Skip to main content
Beantwoord

KPN komt belofte niet na bij bezorging van nieuwe iPhone

• February 25, 2025
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

Op zaterdag 22 februari heb ik in de KPN winkel in Amersfoort (Maanlander 9) een nieuwe Iphone Pro besteld bij de vriendelijke medewerker van deze winkel. Zoals de website aangeeft, maar ook de meneer in deze winkel, zou de telefoon maandag binnen komen. Toestel moest bestelt worden, doordat deze niet meer in winkels liggen vanwege diefstalprotectie. Dus als brave klant doe ik dat maar als deze dan toch op voorraad is zoals de website impliceert. Er geldt namelijk '’voor 21.00 uur besteld, is morgen in huis'’. KPN denkt hier blijkbaar anders over als het gaat om mensen (lees nummertjes) in hun klantenbestand waar ze van kunnen cashen. 

Op zondagavond 19.47 uur een e-mail gekregen dat de telefoon verzonden is naar PostNL, waarom is dit niet gelijk op zaterdag gedaan? Logisch dat deze niet op zondag binnen komt, dat is geen lever-dag voor pakketten. 

PostNL heeft maandag 24 februari niks geleverd, maar doorgeschoven naar vandaag (dinsdag 25 februari 2025) tussen 11.15 uur en 13.45 uur. Echter weer een deksel op je neus, het pakket is namelijk niet aangekomen. Contact gezocht met PostNL om 13.45 uur. Die vertelden mij dat het pakket nog in het sorteercentrum lag. Hierna contact gezocht met KPN, uiteraard moet er eerst een onderzoek gestart worden hiervoor. Mevrouw aan de lijn was ook niet van plan om meer moeite te doen, want '’ja ik hoor de hele dag mensen klagen over problemen'’.

Zojuist weer door de KPN Klantenservice gebeld. '’Er is een case aangemaakt en binnen 5 werkdagen, dus uiterlijk volgende week dinsdag 04-03-2025 hoort u wat de vervolgstappen zijn. Dat kan zijn dat de order alsnog verzonden gaat worden, maar kan ook dat de bestelling opnieuw geplaatst moet gaan worden.'’ Dit is dan je antwoord als klant, daar moet je het maar mee doen.

Wanneer houdt de misleiding bij zowel KPN en PostNL op? KPN zegt de volgende dag te leveren als je dit voor 21.00 uur bestelt, maar ondertussen kunnen zij dit niet garanderen op het moment dat de leverende partij hier niet in mee kan. Haal dit óf van je website af óf zorg dat je een dienst vindt waarbij dit wel realistisch is. Klanten, oftewel de nummertjes, zijn nu de dupe van jullie misleidende teksten op de website.

Dit is overigens niet de enige aanvaring met KPN. Vaste klanten krijgen niks, jaarlijks meer betalen maar nooit een keer een leuk presentje wat nieuwe klanten krijgen als zij klant worden. Overstappen lijkt steeds interessanter te worden met deze onprofessionele werkwijze en klantenservice die er niks van bakt.

Beste antwoord door bnh

Vervelende situatie, het is nooit leuk als je geld betaalt voor een nieuw product en vervolgens langer moet wachten door een fout van de verkopende partij of PostNL. Dat er een onderzoek wordt ingesteld is logisch, een pakketje kan soms wel tot 5 dagen ergens vastliggen voordat het weer met de flow meegaat. In dat geval zou KPN dus twee toestellen verstuurd hebben, dat kan niet zomaar de bedoeling zijn.

Tevens heeft KPN gewoon netjes op hun website staan dat het soms ook wat langer kan duren, ik gok dat u daar overheen hebt gelezen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 25, 2025

Vervelende situatie, het is nooit leuk als je geld betaalt voor een nieuw product en vervolgens langer moet wachten door een fout van de verkopende partij of PostNL. Dat er een onderzoek wordt ingesteld is logisch, een pakketje kan soms wel tot 5 dagen ergens vastliggen voordat het weer met de flow meegaat. In dat geval zou KPN dus twee toestellen verstuurd hebben, dat kan niet zomaar de bedoeling zijn.

Tevens heeft KPN gewoon netjes op hun website staan dat het soms ook wat langer kan duren, ik gok dat u daar overheen hebt gelezen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Zeker logisch om een onderzoek te laten starten, maar waarom moet de klant de dupe zijn van dit onderzoek en verder afhandeling? Ik moet ook geld genereren, maar moet hiervoor ook thuis blijven om het in ontvangst te kunnen nemen. Kost mij ook weer tijd en geld uiteindelijk voor iets wat aangegeven wordt geleverd te gaan worden. Als ze oplossingsgericht willen denken, dan moeten ze met een passende oplossing komen in plaats van een klachtenformulier invullen en afwachten op de uitkomst van het onderzoek. Ik heb dit forum ook gelezen en zie dat dit echt veel te vaak gebeurd. Dan moet KPN toch eens achter de oren gaan krabben of ze geen andere dienst moeten gaan inhuren die dit voor hen doet. PostNL daarentegen (zie ook de nieuwsberichten) verkeerd al in zwaar weer. Dit helpt hen er niet bij door continu leveringen te laat uit laten voeren. 

Het gaat met name om het feit dat het elke keer iets is bij KPN. Het lijkt wel alsof je vanuit hun perspectief waardeloos bent en alleen maar goed voor je geld. Qua service ho maar. Betalen, betalen en nog eens betalen is het enige waar het hen om draait. Klanttevredenheid en hoe ze tevreden te houden is niet meer van belang lijkt het wel.