Skip to main content

Beste,


Als ik de (concept) nota bekijk schijn ik extra kosten gemaakt te hebben (SMS 3669, €11,20) op 22-12-2020, om 09.25uur (4x in minuut). Ik heb geen gebruik gemaakt van deze SMS dienst en ben er bij mijn vorige provider ook nooit door ‘lastig gevallen'. Ik SMS nooit en zie dit ook niet terug in de SMS historie.

Moet ik dit betalen?

Welkom op het forum @Michel.. De enige manier waarop deze kosten gemaakt kunnen zijn is op het moment dat iemand met het mobiele toestel een SMS heeft gestuurd. Zou het kunnen zijn dat iemand toegang heeft gehad tot je mobiele toestel? Zou je ook in de berichten op je telefoon kunnen kijken of je berichten ontvangen hebt van deze dienst?


Hallo Bram, dank voor je reactie.
Nee, dit staat niet in mijn SMS historie. Had ik overigens ook aangegeven in mijn initiele bericht :-) En nee, er heeft 100% zeker niemand op mijn toestel gezeten. Ik heb een hele complexe toegangscode die niet te achterhalen is. Het vreemde is dat er 4x in 1 minuut een SMS verstuurd zou moeten zijn. Ik heb net gezocht op het onderwerp, zie nu dat er vele klachten zijn. Wellicht goed om dit met betreffende Stichting het Vergeten Kind te bespreken. 


Welkom op het forum @Michel.. De enige manier waarop deze kosten gemaakt kunnen zijn is op het moment dat iemand met het mobiele toestel een SMS heeft gestuurd. Zou het kunnen zijn dat iemand toegang heeft gehad tot je mobiele toestel? Zou je ook in de berichten op je telefoon kunnen kijken of je berichten ontvangen hebt van deze dienst?

Hallo Bram, dank voor je reactie.
Nee, dit staat niet in mijn SMS historie. Had ik overigens ook aangegeven in mijn initiele bericht :-) En nee, er heeft 100% zeker niemand op mijn toestel gezeten. Ik heb een hele complexe toegangscode die niet te achterhalen is. Het vreemde is dat er 4x in 1 minuut een SMS verstuurd zou moeten zijn. Ik heb net gezocht op het onderwerp, zie nu dat er vele klachten zijn. Wellicht goed om dit met betreffende Stichting het Vergeten Kind te bespreken. 

graag ten onrecht afgeschreven bedrag terugstorten 


@Michel. ik heb het nogmaals voor je nagekeken. Ik zou je willen aanraden wel naar payinfo te gaan en daar verdere SMS diensten te blokkeren. Op die manier kan je voorkomen dat er meer kosten worden gemaakt. Omdat we hier verder van een incident uitgaan ga ik de kosten eenmalig voor je vergoeden. Ik zou je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kan ik de kosten vergoeden. 


@Bram_ mijn zoon is dit ook overkomen op  29 augustus 2021 10.15u. de klantenservice van KPN kan me niet verder helpen


na een lange chatsessie heb ik het beltegoed gecrediteerd gekregen. dank KPN.


Wij hebben het zelfde op de telefoon van onze dochter. 4x in 1 minuut totaal 15x in December en Januari terwijl ze op die tijden haar telefoon niet in haar bezit had i.v.m. de wel bekende schermtijd. Als het geld echt naar het goede doel gaat tot daar aan toe maar weet zeker dat het er niet eens heen gaat. Zal op de rekening komen van een oplichter….. Maar KPN dank voor het oplossen door het te crediteren. 


Ik kom erachter dat er bij mijn dochter hetzelfde is gebeurd op 21 december. 4x geld afgeschreven terwijl er geen berichten door haar zijn verstuurd. Staat wel op de rekening onder sms dienst pay info. Hoop dat jullie ook iets voor mij kunnen betekenen hierin. 


Ik stel nogmaals de vraag over extra kosten voor een sms dienst die mijn dochter steeds krijgt. Eerst 4x op 21 december. Er stond 12€ als extra kosten op de rekening. Heb via payinfo deze dienst geblokkeerd maar ik zag dat er nu weer extra kosten zijn gemaakt deze maand. Kunt u helpen om meer kosten te voorkomen?? Ze heeft nooit berichten gestuurd naar deze dienst. Lees op het forum dat het meer voorkomt. 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic


In principe kunnen er geen extra kosten worden gemaakt als de dienst is geblokkeerd, wel is KPN standaard een maand te laat met factureren, want je kan nu natuurlijk niet in rekening brengen dat ik volgende week naar 09008844 bel. 

Op de factuur staat als het goed is ook een datum op wanneer de kosten zijn gemaakt, klopt het dat deze datum voor het blokkeren is? Als dit zo is dan staan alle instellingen gewoon goed en is het ongelukkige pech.

Zorg er ook even voor dat je profiel is ingevuld met jouw gegevens. Dan kan een moderator mee kijken en eventueel alsnog blokkeren indien dit niet goed is gegaan.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


@Marcel Snoek en @Susanne29 kunnen jullie je profiel invullen? Daarbij heb ik sowieso het nummer nodig waarmee de SMS berichten gestuurd zouden zijn. Ook heb ik de postcode en het huisnummer van het factuuradres nodig. Laten jullie hier even weten als dat is ingevuld? Onderzoek naar de oorzaak wordt gelukkig ondertussen gedaan. :relaxed:


Zoals hier al gemeld was aan je: 

Even je profiel voorzien van de juiste gegevens en in dat topic een seintje geven dat je profiel gevuld is

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Het is via het nummer van mijn dochter Lotte. Dat kunt u dan misschien via mijn profiel achterhalen? 


Goedemiddag 

 

Onze zoon heeft ook ineens 4x in 1 minuut kosten van 3669 (12 euro) voor zijn volgende factuur staat.

 

Heb het nagekeken en hij kan dit niet gedaan hebben omdat hij in de les zat en zijn telefoon dan niet in zijn handen mag hebben.

 


@BasSmit ik heb je bericht gezien. Wel zijn we nog steeds bezig om te kijken wat precies de oorzaak is en hoe we dit het best kunnen oplossen. Ik verwacht later deze week meer te kunnen laten weten. 


Dank voor je reactie. Ik hoop dat het bedrag vergoed wordt. Ik wacht het antwoord cq oplossing af.


Ook bij mij 4x in 1 minuut kosten  in rekening gebracht voor SMS naar 3669. Totaal 12 euro. 100% zeker dat dit niet is gebeurd. Zou met telefoon van mijn zoon zijn geweest. (Zijn Telefoonnummmer heb ik vermeld bij mijn persoonsgegevens)

Voorval zou zij gebeurd op 30 Dec 2021 om 06.40 uur volgens payinfo.nl.

Op de rekening van kpn staat een tijd vermeld van 18.40 uur, 12 uur later.

Hoe treed ik in contact met KPN om deze kosten terug te krijgen?


Ik kom er net achter dat ook mijn dochter de dupe is van deze sms dienst. Voor de komende factuur staat er €12,00 extra kosten vermeld.

Volgens payinfo.nl zijn deze kosten gemaakt op 18 januari om 5:24 uur 4 x in 1 minuut €3,00 per keer dus €12,00 euro in totaal in rekening gebracht voor sms dienst 3669.

Ik ben er 100% zeker van dat dit niet is gebeurd! Mijn dochter slaapt op dat tijdstip en heeft haar telefoon dan altijd op nachtstand staan. Er staat ook niks in de Berichtenbox. 
 

Inmidels heb ik via payinfo.nl alles geblokkeerd.

Hoe en waar kan ik dit melden om deze kosten terug te krijgen/van de komende factuur af te laten halen. 
 
met vriendelijke groet Rianne


Ja ook mijn zoon van 13 is hiervan de dupe. €12,- naar 3669 op 21-01-22 om 19.05 uur. Zojuist door kpn de mogelijkheid tot sms’en laten blokkeren want mijn zoon sms’t toch nooit. Maar die €12,- wil ik wel graag terug!


Ik ben inmiddels wel benieuwd of er meer bekend is. De eerste natuurlijke reactie is dat het aan de gebruiker zelf ligt. Nu blijken er meerdere mensen last van te hebben.


We hebben genoeg voorbeelden en ik verwacht binnenkort een antwoord. Ik had laten weten om er op terug te komen. Helaas heb ik vorige week geen concrete reactie meer gehad. Wel heeft de collega bij wie ik het nagevraagd heb, aangegeven dat er een sterk vermoeden bestaat naar wat de oorzaak is. Maar ik heb dus nu nog geen definitief nieuws. Ik zie dat jullie je forumprofiel allemaal ingevuld hebben, top. We laten het weten zodra er meer duidelijk is. Nog geen conclusie dus maar het ligt in de handen van de juiste mensen. 


Hoi allemaal,

ik sluit me hier graag bij aan ook bij ons 4 keer binnen een minuut 3 Euro afgeschreven. Geens SMS bij verzonden items en ook niets ontvangen. De telefoon is toen ook niet gebruikt lag beneden bij ons ouders terwijl zoon in bed lag met Corona. Na diverse telefoontjes geen kennis en onwil aan de telefoon bij KPN, verwijzing kastje naar muur. Net wel een dame gesproken die eindelijk de moeite nam verder te kijken dan het script. Reageerde nav een negatieve enquete die ik had ingevuld. Zo komen er zo langzaam aan genoeg voorbeelde waar de KPN denk ik iets mee moet doen. Wordt vanzelf wel groter de zaak zo. Ligt straks vanzelf bij Kassa en Radar. Maar wellicht kan KPN dmv eigen onderzoek er iets mee doen in plaats van vast te houden aan is niet van ons maar van Payinfo. We factureren alleen maar door


@Meganieker ik heb je bericht gezien. Zou je alvast je profiel in willen vullen? Dan kan ik je zodra er antwoord is gelijk informeren. Het onderzoek vordert. Ik denk niet dat Kassa of Radar inschakelen op dit moment extra waarde heeft. We nemen dit intern namelijk ernstig op. Ook gezien de schaal waarop het voorkomt. Ik verwacht binnenkort definitief antwoord te kunnen geven. 


Hier ook net gezien bij het nummer van mijn zoon dat er 4 x in een minuut een sms zou zijn gestuurd en  dit €12 extra kosten zijn. Het is een tijdstip van 6:21 uur en dan slaapt mijn zoon. 
hoe los ik dit op??? 


@Bram_ ik heb inmiddels van de vriendelijke dame van de klantenservice die me belde nav een enquête een keurig antwoord gekregen dat men bij KPN hier hard mee bezig is en dat men dan ook iedereen intern bij KPN zou informeren. Ik heb ook het geld gecrediteerd gekregen. Hopelijk vinden jullie het probleem snel. En kunnen jullie alle gedupeerde crediteren.