Skip to main content
Beantwoord

KPN stelt klanten op de Noordzee vrij van extra roamingkosten ('Roam like at Home').

• October 29, 2025
  • 31 reacties
  • 663 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• November 4, 2025

@Michel.uit.Arnhem, ​@Jeroen van KPN, jullie hebben helemaal gelijk:

Nieuw: Roam Like Home nu ook op de Noordzee

Per 1 november 2025 valt het Tampnet-netwerk onder Roam Like Home. Je betaalt dus geen aparte tarieven meer voor mobiel internet, bellen en sms'en op de Noordzee. Dankzij de dekking via Tampnet heb je snel en betrouwbaar 4G op het Nederlandse, Britse en Noorse deel van de Noordzee én Moldavië, gewoon uit je bundel.

Bovenstaande passage komt uit:

https://www.kpn.com/zakelijk/thedigitaldutch/blog/roam-like-home

Update: ik zie nu dat dit voor KPN zakelijk geldt maar ik neem aan ook voor particulieren.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Voor particulieren gelden dezelfde regels ​@Edu2020 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag,

Ik werk op de Noordzee en ging kijken of nu tampnet in de bundel valt. Sms verstuurd en er word gewoon 0,30 cent in rekening gebracht als kosten vanuit buitenland. Dus het werkt nog steeds niet op de Noordzee. KPN medewerker kon het niet verklaren.

Hoi ​@Joostcalla. Bedankt voor je geduld maar ik heb inmiddels antwoord vanuit de organisatie. Er ging inderdaad iets mis bij de verrekening van de sms'jes. Ze zijn dat op dit moment aan het rechtzetten. Nogmaals bedankt voor het melden van deze feedback. Zoals je merkt is dat enorm belangrijk om dit soort zaken spoedig op te merken.

Ik zal jouw gemaakte kosten gaan vergoeden. Ik stuur je even een privébericht om de details af te handelen!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Goedemorgen! Gisteravond deze sms ontvangen bij het oversteken van de Noordzee met de boot. Deze is nu niet meer van toepassing toch?

• November 14, 2025

Beste ​@MoniqueM, dit topic gaat over Tampnet (een 4G netwerk op de Noordzee). In jouw sms staat dat je verbonden bent via een satellietverbinding en dat is geen 4G netwerk. Dus ik denk dat die sms nog van toepassing is.

Om toch onverwachte roamingkosten te vermijden: sms bescherming aan naar 1266

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het ligt er wel aan met welk netwerk er verbinding is ​@MoniqueM. De Roam-like-Home regels gaan enkel op voor het Tampnet-netwerk. De sms die jij ontvangen hebt gaat over een ander netwerk. OM kosten te vermijden is de tip van ​@Edu2020 een hele goede:

Om toch onverwachte roamingkosten te vermijden: sms bescherming aan naar 1266