Skip to main content

Sinds een paar dagen verschijnen er buitenlandse nummers ipv het originele wanneer mijn zoon ons belt.
Wij hebben beiden een KPN abonnement en hij bevind zich op vakantie in Spanje.
Betreft vooral nummers uit Tjechie, Cyprus en Portugal.
Meerdere mensen zien deze nummers als ze door ,ijn zoon gebelt worden.
Is dit fenomeen bekent?

Hallo @FelipeGarcia ,

Ja, dat is al door meerdere klanten gemeld. Bij het bellen vanuit Spanje kan het zijn dat er inderdaad foutieve nummerinformatie wordt meegestuurd. 

De technische dienst van KPN is druk bezig met onderzoek en zal hopelijk snel een oplossing hebben gevonden. 

 

update 6/8/2023: 

Suggesties die ter plaatse werken bij sommige klanten: 

1/ Kies in Spanje voor Vodafone als mobiel netwerk. 
2/ Zet in je telefoon bellen via 4G uit.

 

update 13/8/2023 : 

Het probleem is opgelost. 


Ik hoor net dat een (tijdelijke) fix zou kunnen zijn:  uit zetten van "Bellen via 4G”.

Probeer dat eens en laat hier weten of het helpt.


Ik hoor net dat een (tijdelijke) fix zou kunnen zijn:  uit zetten van "Bellen via 4G”.

Probeer dat eens en laat hier weten of het helpt.

Ik ga er vanuit dat dat uitzetten van "Bellen via 4G" door de beller moet worden gedaan en niet door de ontvanger.

 


Ik ga er vanuit dat dat uitzetten van "Bellen via 4G" door de beller moet worden gedaan en niet door de ontvanger.

 

Daar ga ik ook van uit, maar dat was in de melding niet helemaal duidelijk.


Reacties doorgespeelt naar betrokkene en samen met feit dat het verbruiksoverzicht op dit moment niet ‘vreemd’  overkomt redelijk gerustgesteld.
Dank voor jullie reacties!


Heb je de suggestie “Bellen via 4G” nog doorgegeven aan jouw zoon en helpt het als hij het uitzet?


@RBxx: Ja heb suggestie doorgegeven maar hij is nu onderweg naar Israel.
             Hoop in de loop van de dag te kunnen testen met hem.


Vanmiddag getest vanuit Israel.
Krijg weer de naam en telefoonnr. van mijn zoon te zien.
Hi heeft bellen via 4G uitgezet.

 


Dat is mooi. Laat hij het ook eens testen met “bellen via 4G” gewoon aan.
Tot nu toe heb ik hier op het forum alleen problemen gelezen bij het bellen vanuit Spanje.


Terugkoppeling van de technische dienst van KPN : Het probleem is inmiddels opgelost. (Eerste reactie ook maar aangepast met een nieuwe update.)