Ik ben momenteel in het buitenland. Ik heb roaming uit, gebruik mobiele data ook. Toch wordt er meerdere keren per dag data verbruik gefactureerd. Kan dat worden gecrediteerd?
Kosten buitenland ondanks dat roaming uit staat
Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem
Hoi ​
Welkom op de community van KPN.
Als je alleen roaming uit hebt staan, maar mobiele data wel geactiveerd hebt staan, dan kan er nog steeds data verbruikt worden via het mobiele netwerk.
Denk hierbij aan achtergrond processen zoals het verversen van de apps (zoals nieuws en weer apps), maar ook synchronisatie van bijvoorbeeld e-mail.
Dus buiten roaming dien je ook mobiele data helemaal uit te zetten op je smartphone.
Daarnaast adviseer ik je sterk om BESCHERMING AAN te sms'en naar 1266 hiermee wordt dataverbruik buiten de EU op 0,- euro gezet en kun je alleen nog maar internetten met een buitenlandbundel van het land waar je verblijft.
Internetten via een WiFi netwerk blijft gewoon mogelijk!
Kans is vrijwel nihil dat KPN de gemaakte kosten zal gaan crediteren, omdat de klant zelf verantwoordelijk is voor het gebruik van zijn of haar smartphone in het buitenland, vooral buiten de EU zone.
Binnen de EU is er geen probleem, want dan verloopt het verbruik gewoon via je Nederlandse databundel of bij Unlimited uit de databundel voor internetten binnen de EU.
Ben je daar door heen, dan kun je kosteloos blijven internetten op een zeer lage snelheid.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.