Skip to main content

Klacht over niet-werkende diensten op mobiel en gebrek aan oplossing

• July 21, 2025
  • 20 reacties
  • 169 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Sinds februari 2025 heb ik mijn abonnement bij KPN aangepast en een nieuw contract afgesloten. Sindsdien ervaar ik ernstige problemen: ik ben vaak niet bereikbaar en heb regelmatig geen internetverbinding. Soms werkt de verbinding enkele dagen, maar vervolgens valt alles weer weg.

Ik heb meerdere keren contact opgenomen met uw klantenservice en klachten ingediend, maar tot op heden is er geen oplossing geboden. Ik word bovendien niet teruggebeld, ondanks toezeggingen.

Dit is een uiterst teleurstellende situatie. Ik betaal voor diensten die ik niet of nauwelijks kan gebruiken en voel mij machteloos in deze kwestie. Ik verzoek u dringend om dit probleem per direct op te lossen en met een passende compensatie te komen voor de periode waarin ik geen gebruik kon maken van de diensten.

Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet.

Met vriendelijke groet,

July 24, 2025

Hi ​@A Dastani en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je een oplossing wilt als de diensten niet zo werken als zou moeten. 

Je geeft aan dat je al met de klantenservice hebt gesproken, maar de link die eerder werd gestuurd

Komt direct bij de klachtenafdeling uit. Daar wordt een klacht voor je aangemaakt, opgepakt en met jou afgehandeld. Hier word je altijd over teruggebeld en als het bellen niet lukt, dan krijg je per mail reactie of het verzoek om zelf contact op te nemen.

Als je dit nog niet gedaan hebt raad ik je echt aan om dit te doen. Dan heb je ook één contactpersoon in de meeste gevallen, precies waar je om vraagt.

Hopelijk is er dan snel duidelijkheid en ook een oplossing. 

20 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • July 21, 2025

Hoi, op dit forum helpen klanten elkaar, voor contact met KPN moet je toch echt bij de klantenservice zijn.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 21, 2025

Of hier ​@A Dastani

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Op dit forum helpen klanten elkaar en in een aantal gevallen springen KPN moderators bij. Uw klacht moet u direct bij KPN deponeren., dat kan via de gegeven link. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Bedankt voor jullie hulp!

Ik hoor dat ik voor mijn klacht bij de klantenservice moet zijn. Maar juist daar ligt het probleem. Telkens bel ik, moet ik wachten, word ik doorverbonden met iemand die aangeeft niets te kunnen doen, waarna ik weer word doorverwezen naar iemand “die er meer verstand van heeft”. Die persoon belt echter nooit terug. Dit proces heb ik inmiddels al zes keer doorlopen, zonder resultaat.

Ik wil graag dat mijn klacht serieus wordt opgepakt en dat er iemand verantwoordelijk wordt aangewezen die dit concreet met mij oplost.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@A Dastani en welkom bij de KPN Community. Begrijpelijk dat je een oplossing wilt als de diensten niet zo werken als zou moeten. 

Je geeft aan dat je al met de klantenservice hebt gesproken, maar de link die eerder werd gestuurd

Komt direct bij de klachtenafdeling uit. Daar wordt een klacht voor je aangemaakt, opgepakt en met jou afgehandeld. Hier word je altijd over teruggebeld en als het bellen niet lukt, dan krijg je per mail reactie of het verzoek om zelf contact op te nemen.

Als je dit nog niet gedaan hebt raad ik je echt aan om dit te doen. Dan heb je ook één contactpersoon in de meeste gevallen, precies waar je om vraagt.

Hopelijk is er dan snel duidelijkheid en ook een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Nou, bedankt voor het meedenken.

Daar ligt precies mijn klacht: ik heb deze inmiddels al vijf keer via dezelfde link doorgestuurd.
Het gaat erom dat er eindelijk een reactie komt – en niet dat ik keer op keer gebeld word op een telefoonnummer waarvan ik al vaak heb aangegeven dat het niet werkt. Vervolgens hoor ik: "We hebben je geprobeerd te bereiken, maar we kregen je niet te pakken." Terwijl dit juist het probleem is.

Of, zoals nu: ik word gebeld met de mededeling dat de technische dienst mij terug zal bellen. Inmiddels is het anderhalve week later en ik heb nog steeds niets gehoord. Wanneer ik zelf bel om te vragen hoe het ervoor staat, wordt mij alleen gevraagd om nog wat langer te wachten.

Ondertussen zit ik sinds februari zonder internet én zonder telefonisch bereik. Dit heb ik al meerdere keren aangegeven, maar er verandert niets.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

Nu wordt het tijd dat een moderator voor jou in de bres springt en dat gaat vast gebeuren. 

Vraag ​@A Dastani : is je forumprofiel volledig ingevuld?? Pas dan kan een moderator jou vinden en aan de slag.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Zou je mij kunnen laten zien welk formulier je precies bedoelt?
Dan weet ik zeker dat ik goed antwoord geef. Als je het klachtenformulier bedoelt (de link hierboven), die heb ik al ingevuld.
Mocht je een ander formulier bedoelen, dan ontvang ik die graag.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

Zou je mij kunnen laten zien welk formulier je precies bedoelt?
Dan weet ik zeker dat ik goed antwoord geef. Als je het klachtenformulier bedoelt (de link hierboven), die heb ik al ingevuld.
Mocht je een ander formulier bedoelen, dan ontvang ik die graag.

Ik ken alleen deze:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Kun je niet (zij het tijdelijk) een ander, of vast telefoonnummer opgeven als terugbelnnummer? Ben bang dat je anders de cirkel nooit gesloten krijgt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Nu wordt het tijd dat een moderator voor jou in de bres springt en dat gaat vast gebeuren. 

In de bres nog wel ​@Berrie_Kaas. 😜 In dit geval eens met dat hiernaar gekeken moet worden, maar kijk wel uit met dit soort berichten. Soms kunnen wij ook niks en dan is het dubbel teleurstelling.

@A Dastani Je kunt je communityprofiel hiervoor invullen, ik denk dat daar de verwarring ontstaat. Dat is je profiel hier, geen formulier. 🙂
Als je daar je adresgegevens invult en het 06-nummer waar het om gaat (onder persoonlijke opmerkingen) dan kan ik kijken wat hier speelt. Geef je hier een seintje wanneer je dit gedaan hebt?

Als alternatief, mocht je Facebook of X (Twitter) gebruiken, dan kun je ons ook via Facebook en X bereiken. Dat schakelt sneller en zo heb je ook een digitaal aanspreekpunt. Zit je ook niet met je telefonische bereikbaarheid (of gebrek daarvan). 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

@Sanne van KPN , ben het met je eens dat voorzichtigheid m.b.t. reacties door leden van de  communityleden geboden is. Uit de starttekst van TS maakte ik op dat hij/zij dacht zich op deze plaats direct tot de KPN organisatie te richten en dat is natuurlijk niet zo. Dat heb ik de TS ook duidelijk willen maken. Hoop toch dat jullie dit op kunnen pakken, want sinds februari 2025 verbindingsproblemen hebben is natuurlijk verre van fijn. 

En wat betreft bereikbaar zijn via Facebook en X; veel mensen (waaronder ikzelf) hebben sinds Trump en zijn tech-vazallen in de VS de dienst uitmaken, afscheid genomen van de genoemde media. Ik moet zeggen dat dit prima bevalt (maar dat is persoonlijk heel uiteraard).    

• July 26, 2025

En wat betreft bereikbaar zijn via Facebook en X; veel mensen (waaronder ikzelf) hebben sinds Trump en zijn tech-vazallen in de VS de dienst uitmaken, afscheid genomen van de genoemde media.

En ik ben er om die reden nooit aan begonnen, dit zag ik bij de start van het internet al aankomen, macht concentratie door centralisatie.
Ik vind het dan ook . . .  dat het de enige manier is om kpn per tekst te bereiken is.
En dat voor een bedrijf wat in communicatie doet.
Maar kpn stuurt wel e-mails, maar wil ze zelf niet ontvangen.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Wij gaan een beetje te veel off-toppic ​@KeesYagi , hier is TS niet mee geholpen. Hem hiermee helpen lukt ons niet denk ik, moeten we maar aan KPN overlaten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Ik wil mijn diepe teleurstelling uitspreken over de manier waarop KPN mijn klachten tot nu toe heeft behandeld. Sinds februari/maart 2025 ervaar ik ernstige problemen met mijn internet- en telefoondiensten. Ondanks het feit dat ik hiervoor maandelijks betaal, functioneert de dienst regelmatig niet of slechts gedeeltelijk.

Ik heb inmiddels meerdere klachten ingediend en diverse keren contact gehad met de technische dienst. Ongeveer drie à vier weken geleden is mij zelfs toegezegd dat ik een terugkoppeling zou krijgen. Tot op heden heb ik niets vernomen. Toen ik vorige week opnieuw belde om de status te achterhalen, kreeg ik niemand te spreken van de klachtencommissie en werd mij simpelweg gezegd dat ik moest wachten.

Het baart mij zorgen dat klanttevredenheid en het daadwerkelijk leveren van de diensten waarvoor ik betaal, blijkbaar geen prioriteit hebben. Als de dienst niet werkt, verwacht ik dat er binnen een redelijke termijn een structurele oplossing wordt geboden. Inmiddels zijn er maanden verstreken zonder enige voortgang of duidelijkheid.

Ik vraag u dan ook: hoe lang vindt KPN het redelijk dat ik betaal voor diensten die ik niet krijg? Moet ik nog een maand wachten? Een half jaar? Of zelfs langer? Deze situatie is onacceptabel, zeker gezien mijn jarenlange loyaliteit als klant. Iedere maand wordt het abonnementsgeld keurig geïncasseerd, maar als ik één keer niet betaal, volgt er meteen een aanmaning. Diezelfde urgentie verwacht ik ook van KPN richting mijn probleem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

Ik heb zojuist opnieuw contact gehad met de klachtencommissie van KPN. Tot mijn grote frustratie kreeg ik wederom te horen dat er geprobeerd is mij te bellen, maar dat ik niet bereikbaar was. Dit verhaal heb ik al vaker gehoord, maar het klopt simpelweg niet.

Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik vanwege de problemen met mijn mobiele abonnement niet bereikbaar ben op mijn eigen nummer. Daarom heb ik een alternatief telefoonnummer achtergelaten waarop ik wél bereikbaar ben. Desondanks blijft men dit negeren.

Daarnaast heb ik met een collega van uw organisatie gesproken, die aangaf dat zij geen enkele terugbelpoging of notitie hiervan kon terugvinden. Uiteindelijk werd mij wéér beloofd dat ik binnen vijf werkdagen teruggebeld zal worden.

Dit is niet alleen frustrerend, maar ook zeer teleurstellend. Ik heb inmiddels geen enkel vertrouwen meer in de opvolging door KPN. Deze situatie kost mij veel tijd, energie en geld, terwijl ik simpelweg verwacht dat de diensten waarvoor ik betaal correct functioneren en dat mijn klacht serieus wordt behandeld.

Ik verzoek u dringend om:

Per direct contact met mij op te nemen op het doorgegeven nummer.Een duidelijke oplossing te bieden voor mijn onbereikbaarheid en de herhaalde miscommunicatie.

Schriftelijke bevestiging van de voortgang binnen twee werkdagen, zodat ik niet telkens opnieuw hoef te bellen.

Ik vertrouw erop dat mijn klacht nu eindelijk serieus wordt opgepakt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@A Dastani, Ik begrijp heel goed dat dit voor veel frustratie zorgt. Eerder hebben we je al gevraagd om je klantgegevens en een contact telefoonnummer toe te voegen aan je profiel onder het kopje Persoonlijke opmerkingen, zodat wij deze kunnen doorgeven aan de juiste afdeling. We zien dat dit nog niet is gebeurd. Zou je dat alsnog willen doen?

Laat daarna hier in dit topic even weten dat je je gegevens hebt aangevuld. Dan zorgen wij ervoor dat je telefoonnummer bij de klachtenafdeling terechtkomt of maken we indien nodig een nieuwe klacht voor je aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Sinds februari 2025 heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij KPN Mobiele Telefoons: Unlimited Superfast. Voorheen had ik een standaard Unlimited-abonnement. Vanaf het moment van overstappen is de kwaliteit van de dienst echter drastisch verslechterd.

Waar ik in het begin nog af en toe geen bereik of internet had, is de situatie de afgelopen maand volledig ontspoord: ik heb nu helemaal geen internet meer én ben permanent onbereikbaar via mijn mobiele nummer.

Sinds februari heb ik hierover meerdere klachten ingediend en regelmatig contact gezocht met de klantenservice. Telkens wordt aangegeven dat mijn klacht in behandeling is, maar uiteindelijk krijg ik te horen dat men mij niet kon bereiken en dat de klacht is afgesloten.

Dit is ronduit onacceptabel. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat mijn mobiele nummer niet functioneert, en ik heb een alternatief nummer doorgegeven waarop ik wél bereikbaar ben. Desondanks wordt dit volledig genegeerd.

Ik betaal elke maand voor een dienst die ik niet krijg. Inmiddels voelt dit als een spelletje waar ik als klant de dupe van ben, zowel financieel als praktisch.

Mijn verzoek aan KPN is helder:

. Herstel per direct mijn bereik en internetverbinding zoals die hoort te functioneren.

. Erken de fout en kom met een passende compensatie voor de maanden waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement.

. Zorg dat een medewerker rechtstreeks contact met mij opneemt via mijn alternatieve nummer06 ******,  zoals ik al meerdere keren heb doorgegeven.

Ik verwacht binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie. Mocht dat uitblijven, dan zie ik mij genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie en andere passende instanties.

Admin: topics samengevoegd

Admin: privégegevens verborgen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 31, 2025

Hier heb je al een topic over gemaakt. Daar heeft een medewerker je een vraag gesteld waarop je niet hebt gereageerd. Dubbele topics zijn zinloos en worden samengevoegd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Dank voor uw reactie. Ik heb zojuist gedaan wat gevraagd is. Ik hoor graag van u en wacht de reactie af.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor uw reactie. Ik heb zojuist gedaan wat gevraagd is. Ik hoor graag van u en wacht de reactie af.

Ik heb dit voor je nagekeken. Ik zie dat er inderdaad een klacht is aangemaakt. Ook is het telefoonnummer dat eindigt op *270 goed toegevoegd aan deze klacht. Meer dan dit kan ik zelf helaas niet doen, anders had ik je graag verder geholpen natuurlijk. Onze klachtenafdeling gaat hiermee verder. Zij nemen contact met je op via het opgegeven nummer. Ik snap dat dit erg vervelend voor je is. Hopelijk wordt het snel opgelost. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2025

Bedankt voor de moeite!