Skip to main content
Beantwoord

KPN mobiel abonnement gebruiken met een TP-Link MR 600 router, hoe doe ik dit?

• March 19, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Hallo, ik heb onlangs KPN MOBILE aangeschaft en wil dit gebruiken als internetverbinding voor mijn TP-Link MR 600 router. Er is een probleem, want ik kan met mijn telefoons geen verbinding maken met wifi. Als ik inlog, krijg ik een bericht. Internet niet beschikbaar / Er is geen internettoegang.

Kan een KPN MOBILE simkaart met de router worden gebruikt? Zo ja, welke instellingen moeten dan in de TP-Link MR 600 router worden opgeslagen?

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@T.K.P, welkom bij onze community en fijn om te zien dat JanD je al heeft voorzien van het juiste antwoord. 

Met een regulier abonnement met een 06-nummer is dit inderdaad niet toegestaan. Je kunt wel je telefoon als hotspot instellen en met een ander apparaat zoals een laptop daarmee verbinden. 

Wil je toch specifiek een abonnement voor je router? Dan kun je een data only abonnement overwegen: Data Only abonnement bestellen | KPN.

Laat me gerust weten als je verder nog vragen hebt. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@T.K.P , een 06-nummer mag niet in jouw router gebruikt worden, daar heb je een datasim met een 097-nummer voor nodig.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2026

HI ​@T.K.P, welkom bij onze community en fijn om te zien dat JanD je al heeft voorzien van het juiste antwoord. 

Met een regulier abonnement met een 06-nummer is dit inderdaad niet toegestaan. Je kunt wel je telefoon als hotspot instellen en met een ander apparaat zoals een laptop daarmee verbinden. 

Wil je toch specifiek een abonnement voor je router? Dan kun je een data only abonnement overwegen: Data Only abonnement bestellen | KPN.

Laat me gerust weten als je verder nog vragen hebt.Â