Ik ben ook misleid. Inmiddels heb ik een klacht ingediend. Ik wilde overstappen maar besloot toch bij KPN te blijven. Ik heb een medewerker gesproken en vertelde dat ik verder wil met KPN maar met hetzelfde abonnement, sim-only, maandelijks opzegbaar. Hij heeft er 24 maanden van gemaakt. Ik heb al maanden een sim-only met een maandelijkse opzegtermijn. Ik zei expliciet. Abonnement blijft hetzelfde. Daarna een medewerkster gesproken. Zij zou het regelen. Ik kan nu niet overstappen. Ik heb verzocht om de gesprekken terug te luisteren. KPN neemt toch alles op? Wat slecht. Ik ben al jaren klant en ik wil geen klant meer zijn!
Volgens mij heb je nog 14 dagen om de verlenging te annuleren, of zijn deze al verstreken?
Â
Hi Matthew83,
20 aug heb ik de medewerker gesproken, hij heeft dus die dag het contract met 24 maanden verlengd en binnen 14 dagen zijn collega gesproken. Zij zou het herstellen. Ze zei ook dat ik maandelijks zou kunnen opzeggen. Gisteren wilde ik overstappen naar Ben en bleek dus dat ik niet kon overstappen.
Hoi
Als je contract op 20 augustus 2024 telefonisch is verlengd, dan ben je nu ruim buiten de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht), en zit je waarschijnlijk vast aan die 2 jaar.
Het is dus maar de vraag of die vrouwelijke medewerker, ook daadwerkelijk je contractsduur heeft verlaagd van 2 jaar, naar een maandelijks opzegbaar abonnement.
Heb je daar eind augustus/begin september nog een bevestiging per mail over gehad?
Want van elke wijziging krijg je namelijk een bevestiging per mail toegestuurd.
Dus ik ben benieuwd of je die ook echt hebt gekregen?
Heb je die bevestiging nooit ontvangen, dan ben ik bang dat je inmiddels vast zit aan het 2-jarig contract bij KPN, en dan geldt het maandelijks kunnen opzeggen helaas niet.
Dit verklaard ook, dat je nu ook niet kunt overstappen naar mobiele provider BEN.
Ik zou als ik jouw was nog eens bellen met de afdeling Opzeggingen en Contractbeheer van KPN, om na te vragen of die wijziging van een 2 jarig contract naar een maandelijks opzegbaar abonnement inderdaad eind augustus is gedaan door die vrouwelijke medewerker.
Want iets toezeggen, is altijd nog anders dan het daadwerkelijk uitvoeren.
Telefoonnummers KPN:
- 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
- 1200 (Vanaf een KPN Mobiele aansluiting)
De openingstijden van deze afdeling zijn:
- Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
- Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
- Zondag gesloten
Hi en welkom in onze community
Je hebt bij de aanvraag van een abonnement of een wijziging inderdaad 14 dagen bedenktijd. Zo gauw die voorbij zijn, kan het niet zomaar meer teruggedraaid worden. Het mooiste zou zijn als je een bevestiging zou hebben van de collega die het voor je zou aanpassen. Ik lees ook dat je intussen al een klacht aangemaakt hebt. Dat lijkt me prima in deze situatie. Meestal krijg je binnen 5 werkdagen reactie op een klacht. Ik hoop dat 't snel op een goede manier voor je rechtgetrokken wordt!
Dank je voor je bericht. Ik heb geen bevestigingsmail gehad, alleen een contract. Maar ik was goed van vertrouwen en verder niet naar gekeken. Ik zei expliciet dat het het contract door moest lopen zoals voorheen. Ik heb sinds juli 2023 een simonly met maandelijkse opzegbare abbo. Waarom zou ik 24 maanden willen? De gesprekken tussen klant en medewerker worden toch opgenomen. Hieruit zal blijken dat ik dat heb gezegd. De 2e medewerkster gaf aan dat het goed zou komen en dat ik maandelijks op zou kunnen zeggen. Wat mij bevreemdt is dat ik iets afspreek, in dit geval, exact het abbo door te laten lopen als voorheen en dat er 24 maanden van wordt gemaakt, op eigen initiatief van KPN. Ik hoop op een oplossing.Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.