Skip to main content

KPN, hoe kan het zijn dat ik voor €3,99 onbeperkt minuten kan bijbestellen, bij mijn nieuwe abonnement straks zelfs maar voor €1,- per maand, maar jullie BIZAR hoge buiten bundel tarieven hanteren? Gewoon in Nederland, mobiel naar mobiel, om te bellen, even serieus?! Zonder hiervan een melding te sturen wanneer ik over mijn bundel heen ben. Natuurlijk, mijn eigen verantwoordelijkheid, maar vind ik echt onbegrijpelijk

Als ik even kijk bij andere aanbieders, dan valt het bij KPN nog wel mee met de kosten. U heeft een oud abonnement (bewust gekozen) en met een nieuw abonnement kunt u dus voor 1 euro extra ook onbeperkt bellen. Fijn toch? Het enige waarover ik twijfel is de SMS. Krijgt u geen sms als u bijna door u bundel heen bent?


Hallo @Mxmb ,

Dat is het prijsbeleid van KPN. 

KPN heeft natuurlijk het liefste dat je een abonnement afsluit met onbeperkt bellen. De toeslag hiervoor is inderdaad maar beperkt. (1 euro per maand bij de huidige abonnementen).  Dus waarom nog hannesen met losse bundels? Dan heb je er geen omkijken meer na. 

 


@Mxmb Welkom op het forum. 

Het klopt inderdaad dat bellen buiten je bundel (een stuk) duurder is dan bellen binnen je bundel. 

Toch zit KPN qua kosten buiten de bundel onder het gemiddelde van Nederland

Mocht je bang zijn om buiten je bundel te gaan dan kun je relatief goedkoop onbeperkt bellen aanzetten! :)


Wanneer dit soort klachten worden aangeven beantwoord niemand de vraag waarom je voor 1 of 4 euro ongelimiteerd kan bellen en waarom het buiten de bundel so buiten verhouding is. Omdat een aantal andere concurrenten dat ook doen, is geen excuus.


De losse bundels zijn duurder dan extra afname in je abonnement inderdaad. Dat is gewoon commercie. KPN ziet liever dat jij je abonnement met die ene euro per maand verhoogt. 

Zeker als je vrijwel elke maand over je bundel van 150 minuten heen gaat is die dus niet wat je moet hebben lijkt mij. En dan ook nog iedere maand de extra losse bundel koopt…. ben je helemaal dief van eigen portemonnee.

Bij andere providers zijn die verschillen tussen losse bundels en die in het abonnement er ook.