Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik wil hier op dit forum toch even mijn frustratie delen in de hoop dat KPN hier eindelijk iets mee gaat doen.

 

Eind vorig jaar heb ik een iPhone 14 pro besteld in een KPN winkel in Eindhoven. Dit heb ik speciaal gedaan om mooie foto's te kunnen maken voor een aankomende reis vanaf 27/1. De telefoon zou geleverd worden op zaterdag 14/1. Omdat ik niet thuis was werd deze op maandag 16/1 geleverd bij een Primera in de buurt. Toen ik daar het pakket in ontvangst nam bleek het pakket leeg te zijn. Daarnaast was de verzegeling eraf en was het pakket amateuristisch dicht getapet met PostNL tape. Volgens de medewerkers van de Primera een duidelijk teken dat het pakket onrechtmatig open getrokken was. Ik heb nog contact met de medewerkers van de Primera. Deze staan open om te getuigen en beeldmateriaal af te staan voor bewijs. Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie. 

 

Natuurlijk heb ik direct foto's gemaakt (zie onderstaand) en PostNL en KPN gebeld om te vragen hoe dit het beste en snelste opgelost kan worden. PostNL vertelde gelijk dat ze hier niks mee zullen doen en dat KPN verantwoordelijk is omdat ze het pakket niet verzekerd hebben en ik dit via hun moet aanvechten. Toen heb ik contact gezocht met de KPN klantenservice. Ik ben me rot geschrokken wat een ongeorganiseerde amateuristische bedoeling dit is zeg. Ik heb verschillende medewerkers gesproken, en letterlijk iedereen zegt me iets anders. Daarbij is het meest vervelende dat ze zeggen iets te documenteren in mijn account bij KPN wat andere medewerkers kunnen inzien. Dit blijkt elke keer gewoon niet waar te zijn. Ze kunnen niets terug zien en weten van elkaar niet waar ze het over hebben. Hieronder een greep uit de verhalen / oplossingen die ik te horen heb gekregen: 

  • ‘Ik heb een klacht voor je aangemaakt en er wordt uiterlijk binnen 6 werkdagen contact met je opgenomen. Er wordt een onderzoek gestart en als blijkt dat het niet jouw schuld is wordt een nieuw toestel opgestuurd.’ 
  • ‘Ik heb een vermissing voor je aangemaakt en er wordt uiterlijk binnen 30 werkdagen contact met je opgenomen. Er wordt een onderzoek gestart en als blijkt dat het niet jouw schuld is wordt een nieuw toestel opgestuurd.’ 
  • Wat erg voor je, de normale procedure is om een onderzoek te starten, maar dit is zo duidelijk, ik ga met mijn manager bekijken wat we kunnen doen voor u als trouwe klant. Na een half uur in de wacht: u mag naar de KPN winkel toe om een nieuw toestel op te halen aangezien het bewijs duidelijk is. Dit zet ik in het systeem, de medewerker in de winkel kan dit inzien. Vervolgens in de winkel weten ze van niks! Daarnaast staat er niks in het systeem. Ik heb hierin mogen mee kijken, belachelijk! Hierbij wil ik ook de accountnaam van degene die mij deze onzin heeft verkocht vermelden: reijn514. Daarnaast werd me verteld dat er niet 1 KPN winkel in Nederland toestellen op voorraad heeft liggen! 
  • De medewerker in de winkel zegt dat er een onderzoek gestart moet worden voordat er iets gedaan kan worden. Hij kan me niet vertellen hoe lang dat gaat duren. 

Bijna alle keren heb ik gevraagd om iets van een schriftelijke bevestiging o.i.d. maar dit wordt niet gegeven. Je weet dus totaal niet waar je aan toe bent en of er iemand mee  bezig is. Natuurlijk lopen de algemene mails wel gewoon door met facturen en dergelijke. 

 

Tot op heden is het eenrichtingsverkeer en heb ik NIETS vernomen van KPN. 

 

Ik eis dat er zo snel mogelijk contact opgenomen wordt en er gewerkt wordt aan een oplossing. Via een medewerker op dit forum, telefonisch of per mail.  Ik wil nog steeds mijn toestel hebben voor 27/1/23. Als dat niet zo is annuleer ik de aankoop na afronding van alles en stap ik over naar een andere provider. 

 

Mvg, 

 

Willem Luijten

 

Leeg pakket in Primera Eindhoven.
Leeg pakket in Primera Eindhoven.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Kpn ; Hallo zijn we wakker? 


Dit is een forum. Reactie van een KPN medewerker zult u hier waarschijnlijk pas na 3 of 4 dagen krijgen. Als ik naar de reactiesnelheid in andere topics kijk.

Achteraf heeft u er niets aan natuurlijk. Maar u had beter geen handtekening kunnen zetten voor ontvangst en de doos heel niet aan moeten raken zodra u zag dat er mee geknoeid was.

Of hebben de Primera medewerkers u een handtekening laten zetten voordat u de doos zag? Dat hebben ze dan handig gespeeld. Zijn zij er vanaf. Als u geen handtekening had gezet en de doos niet had aangeraakt, dan had het het probleem van Primera geweest. Nu is het uw probleem. 

Hoe nu verder? Daar kan ik vast een voorspelling over doen: u bent zo een paar maanden verder voordat u een ander toestel krijgt. U bent echt niet de eerste die een lege opengetrokken doos krijgt. Als u de zoekfunctie van dit forum gebruikt kunt u diverse andere topics vinden.

Toen ik vorig jaar een nieuw toestel via KPN heb aangeschaft waslijn doos ook open getrokken. Maar ja ... dat was maar een "goedkope" Samsung van 250 euro. Die vonden ze niet interessant. Dus die hebben ze in de doos laten zitten.


Dit is een forum. Reactie van een KPN medewerker zult u hier waarschijnlijk pas na 3 of 4 dagen krijgen. Als ik naar de reactiesnelheid in andere topics kijk.

Achteraf heeft u er niets aan natuurlijk. Maar u had beter geen handtekening kunnen zetten voor ontvangst en de doos heel niet aan moeten raken zodra u zag dat er mee geknoeid was.

Of hebben de Primera medewerkers u een handtekening laten zetten voordat u de doos zag? Dat hebben ze dan handig gespeeld. Zijn zij er vanaf. Als u geen handtekening had gezet en de doos niet had aangeraakt, dan had het het probleem van Primera geweest. Nu is het uw probleem. 

Hoe nu verder? Daar kan ik vast een voorspelling over doen: u bent zo een paar maanden verder voordat u een ander toestel krijgt. U bent echt niet de eerste die een lege opengetrokken doos krijgt. Als u de zoekfunctie van dit forum gebruikt kunt u diverse andere topics vinden.

Toen ik vorig jaar een nieuw toestel via KPN heb aangeschaft waslijn doos ook open getrokken. Maar ja ... dat was maar een "goedkope" Samsung van 250 euro. Die vonden ze niet interessant. Dus die hebben ze in de doos laten zitten.

Een paar maanden is ook overdreven, zodra er een onderzoek is ingezet heeft PostNL 31 dagen de tijd.


Dit is een forum. Reactie van een KPN medewerker zult u hier waarschijnlijk pas na 3 of 4 dagen krijgen. Als ik naar de reactiesnelheid in andere topics kijk.

Achteraf heeft u er niets aan natuurlijk. Maar u had beter geen handtekening kunnen zetten voor ontvangst en de doos heel niet aan moeten raken zodra u zag dat er mee geknoeid was.

Of hebben de Primera medewerkers u een handtekening laten zetten voordat u de doos zag? Dat hebben ze dan handig gespeeld. Zijn zij er vanaf. Als u geen handtekening had gezet en de doos niet had aangeraakt, dan had het het probleem van Primera geweest. Nu is het uw probleem. 

Hoe nu verder? Daar kan ik vast een voorspelling over doen: u bent zo een paar maanden verder voordat u een ander toestel krijgt. U bent echt niet de eerste die een lege opengetrokken doos krijgt. Als u de zoekfunctie van dit forum gebruikt kunt u diverse andere topics vinden.

Toen ik vorig jaar een nieuw toestel via KPN heb aangeschaft waslijn doos ook open getrokken. Maar ja ... dat was maar een "goedkope" Samsung van 250 euro. Die vonden ze niet interessant. Dus die hebben ze in de doos laten zitten.

Ze lieten me inderdaad tekenen voordat ik het in ontvangst nam. Omdat dit online op een scherm ging kon het ook niet meer terug gedraaid worden. 

Ik ga er nog steeds vanuit dat er op korte termijn contact met mij opgenomen wordt. 

Inmiddels zijn we 4 dagen verder en ik heb vanuit KPN nog NIETS vernomen. 


Dit is een forum. Reactie van een KPN medewerker zult u hier waarschijnlijk pas na 3 of 4 dagen krijgen. Als ik naar de reactiesnelheid in andere topics kijk.

Achteraf heeft u er niets aan natuurlijk. Maar u had beter geen handtekening kunnen zetten voor ontvangst en de doos heel niet aan moeten raken zodra u zag dat er mee geknoeid was.

Of hebben de Primera medewerkers u een handtekening laten zetten voordat u de doos zag? Dat hebben ze dan handig gespeeld. Zijn zij er vanaf. Als u geen handtekening had gezet en de doos niet had aangeraakt, dan had het het probleem van Primera geweest. Nu is het uw probleem. 

Hoe nu verder? Daar kan ik vast een voorspelling over doen: u bent zo een paar maanden verder voordat u een ander toestel krijgt. U bent echt niet de eerste die een lege opengetrokken doos krijgt. Als u de zoekfunctie van dit forum gebruikt kunt u diverse andere topics vinden.

Toen ik vorig jaar een nieuw toestel via KPN heb aangeschaft waslijn doos ook open getrokken. Maar ja ... dat was maar een "goedkope" Samsung van 250 euro. Die vonden ze niet interessant. Dus die hebben ze in de doos laten zitten.

Een paar maanden is ook overdreven, zodra er een onderzoek is ingezet heeft PostNL 31 dagen de tijd.

31 dagen de tijd van klant nemen voor een probleem tussen KPN en PostNL? Lachwekkend vind ik het. Het eerste probleem is dat KPN deze pakketten met een waarde van meer dan €1200 onverzekerd opstuurt. Daarnaast is er ook geen één KPN winkel die voorraad heeft. Structureel wanbeleid. Ik zie online op dit forum dat dit zeker niet de eerste keer is dat dit gebeurd.

 

@Kpn ; wanneer wordt er een oplossing geboden? 

 


De moderatoren van dit forum reageren doorgaans binnen 1 a 2 dagen, in uitzonderlijke gevallen iets later. Zorg er wel voor dat je forumprofiel volledig is ingevuld zodat ze ook inhoudelijk kunnen reageren en je gegevens erbij kunnen pakken.


Daarnaast is er ook geen één KPN winkel die voorraad heeft.

Nee, bewust niet. Alleen de goedkopere modellen zijn op voorraad. De dure modellen niet. Want een paar jaar geleden zijn er een paar geweldadige overvallen geweest op telefoonwinkels. Naar aanleiding daarvan is besloten geen voorraad meer in de winkels te hebben.