag doorgezet moest worden naar een afdeling die niet meer aanwezig was (21:30 ââs avonds).
Â
Zo gezegd zo gedaan, donderdag om tien over zes gebeld met de klantenservice alwaar ik Bianca aan de lijn kreeg.
Â
Ik vertelde haar dat ik de dag er voor een collega had gesproken welke mij vertelde de volgende dag terug te bellen. Zoals gezegd ben ik dus voornemens mijn abb te verlengen maar zag op de site van KPN geen leuke aanbieding. De telefoon die ik op het oog heb (iPhone 15 ProMax) is bij KPN alleen met een bijbetaling van zoân â¬250/300 te verkrijgen terwijl wanneer ik via belsimpel verleng ik hem elders (Odido) gratis krijg met een gelijkwaardig abonnement.
Â
Biancaâs eerste opmerking was ânou dat lijkt me sterk maar ik kijk wel evenâ.
Â
Vervolgens werd ik enkele minuten in de wacht gezet (waar ik ook al 18 minuten in had gestaan) en toen ze terug kwam was de boodschap âmeneer ik weet niet waar u precies heeft gekeken maar ik zie alleen maar telefoons voor â¬200.-â.
Ik legde haar precies uit waar ik de aanbiedingen had gezien en bood zelfs aan screenshots te sturen. Bianca reageerde daar op met âdat kan allemaal wel zo zijn maar wij hebben dat allemaal niet, bij ons betaald u gewoon â¬200(nogwat).
Â
Ik heb maar bedankt voor het gesprek omdat ik het idee had toch niet verder te komen.
Â
In het verleden hebben wij onze abonnementen al eens opgezegd bij KPN omdat we elders goedkoper konden. We werden toen benaderd door KPN dat wanneer er weer zoiets zich voor doet we moesten bellen want er was vast wel iets mogelijk en dan word je zo weg gezet.
Â
Ik voel mij niet echt serieus genomen op deze manier.
Bladzijde 1 / 1
Kpn is geen prijsvechter en heeft geen individuele dealtjes. Je betaald de prijs die er staat of je doet het niet. Zo simpel is het. De medewerkster heeft dus niets verkeerd gedaan. Die markt is volop in beweging en je moet toeslaan op het juiste moment.Â
En telefoon gratis dat gebeurt nergens meer!
Blijkbaar is het nodig om hier achter de komma te schrijven dus bij dezeâŠâŠâŠ
Â
Nee gratis is een telefoon nooit, niks in deze wereld is gratis!
Â
Bij andere providers is de telefoon te verkrijgen zonder bijbetaling, daar doelde ik dus op.
Â
En dat KPN geen prijsvechter is durf ik te betwijfelen, er zijn legio aanbiedingen voor wanneer je een nieuw abonnement afsluit, waar het mij om gaat is dat een medewerker zegt dat er onderhandelingsruimte is (zelf ook ervaren bij opnieuw afsluiten abb) om vervolgens een medewerker te spreken te krijgen die nergens van op de hoogte is en/of wil zijn.
Die onderhandelingsruimte is er nauwelijks meer. De concurrentie is enorm en je kunt spreken van een prijzenoorlog waardoor de marges schraal worden. Waarom zou je bij kpn blijven als de prijs je niet bevalt?
@Marcusf men mag ook maar een bepaalde percentage korting geven en de ene provider zal dit maximaal benutten en de ander dus minder.
Kijk maar naar de nieuwe toestellen bijna bij elke provider is het bij te betalen bedrag gelijk.
Moet zeggen dat ik laatst vooral naar de nieuwe iPhone even heb zitten kijken wat het hij te betalen bedrag ineens was.
Dat van de 15 pro Max ben ik even niet zo op de hoogte.
Dus als het gras groener is bij de buren zeker kijken Â
Als prijsverschil zo groot is zou ik dat ook doen want het onderling opbieden gebeurt gewoon nauwelijks meer.
Maar stiekem wel benieuwd want ik zie de 15 pro Max ook bij odido enkel met bijbetalen en maandelijks een bedragâŠ
Â
@Joep1965Â ik hoef niet perse bij KPN te blijven, mijn contract loopt over twee maanden af maar mag al eventjes verlengen.
Â
Ik ben mij nu dus aan het oriënteren en aangezien hier in huis meerdere âafnemersâ van KPN zijn en ik al een abb heb van KPN lijkt het mij niet meer dan logisch om KPN abonnementen te bekijken.
Â
Hollander als ik ben kijk ik daarnaast uiteraard ook of het elders meer voor minder kan en warempel dat kan!
Â
Omdat ik in het verleden door KPN zelf benaderd ben met de boodschap âdenkt u aan overstappen naar een concurrent omdat het daar goedkoper kan neem dan even contact opâ is dit wat ik gedaan heb.
Â
Ik hoef niet perse bij KPN te blijven maar hoef er ook niet weg als er een leuke aanbieding is.
Â
@Roos79Â ik heb even weer gekeken en zie dat ze via belsimpel inmiddels ook een bijdrage vragen al valt die in het niet bij wat KPN vraagt.
Â
Voor het weekend was de iPhone 15 ProMax nog zonder bijdragen (zie screenshot).
Â
Â
Zoân 100Â euro meer idd.
Want bij odido betaal je plus minus 5 euro meer per maand en dat over 2 jaar verspreid is 120 euroÂ
En bij KPN moet je 216 Â bijbetalen met deze bundels.
Â
Zou alleen de screen shot even wijzigen en je nummer blurren @MarcusfÂ
@Roos79Â
Â
Sjips, niet bij stilgestaan en gelijk aangepast.
Â
Tnx!
Â
Laatste keer dat ik keek was het toestel zonder bijbetaling en dan uitgaande van onbeperkt bellen etc.
Â
Uiteindelijk ontloopt het elkaar allemaal niet heel gek veel.
Het is uiteindelijk ook een stukje soort gun factor misschien?
En of je nog tevreden bent of juist eens wilt kijken of het gras idd groener is bij de buren.
Â
Soms kan je nog ietsje korting krijgen op de maand kosten van het abonnement als je telefonisch afsluit.
Maar extra korting op toestel of minder bijbetalen dat is met alle regels bijna niet meer mogelijk heb ik het idee.
Â
@Roos79Â nou misschien wel, ik belde voor een stukje informatie en kreeg het gevoel niet serieus genomen te worden en had niet het idee dat de dame aan de andere kant van de lijn van plan was veel moeite te steken in het gesprek. Alsof ze met andere zaken bezig was.
Â
Zo vroeg ze bv bij de verificatie vragen om mijn postcode en toen ik die gaf vroeg ze nogmaals om mijn postcode in de volste veronderstelling dat ze het voor de eerste keer vroeg.
Â
En toen ik zei âdie geef ik u netâ zei ze ânou doe dan je geboortedatum maarâ.Â
Â
In feite heb ik geen klachten over de KPN behalve dan deze âbijzondereâ ervaring aan de telefoon.
Ja elk telefoontje kan anders uitpakken afhankelijk van het humeur van de medewerker.
Hoi @Marcusf, welkom op onze community! Dat gesprek had wel beter gekund inderdaad, ik zal je feedback doorgeven!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.