Skip to main content
Vraag

KPN mobiel abonnement omzetten naar Prepaid

• March 25, 2026
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Hallo, ik ben een paar dagen geleden verhuisd naar de VS. Ik wilde het nummer van mijn KPN abonnement houden dus heb ik een prepaid kaart gekocht en de helpdesk gebeld. Ik heb gevraagd of ik mijn huidige abbonement kon stoppen en dat nummer overzetten op mijn KPN prepaid sim. Dat kon. Nu is dit echter niet gedaan door de medewerker die ik sprak. Kan dit alsnog gedaan worden? Ik zou willen bellen maar dan betaal ik alleen voor de wachtlijn al 15eu aan belkosten.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 25, 2026

Beste ​@MarijnSchipper je kunt ook via Facebook, X of Instagram contact maken met KPN

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Is die simkaart al geactiveerd? Dat kan alleen in Nederland! Via het kpn netwerk. Als de simkaart nog niet actief is kan het nummer niet overgezet. 

Buiten contractperiode kan een nummer zó omgezet naar Prepaid. Volgens mij houdt je zelfs dezelfde simkaart. (dus misschien heb je nu al prepaid)

Als je naar buiten EU verhuist kan het met een lopend contract ook maar dat is wat ingewikkelder.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

HI ​@MarijnSchipper, welkom allereerst bij onze community en fijn om te zien dat je al op weg bent geholpen. 

Als je abonnement nog actief is bij ons hoef je daar niet apart een andere simkaart te kopen, dit wordt gedaan op je huidige simkaart of e-sim. Het makkelijkste is om een belafspraak in te plannen of inderdaad via Facebook of X. Zie hieronder. Laat je ons weten of dit zo lukt?

Maak hier makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. We zijn ook bereikbaar via X of Facebook.