Skip to main content

Goedemorgen.

sinds paar maanden hebben ze de zendmast in mijn omgeving aangepast en er extra kasten bij aangehangen. Wellicht voor 5G. Maar met een klein beetje wind  hoor ik een enorme hoge fluittoon. Soort blokfluit geluid. In begin had ik niet door waar het vandaan kwam. Tot ik het door had dat het om de vierkante witte kastjes gaat hoog in de mast. Bij genoeg omgeving geluid hoor je het niet direct. Maar in de avond en nacht wel. En als je het eenmaal hoort gaat het niet meer weg. Kan hier wat aan gedaan worden? Tot anderhalf jaar geleden was de mast lager en hingen de kastjes er niet die dit geluid maken. Uit andere forums begreep ik dat met een kleine ingreep het geluid vermindert kan worden door of de kastjes lager te laten hangen of jutte zakken erom heen doen.

Ik hoor graag een positieve reactie hierop.

In Wehl zitten Odido en KPN in dezelfde mast en Vodafone in de buurt van het station. Nu is de vraag om welke locatie gaat het?

Het probleem kan veroorzaakt worden door 1 van de providers, dit hoeft niet perse kpn te zijn.

 

 


Goedemiddag het gaat om de mast dat op het plaatje groen is rechts in beeld. 
 

Natuurlijk snap ik dat niet alleen kpn hoeft te zijn. Behalve als jullie zendmast kastjes geen geluid maken. 😉. Maar het is natuurlijk niet prettig als iemand vals fluit. Het komt echt door de wind en  de vorm van het kastje. 


Daar zitten Odido en KPN samen in 1 mast.

Nu weet ik zelf niet hoe dit verder op te pakken. Het kan zijn dat deze mast niet van kpn of Odido is en dat je contact moet zoeken met de eigenaar van de mast.

 

Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen. :-)


Mmm, ik werd doorverwezen door het landelijke bedrijf Monet. Die gaan over zendmasten. Zij hebben mij laten weten in hun mail dat ik contact moest opnemen met KPN. Nu ben ik dus benieuwd hoe we dit gaan oplossen. 
Enig idee? Of moet ik zelf in de mast klimmen om die valse fluit kastjes te verplaatsen;)


Daar kunnen wij niet bij helpen.

Bij zo'n mast hoort altijd een bord te staan met contact informatie. Tevens een nummer wat je kunt bellen. 
Heb je dat al geprobeerd?


Reageer