Skip to main content

ik heb een KPN sim kaartje van mijn werk in mijn iphone 13 pro zitten als tweede lijn en sinds een maand loopt mijn telefoon snel leeg en word hij heel erg heet. vandaag bij de apple store mijn telefoon laten onderzoeken en die stellen dat het aan de sim van de kpn ligt. Ik heb nu de sim van de kpn in een ander toestel gedaan die nu heet wordt en mijn iphone heeft geen probleem meer. Daar zit de odida sim nog in. Het zou volgens Apple een probleem zijn dat de iphone 11 en 12 ook hebben gehad met een kpn sim kaart. wat moet ik nu doen.

Heb jij problemen met de verbinding van je mobiele data?

De signalen  van klanten  zijn indd in enkele gevallen  dat door het constant zoeken van verbinding dat de batterij snel leeg gaat en voor een heet toestel zorgt. Maar als jij geen problemen hebt dan moet het een ander oorzaak zijn.


Hi @BartvanAperen,

Ik sluit me wel aan bij @Glille, als je geen problemen ervaart met je verbinding, heb ik niet direct een verklaring voor het probleem met je batterij 🤔

Het kan natuurlijk zijn dat specifiek jouw simkaart kuren vertoont. Ik wil je dan ook aanraden om eens te testen wat er gebeurt als je een vervangende simkaart aanvraagt (klik!).


Mooi leesvoer van IT-website Tweakers:

https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html

De oplossing zou mogelijk kunnen liggen aan het gebruikte APN.


Hoe staat het er nu voor @BartvanAperen? Heb je iets gehad aan de info die in dit topic gedeeld is en gaat het nu beter met de batterij? 


Hallo, ik heb denk ik het probleem kunnen oplossen door de kpn sim kaart te vervangen voor een e sims. Nu doet alles het gewoon en word hij niet meer zo heet  en loopt hij niet leeg . 


Ah kijk aan, super dat dit een verschil lijkt te maken en bedankt dat je dit hier nog even deelt @BartvanAperen!


Reageer