Skip to main content

Laat ik beginnen met “Ja ik had dit vooraf even uit moeten zoeken” 😉

Omdat ik nogal eens binnen de EU reis staat bij mij roaming eigenlijk standaard wel aan, maar deze keer ging de reis naar Servië.
In het vliegtuig, telefoon op vliegtuigstand en na het landen vliegtuigstand weer uitgezet.
SMS van KPN om 16:52:
Ik kan VOORDEEL 100 naar 1266 smsen voor een buiten de EU bundel van 100 sms, of 100 minuten of 100 MB voor €9,99.
Dus ik doe dat maar snel want buiten de bundel kost een MB €2,50!!
Ik krijg de bevestiging om 17:19.
Maar om 17:36 krijg ik een sms dat ik 80% van een limit van €60,50 voor internet buiten de EU heb gebruikt.

Ik heb dus, of eigenlijk heeft mijn telefoon in dat kleine half uurtje 23 MB aan data verbruikt wat maar liefst €54,45 heeft gekost.
Buiten proportioneel als je het mij vraagt.

Maar wat ik nog jammerder vind is dat er blijkbaar ook een bundel voor 2 GB (data only) is voor "maar” €19,99, maar daar werd in de SMS helemaal niet naar gerefereerd.

Die 100 MB was natuurlijk zo op, dus heb ik snel ook maar die 2 GB bundel gekocht.

Buiten dat ik het buiten proportioneel vind dat 23 MB aan data mij bijna €55 euro heeft gekost vind ik het ook erg jammer dat KPN mij in het eerste smsje niet wees op de aanwezigheid van die 2 GB data only bundel.

Dus ja, ik had dit vooraf even beter moeten uitzoeken maar de buiten propotionele kosten voor 23 MB data en de halve informatie die ik van KPN kreeg per sms verdienen ook niet echt een schoonheidsprijs 😊

@Dennis-L je moet niet helemaal jezelf de schuld geven. Het overkomt namelijk veel meer mensen. Het is ontzettend zuur. Ik zou voorstellen om onderstaande te doen. Dan ben je altijd beschermd tegen extra kosten. Het kan je namelijk al overkomen wanneer je op de wadden-eilanden bent en je mobiel verbinding maakt met het netwerk op zee  

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

 

Zie ook kennisbank roaming in buitenland


Hoho, mijn topic is natuurlijk niet beantwoord 😉
Het is een hele fijne en goede tip van Hoopvol, maar het is natuurlijk geen antwoord of reactie van KPN zelf.
Ik heb nu ongeveer €80 euro aan kosten gemaakt waarvan €9,99 dus totaal overbodig waren wanneer KPN in het smsje ook direct de mogelijkheid had gegeven voor de 2 GB data only bundel.


Ik heb dit als beste antwoord gemarkeerd.  Het klopt namelijk helemaal wat hoopvol schrijft en dit kan voor meelezers heel nuttig zijn

Op het forum pakken wij geen individuele cases op.  We zijn een platform waar voornamelijk de klanten elkaar helpen. 

Je kunt altijd proberen om 0800 0402 te bellen en je verhaal te doen.  Of daar een coulance uitrolt, kan ik je niet vertellen.  In principe is het je eigen verantwoordelijkheid. (hoe zuur en sneu van het geld de uitkomst ook is )


Ik heb dit als beste antwoord gemarkeerd.  Het klopt namelijk helemaal wat hoopvol schrijft en dit kan voor meelezers heel nuttig zijn

Op het forum pakken wij geen individuele cases op.  We zijn een platform waar voornamelijk de klanten elkaar helpen. 

Je kunt altijd proberen om 0800 0402 te bellen en je verhaal te doen.  Of daar een coulance uitrolt, kan ik je niet vertellen.  In principe is het je eigen verantwoordelijkheid. (hoe zuur en sneu van het geld de uitkomst ook is )


Op het forum pakken wij geen individuele cases op
Sinds wanneer is dat?
Er worden talloze individuele cases opgepakt, cases waarbij moderators vragen om klantnummers en de topicstarter verder helpen.
Verder is het niet aan KPN of mijn vraag voldoende is beantwoord.
 


We zijn behoorlijk gekrompen het afgelopen jaar en pakken in principe geen zaken meer op die ook door de helpdesk gedaan kunnen worden. De nadruk ligt al een hele tijd op klanten die elkaar helpen. 

Mijn functie bestaat voor een deel uit het doorlezen en markeren van 'beste’ antwoorden. Iemand met vergelijkbare vragen ziet dan in één oogopslag wat de bedoeling is.  Het is dus niet alleen om jou, als topic starter van informatie te voorzien maar een groter deel van onze klanten. 

Daarom blijft het gemarkeerde antwoord dan ook staan.  Ik hoop dat je hier begrip voor hebt. 


Reageer