Skip to main content

Ook ik heb verbinding gemaakt met een mast uit turkije, ik was in Kos.

Zag achteraf dat ik inderdaad ook een aantal sms jes heb gekregen van kpn. 

Er zat zelf een sms bij dat ik bij een provider uit Montenegro verbonden was!!!

kpn zegt hier niets mee te kunnen. Ik heb hier mijn twijfels bij.

Je krijgt een sms ( die je niet gelijk ziet) en voor je het weet zit je aan €60,50.

Ik adviseer kpn hier toch iets mee te gaan doen (behalve een sms versturen)

Klanten zijn hier te dupe van en kpn laat het lekker van zich af glijden.

Misschien wordt er nog wel wat aan verdient ook.

 

Vriendelijke groet, 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Verantwoording ligt bij de gebruiker. Simpel zat. Kosten zijn terecht. 


Verantwoording ligt bij de gebruiker. Simpel zat. Kosten zijn terecht. 

Het zal je zelf maar overkomen dat je nietsvermoedend over het strand van één van onze mooie waddeneilanden loopt en ineens €60,50 lichter bent. Ik ben benieuwd of je er dan nog steeds zo over denkt.

En ja, dat is precies hetzelfde. Je bevindt je gewoon in de EU en nietsvermoedend heb je toch roamingkosten.

Ik vind het veel te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid volledig bij de abonnee te leggen. Ik weet 100% zeker dat het merendeel van de mensen er geen seconde bij stil staat dat dit zou kunnen gebeuren. Nee, ik ben van mening dat de providers hier een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben en dat ze daar naar moeten acteren.


Ja, en ik val weer in herhaling, ook als het mezelf zou overkomen, denk ik er hetzelfde over. De verantwoording ligt hoe dan ook bij mezelf/ jezelf/gebruiker. Gewoon opletten en nadenken! En niet de schuld bij een ander leggen. 

Zoveelste slachtoffer? Wat een overdreven gedoe. 


Ik kies toch liever de zijde van de abonnee i.p.v. de zijde van de provider.


Ik niet. Ik kies voor de feiten. En die zijn zo klaar als een klontje. 


Bron

En dan is de vraag hoe je dat kunt doen bij KPN.

Bij Simpel kan je die limiet heel simpel op €0,- instellen.

 


Bron

En dan is de vraag hoe je dat kunt doen bij KPN.

De vraag stellen is hem zelf beantwoorden @wjb zie je eigen reactie: 

Die limiet op 0 zetten is dus te regelen via de telefonische klantenservice.


En @Marcia_, regelen jullie dat dan ook binnen 1 dag?

De praktijk lijkt te zijn dat klantenservice dat zelfs helemaal niet regelt omdat ze geen flauw benul hebben wat ze aanmoeten met het verzoek van een abonnee om de dataroaminglimiet naar 0 euro aan te passen.

 

 


zie wel dat kpn zelf maar niet meer reageert!


Vindt inderdaad dat, zoals @wjb dit aangeeft, het bij Simpel goed en eenvoudig is in te stellen. Als je dan, als klant van Simpel zijnde, zoiets overkomt kan je inderdaad stellen dat de schuld bij de gebruiker ligt. 

Maar als ik nu naar Kos ga, met het risico dat ik verbinding maak met een Turkse mast én dus zomaar veel geld kwijt ben, vindt ik de manier van KPN veelste gecompliceerd. 


Enigste wat ik nu zelf kan doen is mijn roaming maar helemaal uit te zetten op mijn telefoon, om elk risico maar te vermijden. En als ik in Kos ben, mijn vrouw lief aan te kijken en vragen of ik via haar hotspot (want Simpel, én buiten EU roaming uitgezet!) mag internetten.

Óf via brakke en onbeveiligd wifi van het hotel mijn bankzaken doen. (NOT!)