Skip to main content

Hallo, gisteren heb ik een 100MB buiten EU bundel aangeschaft. Ik heb ook een bevestiging ontvangen dat deze is verwerkt. Daarna heb ik mijn internet gewoon aangezet.

 

Gisteravond kreeg ik de melding dat ik 80% van mijn limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU heb verbruikt. Het is dus niet van mijn aangeschafte bundel af gegaan. Daarom heb ik €50 extra kosten op mijn volgende factuur. Lijkt mij niet de bedoeling.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

Heb je de bundel ook bijtijds geactiveerd @CherryAvocado ?

 


Ik heb de bundel via sms aangevraagd en heb gewacht tot ik de bevestiging kreeg (2e sms) dat de aanvraag verwerkt is. Zie bijgevoegde foto 

 


Tja, 100MB is niet zo veel oftewel weinig, daar ben je zo weer doorheen, vandaar waarschijnlijk de waarschuwing @CherryAvocado 


Doe me een lol en sms 'BESCHERMING AAN" naar 1266 zodat je je nooit meer druk hoeft te maken over dataroamingkosten buiten de EU.

In welk land ben je?


Tja, 100MB is niet zo veel oftewel weinig, daar ben je zo weer doorheen, vandaar waarschijnlijk de waarschuwing @CherryAvocado 

Nee, deze waarschuwing heeft niets te maken met die 100MB bundel.


Hallo, gisteren heb ik een 100MB buiten EU bundel aangeschaft. Ik heb ook een bevestiging ontvangen dat deze is verwerkt. Daarna heb ik mijn internet gewoon aangezet.

Gisteravond kreeg ik de melding dat ik 80% van mijn limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU heb verbruikt. Het is dus niet van mijn aangeschafte bundel af gegaan. Daarom heb ik €50 extra kosten op mijn volgende factuur. Lijkt mij niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit oplossen?

Dat ik mijn laatste 100MB aankoop bij KPN heb gedaan in 2019. Echter, wanneer ik nu buiten de EU reis, koop ik altijd een eSIM vanwege de aanzienlijk lagere kosten. De prijsverschillen zijn aanzienlijk; een eSIM is vaak tot 10 keer goedkoper dan de tarieven van KPN.


Tja, 100MB is niet zo veel oftewel weinig, daar ben je zo weer doorheen, vandaar waarschijnlijk de waarschuwing @CherryAvocado 

Dat valt mee, heb maar 23 MB verbruikt.

 

 

Doe me een lol en sms 'BESCHERMING AAN" naar 1266 zodat je je nooit meer druk hoeft te maken over dataroamingkosten buiten de EU.

In welk land ben je?

Ah, da's handig. Dank je! Ben momenteel in Bosnië. 

 

 

Hallo, gisteren heb ik een 100MB buiten EU bundel aangeschaft. Ik heb ook een bevestiging ontvangen dat deze is verwerkt. Daarna heb ik mijn internet gewoon aangezet.

Gisteravond kreeg ik de melding dat ik 80% van mijn limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU heb verbruikt. Het is dus niet van mijn aangeschafte bundel af gegaan. Daarom heb ik €50 extra kosten op mijn volgende factuur. Lijkt mij niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit oplossen?

Dat ik mijn laatste 100MB aankoop bij KPN heb gedaan in 2019. Echter, wanneer ik nu buiten de EU reis, koop ik altijd een eSIM vanwege de aanzienlijk lagere kosten. De prijsverschillen zijn aanzienlijk; een eSIM is vaak tot 10 keer goedkoper dan de tarieven van KPN.

 

Nu heb ik inderdaad een eSIM aangeschaft, is inderdaad een stuk goedkoper. De bundel was ook maar een tussenoplossing, maar helaas een dure dus...

 


Beste @CherryAvocado, goede vraag! Het klinkt alsof de 80% sms later gestuurd wordt dan dat het verbruik daadwerkelijk plaats heeft gevonden. De tips hierboven om ‘bescherming aan’ te sms’en en/of een lokale (e)sim te kopen, zijn zeker aan te bevelen! Mocht je het idee hebben dat er iets misgegaan is met de kosten, neem dan even telefonisch contact op (als je weer in Nederland bent) met 0800-0402. Mijn collega's kunnen met je meekijken en, indien nodig, e.e.a. uitzoeken. 


Reageer