Skip to main content

Beste KPN / Community,

 

Afgelopen maandag 23-10 ben ik van odido naar KPN gegaan, in het abonnement zit een e-sim nou kreeg ik deze optie afgelopen maandag wel in de app te zien om te activeren echter lukte dit niet.

Na ongeveer 15 minuten gesproken te hebben met een KPN medewerken gaf hij aan dat hij een fysieke simkaart zou opsturen en dat het daarna wel zou moeten gaan.

 

Echter is het nu vrijdag 27-10 heb ik nog steeds geen e-sim optie in de app, en na een aantal keren bellen met de klantenservice wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd met instructies om te doen.

  • de-installeer de app
  • zet uw telefoon weer uit en aan
  • haal de simkaart er uit en probeer het weer
  • de-installeer de app nog maar een keer

Nu vindt ik het niet erg om al die stappen te doen, alleen moet ik iedere keer terug bellen dat het niet werkt dit duur gemiddeld 15 min wachttijd en dan weer heel het verhaal vertellen.

Het is ook vaak gebeurd dat de verbinding zomaar weg valt en dan moet ik alles weer opnieuw doen.

 

Ik wil graag een e-sim in mijn telefoon activeren kunnen jullie mij hierbij helpen of moet ik dan toch ergens anders naar toe???

Welkom op het forum van KPN @Tim Bouw !

En van harte welkom bij de “groenste provider” van Nederland!

Vervelend dat de overstap naar KPN niet helemaal vlekkeloos in verlopen, dit soort vervelende problemen probeer je vanzelfsprekend te voorkomen aan het begin.

Om te beginnen, op welke smartphone probeer je de e-sim te installeren?
Dus welk merk en welk model?
Nog niet alle smartphones ondersteunen namelijk het gebruik van e-sim.

Het kan namelijk zijn, dat jouw smartphone de e-sim helemaal nog niet ondersteund.
Al mag ik aannemen dat je dit zelf al van te voren hebt uitgezocht.

KPN heeft een speciale pagina op hun website staan, waar je alles kunt vinden en lezen over de e-sim van KPN, maar ook een stappenplan om de e-sim op je smartphone te installeren en activeren. 

Hier de link naar deze pagina: E-sim downloaden en activeren

Volg de aanwijzingen en stappen op deze pagina, en hopelijk los je hiermee zelf het probleem op.

Laat even weten of het je is gelukt!
(Mits je smartphone de e-sim ondersteund)


Ik heb een nieuwe tel, hij ondersteunt esim, heb hem ook geactiveerd volgens het stappenplan maar steeds zeg hij geen netwerk en ben ik niet bereikbaar 


Ik heb een nieuwe tel, hij ondersteunt esim, heb hem ook geactiveerd volgens het stappenplan maar steeds zeg hij geen netwerk en ben ik niet bereikbaar 

Hoi @Linsday 

Welke smartphone heb je gekocht?
Wat krijg je te zien in het display, als je het toestel aan hebt na activatie van de esim?


Ik heb gebeld met kpn en ze sturen een simkaart op die ik dan weer moet omzetten in een esim. Eens zien of dat morgen lukt, anders kom ik er hier nog op terug. Bedankt voor je reactieÂ