Skip to main content

Ik kreeg een rekening over het gebruik van mijn mobile telefoon, van € 27.80, omdat ik 10.32 min. gebeld zou hebben met nummer 1835, op 25 okt. Ik heb dit nummer nooit gebeld en heb in reviews gelezen, dat het meerdere mensen is overkomen. Dit nummer is van db Global services, maar ik krijg wel de rekening van de KPN gepresenteerd, ra-ra hoe kan dat! Uit meerdere reviews blijkt dat mensen hier spreken van FRAUDE.  Ik vind dat de KPN snel maatregelen moet nemen om dat te voorkomen en de onterechte afgeschreven bedragen moet restitueren.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

U heeft zich nooit laten doorverbinden of via google een nummer gezocht en via een link gebeld met een nummer? In heel veel gevallen blijkt dat de gebruiker toch ergens via een link gebeld heeft of een nummer zocht en zich heeft laten doorverbinden. Recent nog iemand die zij nooit gebeld te hebben en toen bleek het toch vanuit zijn kant verkeerd te zijn gegaan.


Dag @Anna Geertruida Allereerst een nare verrassing, natuurlijk. Staat het nummer wel op je factuur? En heb je je eigen belgeschiedenis ook gecontroleerd? Het nummer 1835 is inderdaad een doorverbindservice. In de meeste gevallen is de gang van zaken die Jeroen Ruiter hierboven beschrijft de wel de verklaring voor wat er is gebeurd. 


Het nummer staat inderdaad op mijn factuur. Ik weet voor honderd procent zeker dat ik dat nummer niet gebeld heb. In meerdere reviews kwamen hier klachten over. Afgelopen vrijdag was er een klacht bij het programma Meldpunt van een mijnheer die een rekening kreeg( volgens mij van meer dan € 100.00 ) van film's die hij "s-nachts zou hebben bekeken. zij reactie was 's nachts slaap ik. Dit bedrag zou nu aan hem teruggestort worden. Ik moet kunnen bewijzen, in mijn telefoongeschiedenis dat ik inderdaad dat nummer gebeld heb, hij hoeft dus blijkbaar niets te bewijzen. Gisteren had ik om een andere reden contact met de KPN, Tijdens dat gesprek kwam ook bovenstaande klacht ter sprake. Er werd mij toen aangeraden om maar aangifte te doen bij de politie. Het is algemeen bekend dat veel klachten niet eens in behandeling worden genomen.

A.G.van der Vliet


Als u kijkt in de geschiedenis van u telefoon? Kunt u dan iets vinden?


Kun je herinneren dat je die dag met een bedrijf hebt gebeld? Misschien KPN, de GGD of welk bedrijf dan ook…..


Ook bij mij 11,81  berekend voor 10,44 minuten bellen en ook op 25 oktober 2022. 

Ook dit naar telefoon nummer 1835!!!

Hier klopt iets niet. Wel toevallig op de zelfde datum als Anna en ongeveer de zelfde telefoontijd.

Ik wil opheldering van KPN en terugstorten van het bedrag!!

Ik reken op reactie van KPN!!


Dit is een topic van een jaar oud, dus Anna heeft het over ‘21.

Ook klop je erg laat aan, en deze kosten zijn eigenlijk altijd (per ongeluk) wel terecht doordat je via 1 van de eerste links op Google naar een doorverbind service bent gegaan.

Om nu nog te vragen of u zich kan herinneren wie u een half jaar geleden heeft gebeld is denk ik erg lastig. En ook voor u zelf om te zeggen dat u niet heeft gebeld.


@Simon Poot

KPN gaat jou zeker niets vergoeden. Je bent zelf verantwoordelijk voor je belgedrag. 
 

Dit jaar (2023) is de kans dat je zo’n nummer belt een stuk kleiner want doorschakelservices zijn vanaf dit jaar verboden. 
 

Maar ik adviseer je voor de zekerheid toch om dit nummer te blokkeren in jouw mobiele telefoon. 


@Simon Poot 

Er is een grote kans dat je hebt geklikt op een link van een website die zich voordoet als een goedkoop nummer, maar uiteindelijk in je telefoon app een duur doorverbindnummer laat zien. 

Gelukkig is doorschakelen nu grotendeels verboden, maar je blijft wel zelf verantwoordelijk voor je belgedrag.


Men doet er verstandig aan om alle 18xx nummers te laten blokkeren.

Voor de vaste telefoon kan je dat zelf…

...maar helaas heeft KPN nog niet dergelijke functionaliteit voor mobiele abonnementen.

Je zult daarvoor klantenservice moeten bellen op 1200.

 


Ik begrijp het antwoord van kpn natuurlijk wel. Het toevallige is ook op 25 october, ook de zelfde beltijd en bedrag ongeveer. Dus vreemd. Ik zal het 1835 nr blokkeren.