Skip to main content
Beantwoord

KPN verbindt niet met voorkeursnetwerk Telesur in Suriname

• April 11, 2025
  • 7 reacties
  • 233 keer bekeken

Recent speciaal voor mijn bezoek aan Suriname het duurste mobiel abonnement genomen dat incl 25gb internet in sur is. Kreeg aldoor geen verbinding met internet. Met kpn contact gehad en gaven advies reset en bij voorkeur voor Telesur te kiezen. Het werkte nog steeds niet. Echter as ik Digicel kies heb ik wel internet.

maar krijg nu al twee keer een sms van kpn. Met de boodschap dat ik als voorkeur Telesur moet doen. Maar dat werkt dus niet. Ben ook al in mij vakantie naar Telesur geweest en die zeggen dat het bij kpn ligt. 
ik blijf nu op Digicel zitten en wacht maar af wat er gaat gebeuren met meneer of mevrouw KPN. 
Het is een mooie abonnement maar het werkt gewoon niet goed. Dus na 2 jaar weer naar goedkoop abonnement en lokaal simkaart kopen of Firsty 

oplossingen zijn welkom 

gebruik iPhone 15 plus en heb alle updates en reset ook uitgevoerd. En nogmaals Digicel wil wel nu KPN nog.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@harmdejager, welkom op onze community! Als je simkaart het niet op Telesur doet maar wel op Digicel zou ik die gebruiken. We hebben wel voorkeur voor sommige providers maar niet alle providers hebben overal in het buitenland even goed bereik. Het zou misschien nog iets met de APN instellingen ofzo kunnen zijn maar als het gewoon goed werkt zou ik daar verder niet teveel moeite in stoppen.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden, goede reis!

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven trouwens

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@harmdejager 

KPN maakt met buitenlandse providers roaming-afspraken binnen een roamingovereenkomst, alleen is dat niet persé met alle mobiele netwerken (providers) binnen hetzelfde land.
Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat KPN géén roamingovereenkomst heeft met Telecur, waardoor je als klant van KPN daarvan geen gebruik kunt maken, en dus ook geen toegang krijgt tot dit mobiele netwerk.

Met Digicel heeft KPN duidelijk wel een roamingovereenkomst, waardoor je daar wel verbinding mee kunt maken als KPN klant.

Nederlandse providers, waaronder ook KPN, maken met landen buiten de EU roaming-afspraken met mobiele netwerken waarvan de kosten het laagst zijn, zodat ze het ook goedkoper kunnen houden voor de klanten.

Het is dus niet per definitie, dat je in een land buiten de EU gebruik kunt maken van elke mobiele netwerk die beschikbaar is.

De 25 GB aan Data voor o.a. Suriname bij het SuperUnlimited Plus abonnement, is dus ook gewoon geldig als je gebruik maakt van Digicel mobiele netwerk.
Dus je hoeft dus niet je KPN mobiele abonnement omlaag te zetten, aangezien je die 25 GB aan data ook gewoon kunt gebruiken op het mobiele netwerk van Digicel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 12, 2025

Beste Michel.

Hartelijk dank voor je duidelijk antwoord. Alleen een tip voor KPN stuur dan niet volgende tekst toe.

Beste klant, we hebben je gebeld, maar helaas niet gesproken. We verzoeken je om handmatig een ander netwerk te selecteren in je telefoon, namelijk Telesur en je telefoon te updaten naar de meest recente software versie. Indien dit niet de oplossing is vragen we je om je netwerkinstellingen in je telefoon te resetten. Dit betekent wel dat je wifi instellingen ook gereset worden. Groet, Team KPN

Hier staat echt Telesur ben voor de rest tevreden met het antwoord  Dus vervangen voor Digicel. 

met vriendelijke groet,

Harm 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hoi ​@harmdejager, welkom op onze community! Als je simkaart het niet op Telesur doet maar wel op Digicel zou ik die gebruiken. We hebben wel voorkeur voor sommige providers maar niet alle providers hebben overal in het buitenland even goed bereik. Het zou misschien nog iets met de APN instellingen ofzo kunnen zijn maar als het gewoon goed werkt zou ik daar verder niet teveel moeite in stoppen.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden, goede reis!

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven trouwens

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Beste  Thomas,

Heel erg bedankt voor je antwoord en het werkt goed.

en eerlijk is eerlijk het is een mooie abonnement voor mensen die vaker in Suriname Marokko of Turkije zijn. 
Heb hier in Suriname al drie mensen gesproken die het ook willen.

grts

Harm 

• Slimmerik
  • April 23, 2025

Beste Michel.

Hartelijk dank voor je duidelijk antwoord. 

Hier staat echt Telesur ben voor de rest tevreden met het antwoord  Dus vervangen voor Digicel. 

met vriendelijke groet,

Harm 

Wij zijn momenteel in Suriname en de hele groep met een KPN mobiel abonnement (icm Telesur) heeft geen data verbinding met de standaard APN: internet 

APN: fastinternet werkt Telesur wel in Suriname!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Oké dat had ik ook 

ga naar je instellingen.

weet niet of je iPhone hebt of Android maar ga naar je netwerk en kies handmatig netwerk kiezen dus niet automatisch. En kies voor Digicel deze werkt wel. Start eventueel de telefoon opnieuw op. Het blijft behelpen maar als je even geen internet heb via Digicel dan de gekozen netwerk even uitzetten en weer aanzetten.

hoor graag hoe het is gegaan.

Ben geen kpn medewerker maar wel een Surinamer liefhebber 

• Slimmerik
  • April 24, 2025

Oké dat had ik ook 

ga naar je instellingen.

weet niet of je iPhone hebt of Android maar ga naar je netwerk en kies handmatig netwerk kiezen dus niet automatisch. En kies voor Digicel deze werkt wel. Start eventueel de telefoon opnieuw op. Het blijft behelpen maar als je even geen internet heb via Digicel dan de gekozen netwerk even uitzetten en weer aanzetten.

hoor graag hoe het is gegaan.

Ben geen kpn medewerker maar wel een Surinamer liefhebber 

Ik heb gewoon data  met KPN mobiel icm Telesur  nadat ik APN op fastinternet heb ingesteld  😀

Â