Skip to main content

Met zulke ongein besluit ik KPN te verlaten 

om op deze manier opgelicht te worden maakt me niet blij. 
Het abonnement is opgezegd en zal niet meer terugkeren. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

U bent niet opgelicht maar u hebt niet opgelet. Het werkt bijna bij iedere provider zo.


Zo zie ik het niet Joep

de melding dat ik via Turkije internet kreeg werft gemeld gelijk met de rekening. Dit is in mijn beleving niet netjes en mijn keuze om kpn te verlaten zal niet veranderen. Mijn vrouw is hier ook en heeft een andere provider die dat probleem gelukkig niet heeft. 


U bent niet opgelicht maar u hebt niet opgelet. Het werkt bijna bij iedere provider zo.

Het mag dan geen oplichting heten maar je zou toch van een provider als KPN mogen verwachten dat ze de simpele functionaliteit aanbieden om roaming buiten de EU te blokkeren.

Sorry hoor, maar al zou het bij alle providers zo zijn, ik vind het echt schofterig dat dit issue willens en wetens nog altijd niet getackeld is.


Gelijk

nu zijn ze een trouwe klant van € 110 per maand kwijt. Gelijk vast internet en tv opgezegd. 


Jammer te horen, Theo. Als je aan de rand van de EU bent, en de mast aan de andere kant van de grens sterker is, verbindt jouw toestel daar automatisch mee. Je kunt dit uitzetten in je toestel.

Op het moment dat je verbinding maakt met een buitenlands netwerk krijg je een sms'je om je te informeren met welk land je verbonden bent, en wat daar de eventuele kosten van zijn. Als je roaming aan hebt staan in je toestel, dan zal je toestel ook op internet gaan bij een netwerk dat buiten de EU ligt. Het kan dan gebeuren, als je toestel met iets bezig was, dat er dan ook gelijk dataverbruik is zodra je met de niet-EU mast verbinding maakt. Het kan dan ook voorkomen dat je de sms over het verbinden met de mast ongeveer tegelijk krijgt met meldingen over verbruik. Verbruik buiten de EU is standaard al, als beveiliging tegen te hoge kosten, gelimiteerd tot 60.50. Meer dan dat zal het niet worden tenzij je daar zelf, actief, toestemming voor geeft.

 

Zie ook dit topic met meer informatie over mobiel internet in het buitenland: KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet.

 

Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met deze extra kosten. Ik kan er echter niets aan veranderen.


Bij geen enkele provider is roaming buiten de EU iets wat ze aan of uit kunnen zetten.

Je kunt/kon roaming standaard uit zetten voor alles buiten NL, meer opties zijn er niet bij NL-providers.

En jij als klant bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of een land waar je naar toe gaat of waar je ca 10-15 km in de buurt van de grens zit wel of niet in het EU roaming pakket zit bij je eigen provider. Dat verschilt nl bij elke provider. Zwitserland bv is ook zo'n uitzondering, net zoals Turkije. En als je bv op Kos op bepaalde plaatsen aan het strand ligt, grote kans dat je met een Turkse gsm-mast verbinding hebt.


Bij geen enkele provider is roaming buiten de EU iets wat ze aan of uit kunnen zetten.

Je kunt/kon roaming standaard uit zetten voor alles buiten NL, meer opties zijn er niet bij NL-providers.

 

Dit is niet waar. Dit gaat wel op wat telefooninstellingen betreft maar sommige providers bieden in hun ‘mijn account’ op de website of in de app de mogelijkheid wel.


Bij geen enkele provider is roaming buiten de EU iets wat ze aan of uit kunnen zetten.

Bij Simpel is dat zeer eenvoudig te doen en daar staat het, zoals het hoort, standaard ook uit.

En zelfs bij KPN is dat te regelen maar dan moet je wel klantenservice bellen en jouw dataroaming limiet op €0,- laten instellen.