KPN collectief in gebreke stellen vanwege de IPhone 11 problematiek
Goedemiddag Forum,
Gezien de aanhoudende klachten met betrekking tot de iPhone 11 m.b.t. de mobiele data, en het uitblijven van de oplossing/vergoeding, vroeg ik mij af of er al een collectieve claim is opgesteld door een groep personen?
ik heb zojuist een persoonlijke ingebrekestelling opgesteld, maar nog niet verstuurd naar KPN. Het lijkt me namelijk effectiever als er een collectieve claim/ingebrekestelling naar KPN wordt verstuurd.
Op internet kon ik (nog) niks vinden.
Kan iemand mij hier mee opweg helpen? of zijn er meer personen die dit overwegen?
Met vriendelijke groet,
Nick van den Heuvel
Bladzijde 1 / 1
Hi en welkom in onze community @Nick van den Heuvel.
Ik deel wat informatie vanuit onze kant, zodat ik zeker weet dat je op de hoogte bent van onze werkwijze.
Als je dat nog niet gedaan hebt, bel dan met onze klantenservice op 0800-0402 (gratis). Via die weg kunnen onze collega's een ticket voor je aanmaken. Op die manier weet onze technische dienst dat 't ook bij jou speelt. Zo gauw er meer bekend is, wordt je op de hoogte gesteld. Daarnaast kan er vanuit het ticket ook naar compensatie gekeken worden zo gauw het opgelost is.
Ik denk dat het feit dat mensen over een collectieve ingebrekestelling beginnen, al een teken aan de wand is @Alexandra van KPN. Die rooskleurige verhaaltjes zijn voor de meeste klanten allang een gepasseerd station.
Voor mijn duidelijkheid en dat van sommige meelezers, speelt dit probleem alleen bij kpn of ook bij andere aanbieders ?
Zover ik weet is dit enkel bij KPN. Er zijn klanten die bijvoorbeeld naar Odido zijn overgestapt en daar was het probleem direct mee opgelost.
@Alexandra van KPN Mijn klacht is al ongeveer een maand bij kpn bekend, ik heb al vanaf mei/juni problemen. De maat is vol. Ik krijg niemand te spreken die met een oplossing of vergoeding komt. Mijn juridisch adviseur heeft dus geadviseerd om een ingebrekestelling te versturen waarmee ik binnen 1 tot 2 weken (redelijk termijn) geholpen zou moeten worden. De vraag hierboven is voornamelijk van toepassing op het collectief, tegen een concern als KPN sta je namelijk nogal machteloos. maar aangezien ik weinig respons krijg stuur ik de ingebrekestelling toch als individu.
heeft u een fysiek adres waar dit naartoe kan worden verstuurd? Of kan dit ook via de mail?
Groeten
Nick van den Heuvel
Hoi @Nick van den Heuvel
Ik snap heel goed dat voor jouw, en zeker ook voor andere gedupeerdere de maat nu wel vol is. Als mede klant heb ik ongelofelijk veel bewondering voor de mede klanten, die al maanden braaf zitten te wachten op een oplossing en compensatie.
De moderatoren zijn niets meer dan een LP geworden die steeds hetzelfde afspelen (lees: zeggen), en dat is voor de meeste getroffen mede klanten allang een gepasseerd station.
Je kunt zeker je brief met ingebrekestelling naar KPN sturen, ik zou dat dan wel aangetekend doen, zodat je ook een handtekening krijgt zodra deze is bezorgd bij KPN. Je krijgt dan ook een track en trace code mee vanaf het PostNL punt, zodat je jouw opgestuurde brief kunt volgen.
Het adres van KPN is:
Koninklijke KPN N.V. Wilhelminakade 123 3072 AP Rotterdam
KPN heeft geen mailadres waar je jouw ingebrekestelling naar toe kunt mailen.
Goedemiddag Forum,
Gezien de aanhoudende klachten met betrekking tot de iPhone 11 m.b.t. de mobiele data, en het uitblijven van de oplossing/vergoeding, vroeg ik mij af of er al een collectieve claim is opgesteld door een groep personen?
ik heb zojuist een persoonlijke ingebrekestelling opgesteld, maar nog niet verstuurd naar KPN. Het lijkt me namelijk effectiever als er een collectieve claim/ingebrekestelling naar KPN wordt verstuurd.
Op internet kon ik (nog) niks vinden.
Kan iemand mij hier mee opweg helpen? of zijn er meer personen die dit overwegen?
Met vriendelijke groet,
Nick van den Heuvel
Hoi Nick,
Ik kamp met dezelfde problemen en frustratie. Ik word al maanden aan het lijntje gehouden en hoor niets.
Ik hoopte ook op een collectieve claim en wat meer media druk maar gek genoeg blijft het stil.
Heb je inmiddels een ingebrekenstelling gestuurd en reactie ontvangen? Heb je nog tips voor me?
Thanks! bram
Ik heb een ingebrekestelling gestuurd (naar Simyo maar dat is hetzelfde als KPN).
Ik kreeg een reactie van Fleurtje: “ze snapt mijn frustratie helemaal”, verder “spijt het haar oprecht” en ze sluit af met “het is niet mogelijk”.
De ingebrekestellingen (ze zullen er meerdere krijgen neem ik aan) worden dus behandeld door de stagiaires op de klantenserviceafdeling.
Je kunt een ingebrekestelling daarom beter door de rechtsbijstand laten sturen denk ik.
Aan de andere kant: als het een juridische zaak wordt en je kunt aantonen dat je eerder een ingebrekestelling hebt verstuurd dan sta je wel sterker heb ik begrepen.
@Michel.uit.Arnhem
+1
Ik lees het met steeds meer verbazing dat het nu al zo lang speelt. Gewoon ONBEGRIJPELIJK dat dit gebeurt.
@Michel.uit.Arnhem
+1
Ik lees het met steeds meer verbazing dat het nu al zo lang speelt. Gewoon ONBEGRIJPELIJK dat dit gebeurt.
Hoi @Friesian
Ja, ik kijk ook steeds meer met verbazing dat dit probleem nog steeds niet is opgelost, het speelt al sinds Mei 2024 (dus inmiddels al ruim 5 maanden) en dat vind ik uitzonderlijk lang, te lang om eerlijk te zijn. Dit geldt trouwens niet alleen voor de mede klanten van KPN met dit vervelend netwerkprobleem, maar ook voor de klanten van Simyo, Budget Mobiel, Youfone en Lebara die ook gebruik maken van het KPN mobiele netwerk met hun iPhone 11 of SE2020.
Het is voornamelijk de groep klanten met een iPhone 11 of een SE2020, want de klachten van mede klanten met een iPhone 12 zijn inmiddels (sterk) afgenomen (dankzij een update).
Al heb ik inmiddels begrepen dat KPN aan het testen is met mogelijke oplossingen voor deze mede klanten, en dat ze volgens een toegestuurde sms na 10 dagen hier meer over te horen krijgen. Ben erg benieuwd wat de oplossing zal gaan worden.
Maar ik kan in mijn (verre) geheugen niet herinneren dat een probleem zoals deze, zolang duurde ten tijden dat ik zelf nog werkzaam was bij KPN, de meeste storingen of problemen waren toen binnen 1 a 2 weken volledig opgelost door de technische dienst.
Maar goed, ik heb zelf een iPhone 14 Pro Max en die draait als een zonnetje op het 5G netwerk van KPN, en heb tot op heden geen noemenswaardige problemen ervaren.
Ik heb een ingebrekestelling gestuurd (naar Simyo maar dat is hetzelfde als KPN).
Ik kreeg een reactie van Fleurtje: “ze snapt mijn frustratie helemaal”, verder “spijt het haar oprecht” en ze sluit af met “het is niet mogelijk”.
De ingebrekestellingen (ze zullen er meerdere krijgen neem ik aan) worden dus behandeld door de stagiaires op de klantenserviceafdeling.
Je kunt een ingebrekestelling daarom beter door de rechtsbijstand laten sturen denk ik.
Aan de andere kant: als het een juridische zaak wordt en je kunt aantonen dat je eerder een ingebrekestelling hebt verstuurd dan sta je wel sterker heb ik begrepen.
Ook hier nog even een update.
Vandaag voor het eerst contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering na mijn melding.
Er zijn meerdere gedupeerden van KPN/ Simyo enz enz die zich gemeld hebben en ze kijken nu hoe ze dit op moeten gaan pakken. Dat elke oplossing ‘maatwerk’ is volgens KPN is natuurlijk onzin.
Voor de ingebrekestelling gaven ze aan dat dit weinig zin heeft om per mail/ app te sturen aangezien deze dan op de ‘klantenservice’ afdeling terecht komt, dus bij de studenten-met-bijbaantje-bij-KPN.
Aangetekend sturen dan zou het wel bij de juridische afdeling terecht moeten komen, waar het hoort.
Maar kan het niet zo zijn dat Apple een mobiel heeft gemaakt die niet geschikt is voor het netwerk van kpn? Dat je dus bij Apple moet zijn?
Maar kan het niet zo zijn dat Apple een mobiel heeft gemaakt die niet geschikt is voor het netwerk van kpn? Dat je dus bij Apple moet zijn?
Nee, ik had mijn Iphone 11 begin dit jaar al en werkte probleemloos tot +/- mei.
Maar kan het niet zo zijn dat Apple een mobiel heeft gemaakt die niet geschikt is voor het netwerk van kpn?
Mja, dat stond zowel bij aankoop toestel, als bij afsluiten abonnement niet vermeld. Daarnaast zullen er ook klanten zijn die een iPhone 11 of SE bij KPN besteld hebben, tijdens afsluiten van het abonnement. Sterker nog: de SE kun je nu nog bij KPN bestellen..
Ook hier nog even een update.
Vandaag voor het eerst contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering na mijn melding.
Er zijn meerdere gedupeerden van KPN/ Simyo enz enz die zich gemeld hebben en ze kijken nu hoe ze dit op moeten gaan pakken. Dat elke oplossing ‘maatwerk’ is volgens KPN is natuurlijk onzin.
Voor de ingebrekestelling gaven ze aan dat dit weinig zin heeft om per mail/ app te sturen aangezien deze dan op de ‘klantenservice’ afdeling terecht komt, dus bij de studenten-met-bijbaantje-bij-KPN.
Aangetekend sturen dan zou het wel bij de juridische afdeling terecht moeten komen, waar het hoort.
Hoi @mikesss
Ik verwacht dat bij alle bekende rechtsbijstandverzekeraars (ARAG, DAS en Achmea) zaken tegen KPN zijn ingediend door klanten met dit netwerkprobleem en hun iPhone 11. En dat vindt ik na ruim 5 maanden absoluut niet raar, maar juist goed en terecht!
In mijn ogen heeft KPN meer dan genoeg tijd gekregen om dit netwerkprobleem, met de mede klanten die een iPhone 11 of SE2020 hebben op te lossen. Artikel 13.2 uit de Algemene Voorwaarden van KPN, zal zeker gebruikt gaan worden door de juristen van de genoemde rechtsbijstandverzekeraars, en daarnaast vragen om een complete terugbetaling van het abonnementsgeld, van alle maanden dat de verzekerde klanten geen gebruik konden maken van hun mobiele aansluiting.
Ik heb met ongelofelijk veel plezier in het verleden voor KPN mogen werken (het is een fijne werkgever), maar dit heb ik tot heden nog niet meegemaakt, dat een probleem zolang duurt. Als KPN op tijd was begonnen met een grote omruil actie naar een iPhone 13 of 14, dan was het waarschijnlijk allang opgelost geweest, en was iedereen weer tevreden gesteld. Want uiteindelijk gaat het KPN toch geld kosten, dat staat vast.
En ik zeg het nogmaals, KPN krijgt de boemerang vanzelf weer hard terug geworpen.
Maar ondanks dat veel mede klanten met dit probleem kampen, blijf ik zelf een zeer tevreden klant van KPN, en hoop ik uiteraard wel dat het zeer spoedig wordt opgelost voor de mede klanten met een iPhone 11 en SE2020.
Ik vind KPN en alles wat daaronder valt een grote zigeunerorganisatie.
Dat iets moeilijk op te lossen is kan. Dat iets lang duurt kan ook.
Maar dat ze hun medewerkers bewust laten liegen, klanten voor de gek laten houden of instrueren om klanten met kinderachtige zinnetjes aan het lijntje te houden is echt onbeschoft.
Het is een zeer dubieus bedrijf (geworden). Iedereen praat elkaar tegen, men doet vanuit de klantenservice beweringen, die niet waar zijn. Alle gesprekken worden gelogd; voice 2 text en handmatig door de medewerker. Dit wordt vaak tegen de klant gebruikt. Maar als de klant baat heeft bij dit bewijsstuk, dan is exact dát gesprek nergens gelogd. Ook zijn er meerdere tickets en klachten gewoon verdwenen. Vervolgens worden er zaken verdraaid en leugens verzonnen. Ik heb bijvoorbeeld de klachtenafdeling gisteren nog eens verteld dat ik in al die maanden gewoon 0,0 communicatie vanuit KPN heb gehad. Voor alles moest ik zelf bellen en dan was er nog steeds niets meer dan de boodschap "nog even wachten". Toen was het ineens dat KPN mij zogenaamd heel vaak heeft proberen te bellen met updates. Maar ik nam nooit op. Toen ik dan vroeg naar tijden en data, toen waren deze er natuurlijk niet. Maar wat ik zei was dus niet waar. Tja... Er is gewoon geen normaal gesprek met sommige medewerkers te voeren. Wat de kers op de taart was gisteren, is de letterlijke bewoording, dat de technische dienst eigenlijk geen zin meer had om mijn zaak te bekijken. Daarom heeft hij alles aan tickets maar afgesloten en mij nooit meer gebeld. Verklaart dit de lange wachttijden? Geen zin? Gebrek aan motivatie? Of?
Maar goed, ik zal KPN op m'n blote knietjes danken dat ik - terwijl ik er naar eigen zeggen KPN zéker geen recht op heb - alsnog €35,99 krijg als geste.
Ik werd net gebeld door Marga van KPN. Even dacht ik aan Bananensplit maar het was echt een mens van KPN dat mij belde. Telefoontje was n.a.v. een klachtenformulier en Marga wilde mij even bellen om te zeggen dat ze helaas niets voor me kon betekenen. Wel aardig van Marga. En Marga kan weer een vinkje zetten dat ze een ticket afgewikkeld heeft. Het "toeval” wilde ze 3 pogingen nodig had om mij te bereiken omdat ze bij de eerste pogingen mij niet kon horen… daarmee is wederom officieel vastgesteld dat de dienst van KPN niet naar behoren werkt. Enfin, toch maar bij rechtbijstand neer gaan leggen.
Zojuist een nieuwe sms van KPN als reactie op de sms van KPN van 3 oktober waarin ze beloofden om binnen 10 werkdagen terug te komen met meer info. En waarmee ze de afgelopen week schermden. Genant dekt de lading niet meer helemaal…
Om even hier op in te haken:
Heeft iemand het juiste adres voor dit soort klachtenbrieven? Ik vind online meerdere adressen: in Groningen voor klachten maar ook eentje in Utrecht voor de afdeling mobiele telefonie. Maar waar zit die juridische afdeling/klachtenafdeling zonder stagiaires?
Om even hier op in te haken:
Heeft iemand het juiste adres voor dit soort klachtenbrieven? Ik vind online meerdere adressen: in Groningen voor klachten maar ook eentje in Utrecht voor de afdeling mobiele telefonie. Maar waar zit die juridische afdeling/klachtenafdeling zonder stagiaires?
Ik vermoed dat je de meeste kans hebt op het hoofdkantoor van kpn in Rotterdam.
Overal ter wereld werkt het, bij elke provider behalve bij KPN in Nederland.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.