Skip to main content

KPN Multisim Apple Watch

• October 31, 2022
  • 944 reacties
  • 34287 keer bekeken
KPN Multisim Apple Watch
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

944 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi @sahardid, welkom in onze community.

Het is hier tegen de huisregels om aan promotie van producten of diensten te doen, daarom heb ik je bericht en username iets aangepast.

Je leest in onze Kennisbank hoe je stapsgewijs Multisim op je Apple Watch activeert. Kom je er daarmee niet uit of heb je nog vragen, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we je in de community het beste verder helpen en houden we het hier overzichtelijk. Hou er wel rekening mee dat je hier vooral contact met andere klanten hebt. Het kan dus even duren voordat de moderators van KPN aan jouw topic toekomen. 

• Nieuwkomer
  • November 29, 2024

Ik heb ook dezelfde problem als anderen hier… "Your Account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch" when clicking on the My Watch->Mobile Network part of the apple watch app.

Can someone please contact me?

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb ook dezelfde problem als anderen hier… "Your Account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch" when clicking on the My Watch->Mobile Network part of the apple watch app.

We don't assist with individual issues. The community is mainly ment for users to help each other.  You can make a call-me-back request with KPN through this link:

Contact en klantenservice | KPN

• Nieuwkomer
  • November 29, 2024

We don't assist with individual issues. The community is mainly ment for users to help each other.  You can make a call-me-back request with KPN through this link:

In this thread there a quite a large number of users who had their problems solved by posting here after requests from KPN employees to help them.  This is not something that can be solved by other users as its something in the backend configuration that needs looked at from your end!

Erwin van KPN
Moderator

In this thread there a quite a large number of users who had their problems solved by posting here after requests from KPN employees to help them.  This is not something that can be solved by other users as its something in the backend configuration that needs looked at from your end!

The helpdesk can assist you. If you submit a callback request, they’ll make sure to contact you as requested. We are a small team that oversees the community, but we don’t handle individual issues that the regular helpdesk can resolve. Good luck! 

• Topper
  • December 18, 2024

Dit draadje loopt al even, maar ik zet er toch nog maar eens een post in… 

DE SITUATIE (mijn vraag komt aan het eind)

In deze jarenlange draad zijn er vele mensen die er last van hebben (gehad?): de Multisim niet kunnen activeren, met de melding: "Je KPN-account komt niet in aanmelding voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL."

De oudste melding van precies dit probleem vond ik in dit draadje in een post van twee jaar geleden:

Post van twee jaar geleden

De jongste melding van precies dit probleem vond ik hier vlak boven, van 18 dagen geleden, van Jaye. En ik heb precies dit probleem, inmiddels sinds een week…

Uiteraard diverse keren met KPN klantenservice gebeld, uiteindelijk met iemand die ook nog leek te begrijpen waar het om ging, maar die had dit nog nooit gehoord, en moest uiteindelijk een ticket aanmaken voor verder uitzoekwerk door technici, en daar zou ik dan na uiterlijk 5 werkdagen over worden teruggebeld.. Dat moet nog gebeuren.

Hoe kan het dat niemand bij klantenservice hier iets van af lijkt te weten, geen oplossingen weet te vinden (is er geen documentatiesysteem van veel voorkomende problemen??), tickets moeten worden aangemaakt, terwijl dit alleen in dit draadje dus al een probleem blijkt dat AL MINSTENS TWEE JAAR heel regelmatig de kop op steekt?!

MIJN VRAAG

Is er iemand op dit forum die dit ook heeft gehad en waar het WEL verholpen is? Wil iemand hier alsjeblieft vertellen HOE dan? 🤓

Mijn telefoon: iPhone SE 3 (2022), iOS 18.2
Mijn Apple Watch: Series 10 GPS+ Cellular, nieuwe Nederlandse aankoop, WatchOS 11.2 (22S101)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als er een melding geregistreerd staat ​@BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst. Ik weet natuurlijk niet op welke datum voor jou een melding is aangemaakt en hoe lang je inmiddels in afwachting bent. 

• Topper
  • December 18, 2024

Als er een melding geregistreerd staat ​@BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst.

Dat begrijp ik Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik zal ook nog een paar dagen wachten, maar niet te lang: als het niet gaat werken kan ik de (zonder werkende multisim te dure) Apple Watch nog ruilen voor één zonder Cellular, en ook binnen de 14 dagen van mijn (dan ook onnodig dure) KPN-abbo af.

Ik moet eerlijk zeggen, gezien het grote aantal posts hier op het forum over precies hetzelfde probleem, al minstens twee jaar lang, dat ik niet optimistisch ben!
Ook heb ik nog geen enkele reactie van iemand bij wie het WEL gelukt is… 🤔

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2024

Als er een melding geregistreerd staat ​@BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst.

Dat begrijp ik Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik zal ook nog een paar dagen wachten, maar niet te lang: als het niet gaat werken kan ik de (zonder werkende multisim te dure) Apple Watch nog ruilen voor één zonder Cellular, en ook binnen de 14 dagen van mijn (dan ook onnodig dure) KPN-abbo af.

Ik moet eerlijk zeggen, gezien het grote aantal posts hier op het forum over precies hetzelfde probleem, al minstens twee jaar lang, dat ik niet optimistisch ben!

Bij deze. Ik heb zonder problemen mijn multisim kunnen activeren. Fantastische oplossing overigens. Het moet toch mogelijk zijn om je te helpen zodat jij ook optimaal kan profiteren van je Watch.

• Topper
  • December 18, 2024

Bij deze. Ik heb zonder problemen mijn multisim kunnen activeren. Fantastische oplossing overigens. Het moet toch mogelijk zijn om je te helpen zodat jij ook optimaal kan profiteren van je Watch.

Roy, fijn dat het bij jou meteen goed ging! Maar ik bedoelde eigenlijk: van al diegenen die hetzelfde probleem hadden/hebben als ik nu, heb ik nog van niemand gehoord dat (of hoe) het opgelost is, bij geen één van al die posts erover...

• Nieuwkomer
  • December 23, 2024

Zojuist (weer) KPN aan de lijn gehad, aangaande hetzelfde probleem: “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL”

Nu kreeg ik wel een duidelijk reactie/uitleg: “Pas na een looptijd van 3 maanden zal multisim mogelijk zijn.” 

Was al eens door een winkel aangegeven in Dan Haag geloof gelezen te hebben. Wel behoorlijk triest dat dit topic al 2 jaar loopt, en niemand van KPN het fatsoen heeft om duidelijk aan te geven dat het gewoon een administratieve keuze is om het niet te laten werken.

Oh ja, en dat KPN niet bij het afsluiten van een nieuw (met multisim) abonnement je wel verteld dat dit de komende 3 maanden niet gaat werken.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@TochJammer, welkom op de community. Bij een nieuwe klant met Sim Only gelden die 3 maanden inderdaad. Als je al klant bent of overstapt naar een nieuwe abonnement is dat niet van toepassing. De meeste dingen die hiervoor in dit topic besproken zijn, zijn andere dingen. Daar was het niet van toepassing om het te benoemen.

• Nieuwkomer
  • December 23, 2024

Hey Jasper,

Denk zinloos om een discussie te beginnen, maar…

• Al 2 andere abonnementen op ons adres/account, dus geen nieuwe klant, maar nieuw abonnement.
  • Ik heb vandaag 3 van jouw collega’s separaat gesproken, tot de vierde via een collega uiteindelijk de verklaring had.
  • Ook kon niet aangegeven worden waar ik dit als klant had kunnen lezen. Afgelopen week al heel wat ellende gehad door onwetende collega’s. En geen enkele van deze KPN collega’s heeft me vooraf geïnformeerd hierover, toch duidelijk mijn plan/behoefte aangegeven.

Inmiddels het abonnement gecanceld, maar dit kost onnodig veel tijd/geld.

• Topper
  • December 23, 2024

Bij een nieuwe klant met Sim Only gelden die 3 maanden inderdaad. Als je al klant bent of overstapt naar een nieuwe abonnement is dat niet van toepassing.

Hi ​@Jasper van KPN , kun jij of iemand anders aangeven waar deze informatie ergens duidelijk in de verkoopinformatie van KPN te vinden is? Ik kan er niks over vinden op de site. Waar hebben we erover heen gelezen?

• Deelnemer
  • December 30, 2024

Bij een nieuwe klant met Sim Only gelden die 3 maanden inderdaad. Als je al klant bent of overstapt naar een nieuwe abonnement is dat niet van toepassing.

Hi ​@Jasper van KPN , kun jij of iemand anders aangeven waar deze informatie ergens duidelijk in de verkoopinformatie van KPN te vinden is? Ik kan er niks over vinden op de site. Waar hebben we erover heen gelezen?

Ik ben hier ook benieuwd naar, er staat ook niks over in de algemene voorwaarden en ook niks op de informatiepagina's over multisim. En aangezien de klantenservice mensen met dezelfde vraag verschillende richtingen op stuurt lijkt het zelfs alsof het binnen KPN geen algemeen bekend iets is..

• Topper
  • December 30, 2024

Die 3 maanden lijken me ook een compleet onzinnige voorwaarde: ik kan niets technisch bedenken dat dat verklaart.

Ik ben inmiddels een paar dagen geleden weer gebeld door KPN service, en ze wilden nu het EID-nummer van mijn Apple Watch weten, dan kon er nog weer een ander ticket gemaakt worden. Sindsdien weer niks meer gehoord. Ik heb de afgelopen twee weken diverse contacten gehad met KPN service, waarbij we van allerlei instellingen hebben nagelopen, maar niemand van KPN heeft het tegen mij nog over die drie maanden gehad.

Ik geef ze januari nog, maar als het dan nog niet werkt ga ik toch vragen, c.q. eisen, c.q. vorderen dat ze mijn contract ontbinden met nummerbehoud. Dan stap ik wel weer terug over naar een budgetprovider. Ik ben best bereid een premiumprijs te betalen, maar dan moet het wel gewoon werken. Anders niet.

• Nieuwkomer
  • January 6, 2025

Hier ook precies hetzelfde liedje als vele mensen voor mij: speciaal overgestapt met mobiel abonnement naar KPN voor de multisim,  voor bij de applewatch die ik van mijn man kreeg. nergens iets vooraf te lezen over de 3 maanden die je moet wachten voor deze actief wordt. Meerdere malen met verschillende mensen van kpn gebeld, in de winkel geweest, (vanuit daar hebben ze ook gebeld) voordat iemand me kon vertellen waarom ik de multisim niet kan activeren, die functie is pas na drie maanden een optie. Ik heb het nagezocht maar ik kan de drie maanden wachten nergens vinden op de website, dat werd op dit forum ook al eerder aangehaald. Twee jaar geleden zei kpn in deze topic : we gaan hier iets mee doen. Vandaag precies hetzelfde verhaal aan de telefoon we gaan hier iets mee doen, we nemen dit heel serieus en ook dat dit wachten duidelijker op de website staat. Ik heb er weinig vertrouwen in. Als er in twee jaar tijd niets veranderd is wat dat betreft dan zou ik ook niet weten wat er nu anders is. Ik moet

drie maanden wachten voordat ik mijn Apple Watch met multisim kan gebruiken, terwijl mijn man en ik al jaren trouwe klant zijn bij kpn. Op de website lijkt het heel makkelijk: “Heb je een KPN Mobiel abonnement? Dan kan je voor 5,- extra per maand een Multisim abonnement bestellen bij je nieuwe smartwatch.” (Zie ook afbeelding) En KPN zegt ook nog dat de multisim enkel een uitbreiding zou zijn van je huidige abonnement. Het is een leuk lokkertje, die multisim bij kpn maar ik voel me behoorlijk belazerd. 
Voor nieuwe klanten die speciaal voor de multisim willen overstappen naar KPN,  weet dat dit niet kan voordat je eerst 3 maanden gebruik hebt gemaakt van je abonnement voordat je deze optie überhaupt kan gebruiken op je Watch. 

• Topper
  • January 6, 2025

Het blijft raar. Ik heb diverse contacten gehad met KPN, er zijn tickets voor de technische service aangemaakt. De laatste van KPN die belde wilde nog weer wat gegevens van mijn Apple Watch om nog weer een nieuw ticket aan te maken (daar heb ik trouwens nog steeds niks op mogen vernemen). Maar geen van al die KPN-supportmedewerkers die ik heb gesproken heeft tegen mij iets gezegd van die drie maanden. Als dat de reden is, waarom dan die tickets aanmaken, enz? Dat heeft dan toch totaal geen zin? Of gaan ze proberen mij 3 maanden aan het lijntje te houden, en dan werkt het ‘ineens’, dankzij de inzet van KPN-support?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wij hebben hier nu net ook navraag gedaan maar dit lijkt niet het hele verhaal. 

Het is in de eerste 3 maanden niet altijd mogelijk een smartwatch te bestellen
In de eerste 3 maanden moet je multisim gewoon kunnen activeren op jouw smartwatch

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 6, 2025

Hoi ​@TochJammer, welkom op de community. Bij een nieuwe klant met Sim Only gelden die 3 maanden inderdaad. Als je al klant bent of overstapt naar een nieuwe abonnement is dat niet van toepassing. De meeste dingen die hiervoor in dit topic besproken zijn, zijn andere dingen. Daar was het niet van toepassing om het te benoemen.

Ik ben hier niet meer zovaak maar wil me toch in deze discussie mengen. 
Dit is mijn inziens al vanaf het begin uitgekristalliseerd.

Die 3 maanden gelden als je een nieuwe klant (met sim only of met een telefoonabonnement) bent en je wilt een horloge bij kpn kopen (met vanzelfsprekend multisim) maar als je dus nog geen 3 maanden klant bent kan je dus helemaal geen horloge via KPN kopen want dan zou dat geweigerd dienen te worden door het systeem.

Je kan/kon altijd wel een multisim abonnement afsluiten (als je bijv. al een geschikt horloge hebt of die ergens anders koopt) ook al was je nog geen 3 maanden klant.

Zie dit bericht van een moderator: 

• Topper
  • January 6, 2025

Wij hebben hier nu net ook navraag gedaan maar dit lijkt niet het hele verhaal. 

Het is in de eerste 3 maanden niet altijd mogelijk een smartwatch te bestellen
In de eerste 3 maanden moet je multisim gewoon kunnen activeren op jouw smartwatch

@Thomas van KPN en ​@Ferry1984 , dank je voor je reactie! Dat kan ik evt. begrijpen dat een smartwatch bij KPN bestellen, met evt. incentives die daar bij horen, niet altijd mogelijk is. Maar de multisim als zodanig, in mijn eigen nieuwe smartwatch, zou dus i.d.d. gewoon te activeren moeten zijn!

We wachten de reactie van KPN na het laatste ticket nog maar even af… 🙄

• Deelnemer
  • January 7, 2025

Ook ik heb helaas last van dit probleem. Sinds 23-12 ben ik klant van KPN, met een nieuw unlimited abonnement icm een Iphone 16 Pro Max. Helaas lukt het niet mijn Apple Watch Ultra 2 te activeren. Beide apparaten draaien de nieuwste software. Na gebeld te hebben met de klantenservice en een uur in de winkel te hebben gestaan helaas geen oplossing. In de back-end van het KPN systeem konden ze niks vinden. 

Wel wist de medewerker me na een tijdje te vertellen dat er contractueel gezien niks gewijzigd mag worden binnen de eerste maand na activering. Ook geen extra modules. Dit kan er wellicht mee te maken hebben. Er zou een ticket worden aangemaakt om het uit te zoeken. Helaas niks meer gehoord. 
Klopt dit? 

• Topper
  • January 12, 2025

De overstap van Odido naar KPN… tot de overstap werkte 4G goed. Na de overstap niet.  Ik vermoed op basis van wat ik bij andere providers lees dat het probleem zit in een activatie van 4.5G (LTE). Het is niet een gebruikersprobleem maar een connectivity probleem.  Hier blijven intern een aantal kansen liggen. Goede kennisdeling blijft een ding.  

• 3 maanden klant geldt alleen bij aanschaf van een Watch
  • een nieuwe simkaart lost het probleem niet op
  • doorverwijzen naar Apple helpt niet (letterlijk advies geweest)
  • escalatie intern wordt niet opgevolgd 

ik zit nog in de overstapperiode en ik was speciaal overgestapt om ook in het buitenland met mijn Apple Watch zonder telefoon te kunnen.  

wie pakt er bij KPN dit probleem op? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Ram0n! Als het niet lukt om Multisim te activeren, maak dan een belafspraak met ons. Mijn collega kan dit dan doorzetten naar de technische dienst en zij kunnen dit dan oplossen!

• Topper
  • January 12, 2025

Hi ​@Ram0n! Als het niet lukt om Multisim te activeren, maak dan een belafspraak met ons. Mijn collega kan dit dan doorzetten naar de technische dienst en zij kunnen dit dan oplossen!

Hi Sanne van KPN,

dat heb ik nu twee keer gedaan. Een keer de KPN winkel in mijn woonplaats bezocht en een keer naar een Apple winkel geweest. Gezien de post history van deze thread lijkt het mij een breder probleem.  Ook ik heb de melding “your account is not eligible to enable mobile service Apple Watch”. Ik zal maandag nog een keer bellen.  

en dankjewel voor je reactie Sanne van KPN,