Skip to main content
Vraag

Krijg geen (handmatige) verbinding met Indonesisch netwerk

• July 2, 2026
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Ik zit in Indonesiƫ, maar kan geen verbinding met een netwerk maken, ook niet handmatig. Ik heb geen dataroaming nodig, want daarvoor heb ik een lokale e-sim of gebruik ik wifi. Maar om smsjes te ontvangen met NL simcard moet ik wel verbinding kunnen krijgen met een lokaal netwerk. Kan iemand dit oplossen ajb?

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ErikYellowĀ . Welkom hier.

Vervelend dat je in Indonesiƫ geen verbinding kunt maken met een lokaal netwerk. Zonder netwerkverbinding kun je inderdaad geen sms'jes ontvangen op je Nederlandse simkaart.

Controleer eens of roaming op je KPN-simkaart is ingeschakeld. Dat betekent niet automatisch dat je mobiele data gebruikt of kosten maakt, maar het is soms wel nodig om verbinding met een buitenlands netwerk te krijgen. Probeer daarnaast zowel de automatische als de handmatige netwerkselectie en start je telefoon daarna opnieuw op.

Kun je ook aangeven welk toestel je gebruikt en of je een fysieke KPN-simkaart of een KPN eSIM hebt? En krijg je een specifieke foutmelding wanneer je handmatig een netwerk probeert te selecteren? Dat helpt om de oorzaak verder te achterhalen.