Skip to main content

We hebben een probleem met één van de telefoons.

 

Vorig jaar zijn we naar de Efteling geweest en daarbij hebben wij die dag onze telefoon verloren met al onze foto's erop.

Het gaat hierbij om een Samsung S10, die wij via de profider meteen hebben gelockt.

Nu hebben we inmiddels weer een andere telefoon, maar wat schetst onze verbazing, de telefoon die we verloren hadden hebben ze terug gevonden.

Nu is onze vraag kunnen we de telefoon unlocken om in ieder geval de foto's van de telefoon te krijgen.

In de KPN winkel zegt men dat dat niet kan.

KPN kan geen telefoon locken, maar enkel de simkaart blokkeren, zodat er niet meer mee gebeld of geinternet kan worden. Dat lijkt mij dus gebeurd te zijn.

Als jij de telefoon op afstand gelockt hebt via Google of Samsung dan kan jij dat ook weer ongedaan maken.

KPN kan wel je SIM-kaart deblokkeren. Ik vermoed dat er hierdoor spraakverwarring ontstaan is tussen jou en KPN. 

En zonder SIMkaart kan je ook gewoon je telefoon opstarten en bij jou bestanden komen.


Hallo @Raymond Pietersen, de simkaart kun je laten blokkeren. Ik vermoed dat dat door KPN destijds is gedaan. Een toestel zelf volledig blokkeren dat kan KPN niet. Via Google vind ik allerlei manieren om een Samsung S10 te unlocken echter is het wel vaak zo dat alle data die op het toestel staat ook weg is. Je kunt contact opnemen met Samsung of zij een mogelijkheid weten om de foto's niet te verliezen na een  factory reset. 


Excuus voor mijn late reactie.

Het is mij duidelijk dan wordt het graven in het archief naar mijn puckcode.

Alvast bedankt