Skip to main content

Ik heb voor mijn dochter een nieuw kpn abonnement inclusief nieuwe simkaart. Deze simkaart is geactiveerd en telefoon vraagt ook de pincode van de sim bij aanzetten. Ook herkent de telefoon het telefoonnummer van de sim, echter maakt hij geen enkele verbinding. Alleen via de wifi maakt hij contact. Hij staat niet op vliegtuig stand en ook na opnieuw opstarten blijft dit hetzelfde. De simkaart in een andere telefoon werkt wel, een werkende simkaart in de betreffende telefoon geeft hetzelfde probleem. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Hallo @Dave1908 

 

Het zou aan verkeerde of corrupte netwerkinstellingen kunnen liggen, je zou kunnen proberen of resetten daarvan het probleem verhelpt.

Voor Android: https://nl.wikihow.com/De-netwerkinstellingen-resetten-op-Android

Voor iPhone: https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/#mobiel

 

De WiFi en Bluetooth verbindingen zal je daarna opnieuw moeten instellen.


Hoi Gesp,

Bedankt voor de tip. Dit geprobeerd maar was helaas niet de oplossing. Het betreft mijn oude telefoon samsung a71 die altijd normaal gewerkt heeft. Maar nu dus kennelijk een probleem met de sim


Hoi Dave1908,

 

De simkaart zit wel in positie 1?

Verder zou ik op dit moment niet weten wat het probleem zou kunnen zijn, de simkaart wordt herkent en zo oud is dat type toestel niet dus het zou vreemd (maar niet onmogelijk) zijn als het toestel ineens defect is.

Had je toen je het toestel zelf gebruikte ook KPN als provider?


Ja zowel in sim1 als in sim2 hetzelfde verhaal. Ik heb zelf ook kpn en mijn eigen simkaart doet het ook niet in die telefoon. Het ligt dus aan de telefoon, maar ik weet niet wat. 


Hoi @Dave1908, welkom hier. 

Ik zie dat je al ondervonden hebt dat het in het toestel zit als geen een simkaart werkt. Alleen wat kan er dan aan de hand zijn. Wellicht kan je eens navraag doen bij Samsung. Wellicht hebben zij een idee. Ik heb zo ook geen idee.


Ik heb de telefoon laten maken. Het betrof de kabel (als ik dat goed verwoord) die ook het beeld en geluid aanstuurt. Hierin zat een breukje, waardoor de simkaart niet herkent werd. Het geluid deed het ook niet heel lekker meer. Deze nu gemaakt en alles werkt weer. 


Nou helemaal top. Is dat ook weer opgelost. :)

Fijn weekend gewenst!