Skip to main content

Betreft: Dossiernummer: Verzoek om wijziging van het tariefplan en juridische stappen

Geachte KPN,

Ik, Aleksei *********, woonachtig op ************** met telefoonnummer ********** en e-mailadres ********, richt mij tot u in verband met mijn huidige tariefplan, dat zonder mijn keuze is ingesteld. Mijn tariefplan biedt onbeperkt mobiel internet, bellen en sms’en, maar ik moet elke 15 minuten een sms sturen naar nummer 1266 om internet toe te voegen, wat onacceptabel is. Ik ben niet in staat om mijn tariefplan in mijn account te wijzigen, wat mijn rechten beperkt en als discriminatie wordt ervaren. Dit is een beperking van mijn vrijheid van keuze en schendt mijn consumentenrechten, welke zijn beschermd volgens Boek 6, Artikel 230 van het Burgerlijk Wetboek, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming, Artikel 5, die vereist dat er expliciete toestemming wordt gegeven voor de keuze van een tariefplan.

Volgens Artikel 8 van de Telecommunicatiewet heeft elke consument recht op transparante informatie over zijn contract en toegang tot zijn gegevens. Het feit dat ik mijn tariefplan niet kan wijzigen in mijn account, is in strijd met de verplichting tot transparantie en gelijke behandeling, zoals vermeld in Artikel 6 van de Telecommunicatiewet.

Daarnaast schendt dit Artikel 1 van de Wet gelijke behandeling van mensen met een beperking of chronische ziekte, aangezien ik, die de Nederlandse taal niet beheers, moeite heb om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice.

Ik verzoek u vriendelijk om verdere communicatie uitsluitend via mijn e-mailadres te laten verlopen, omdat ik niet in staat ben om telefonisch contact op te nemen en mijn situatie uit te leggen. Ik controleer mijn e-mail regelmatig en ben bereid om uw vragen per e-mail te beantwoorden.

Mijn BSN: **********

Dit schrijven beschouw ik als een buitengerechtelijke vordering, aangezien ik meerdere keren bij uw organisatie heb verzocht om een wijziging van het tariefplan, maar geen antwoord heb ontvangen en mijn verzoeken simpelweg worden genegeerd. Berichten van dit soort kunnen niet worden verwijderd, maar worden niet beantwoord. Ik verzoek u dit schrijven te beschouwen als een officiële buitengerechtelijke vordering. Indien ik binnen de wettelijk vastgestelde termijn geen antwoord ontvang, ben ik genoodzaakt om een rechtszaak aan te spannen voor schadevergoeding van zowel immateriële als materiële schade, conform Artikel 6:74 van het Burgerlijk Wetboek (aansprakelijkheid voor het niet nakomen van verplichtingen) en Artikel 8:36 van de Wet bescherming consumentenrechten.

Ik verzoek u mijn tariefplan te wijzigen naar een snellere versie, die geen sms-berichten vereist. Dit kan iets duurder zijn, maar dit mag mijn rechten niet beperken. Gelieve de wijziging van mijn tariefplan te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

Aleksei ********

Admin: Edited your message because of privacy concerns. 

Gewoon via MijnKPN jouw abonnement upgraden naar een uitgebreidere versie. Deze wijziging gaat dan in per de start van de nieuwe maandelijkse periode. 

Hoi ​@ALEKSI 

Je hebt dan de keuze uit de volgende mogelijkheden bij Unlimited:

Unlimited50

Unlimited300

SuperUnlimited

Tot maximaal 50 Mbit/s

Tot maximaal 300 Mbit/s

Tot maximaal 600 Mbit/s

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

40GB per maand in de EU

50GB per maand in de EU

75GB per maand in de EU

Deel maandelijks tot 40GB

Deel maandelijks tot 50GB

Deel maandelijks tot 75GB

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid.

SuperUnlimited heeft momenteel de snelste downloadsnelheid tot 600 Mbit/s.
Maar woon je in de directe omgeving van een KPN zendmast waar de snelle 3,5 GHz (Band 78) is geactiveerd, dan haal je vaak hogere snelheden tot rond de 700 Mbit/s.

Bij alle Unlimited abonnementen krijg je een dagbundel van 20 GB , die je kunt aanvullen met stappen van 1 GB per sms of via de Mijn KPN app.
Ook de providers Odido en Vodafone met een Unlimited abonnement, hebben een dagbundel van 10 GB of 20 GB die je gratis kunt aanvullen met stappen van 1 GB per keer.

Dus een Unlimited abonnement waarbij je onbeperkt kunt bijven internetten, zonder dat je die hoeft aan te vullen, zodra je door de dagbundel heen bent, is helaas niet verkrijgbaar in Nederland.

Ik vraag mij ook terdege af wat je allemaal doet met jouw unlimited abonnement, waardoor je zo snel door jouw dagbundel van 20 GB heen bent, en om de kwartier moet aanvullen.
Ik heb zelf SuperUnlimited maar haal in de verste verte niet, de grens van 20 GB.

Met de oudere propositie heb je nu 20 GB per dag. Pas als je daar overheen gaat voor 23:59 dan moet je de gratis aanvullers gebruiken. 

Dat is bij de nieuwe propositie hetzelfde. 

En bij de oude propositie is ook geen bandbreedte beperking. 

Beter die 20 GB over de dag spreiden en je zult minder vaak sms voor de aanvulling hoeven versturen. 

Ook: als je 4 sms'en achter elkaar stuurt kun je weer een uur vooruit volgens mijn inschatting. 

@ALEKSI Hi Aleksei, We hebben je persoonlijke gegevens uit je bericht gehaald om je privacy te beschermen. Wees je ervan bewust dat onze community openbaar is, en voor alle bezoekers zichtbaar, en het daarom goed is om voorzichtig te zijn met je persoonlijke gegevens.

Ik vermoed, net als de andere behulpzame reacties hierboven, dat je een abonnement met Unlimited data hebt. Ik hoop dat je met die reacties verder gekomen bent. Ook in onze Kennisbank lees je hoe Unlimited en de dagbundel werkt

Reageer