Skip to main content
Vraag

KPN Mobiel: oproepen komen niet binnen en gaan direct naar voicemail

• June 26, 2026
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik geen oproepen binnen krijg. Degene die mij probeert te bellen word gelijk doorgestuurd naar mijn voicemail. Ik ben inmiddels al overgestapt op eSim, en alle mogelijke vormen van reset gedaan. De locatie waar ik ben lijkt niet veel uit te maken. 

Hoe kan ik dit oplossen?

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@MaartenPC . Welkom hier.

Vervelend dat je hierdoor oproepen mist. Zeker als bellers direct naar de voicemail worden doorgestuurd, terwijl je telefoon gewoon aan staat. Goed om te lezen dat je inmiddels bent overgestapt op een eSIM en al verschillende resets hebt uitgevoerd. Dat sluit een aantal mogelijke oorzaken alvast uit.

Ik heb wel een paar vragen om een beter beeld te krijgen. Sinds wanneer speelt dit probleem precies? Gebeurt het bij alle inkomende oproepen of alleen af en toe? Zie je op die momenten wel voldoende bereik op je telefoon? En om welk merk en type toestel gaat het?

Zou je ook eens willen controleren of de vliegtuigmodus niet per ongeluk aan- en uitgeschakeld kan worden om de netwerkverbinding te verversen? Daarnaast ben ik benieuwd of VoLTE en Bellen via wifi zijn ingeschakeld en of het verschil maakt als je Bellen via wifi tijdelijk uitschakelt.

Ik neem aan dat je ook de instellingen van voicemail zelf bent nagelopen?