Skip to main content

Goedemiddag,

Afgelopen week ben ik op vakantie op Lesbos (griekenland) geweest. Tijdens een rustig middagje op een grieks strand kreeg ik ineens een melding dat ik 80% van mijn limiet van 60,50 had verbruikt. 8 minuten daarvoor had ik een melding gekregen: welkom in Turkije. Aangezien ik nogal onhandig ben met mobiele apparatuur (komt vast door mijn leeftijd) heb ik daar verder niet op gelet. Ik was immers op grieks strand en dacht dat dat een foutje was van mijn provider. In het hotel aangekomen heb ik KPN gebeld en daar hebben ze me alles uitgelegd dat ik verbinding had gemaakt met een turkse provider en die valt niet binnen de EU. En er werd mij uitgelegd hoe ik mijn netwerk handmatig moest kiezen en automatisch selecteren moest uitzetten. Dat heb ik gedaan. Echter de kosten, zijnde 55,12, zouden niet vergoed worden omdat het geen fout van KPN is maar een foute instelling in mijn mobiel. Dat voelt zo als onrecht. Ik ben nergens gewaarschuwd voor het feit dat mijn netwerk door het turkse netwerk kon worden overgenomen. Niet door KPN, niet door de hostess, niet door mensen om mij heen. Als mij dit van tevoren gemeld was, had ik natuurlijk mijn netwerk handmatig gekozen. De vriendelijke jongen aan de telefoon zei mij dat ik een klacht kon indienen bij de KPN omdat ze soms wel coulance verlenen voor dit soort gevallen. Kunt u mij vertellen waar ik een klachtenbrief naar zou kunnen verzenden om eventueel coulance te ontvangen? Alvast bedankt voor uw antwoord.

 

Vriendelijke groeten van Ineke.

Hallo @Ineke63 ,

Wat vervelend ! 

. Kunt u mij vertellen waar ik een klachtenbrief naar zou kunnen verzenden om eventueel coulance te ontvangen? Alvast bedankt voor uw antwoord.

 

Vriendelijke groeten van Ineke.

 

KPN is niet bereikbaar per e-mail of brief.  

 

Een klacht kun je wel via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Â