Skip to main content

Ik heb de iphone 15 pro max in bestelling. Echter in ‘mijn bestelling’ staat dat deze niet leverbaar is (al weken nu) maar er staat ook niet bij wanneer hij weer verwacht wordt. Kan iemand mij vertellen hoelang ik nog moet wachten? Ik zie nu bij BELSIMPEL met abo KPN dat hij direct leverbaar is. Net zo duur ook. Waarom kan ik beter wachten op KPN zelf en niet naar Belsimpel gaan en deze bestelling annuleren? Ik zit daar nu toch echt aan te denken…… 

Hoi @Nicolette01 ,


Of je de bestelling bij KPN moet annuleren is volledig aan jezelf, en wat je zelf ook graag wilt.
De bij KPN bestelde iPhone 15 Pro Max is momenteel niet op voorraad, terwijl Belsimpel hem wel direct aan je kan uitleveren met hetzelfde KPN abonnement en prijs.

Deze keuze is op zich vrij simpel, stel jezelf de volgende vraag:
Hoe snel ik de iPhone 15 Pro Max in huis hebben?
Wil je hem nog deze week in huis hebben? 
Dan annuleer je jouw bestelling bij KPN en bestel je hem opnieuw bij Belsimpel.
Wil je toch nog liever wachten? 
Dan wacht je totdat KPN jouw bestelling naar je heeft opgestuurd, en neem je de langere wachttijd voor lief.

Bij de meeste modellen van de iPhone 15 Pro Max is de levertijd bij KPN tussen de 2 en 4 weken na bestelling, let wel dit zijn verwachte levertijden en mede afhankelijk van wat Apple uitlevert bij de volgende levering aan het magazijn van KPN.
Het kan dus zijn dat het enne model weer sneller op voorraad is, en de andere juist weer wat langer.
KPN weet dus niet van tevoren, wat er bij de volgende levering vanuit Apple wordt geleverd, dat is pas bekend als het binnen is gekomen.

Bij Belsimpel kopen ze groot in (ook omdat Belsimpel in veel landen onder de naam Gomibo actief is - kijk bijvoorbeeld op gomibo.be) bij Apple, waardoor hun voorraden ook groter zijn dan bij KPN.

Ik kan je alleen het advies geven, luister naar je onderbuikgevoel in combinatie van hoe snel je jouw iPhone 15 Pro Max in huis wilt hebben, en maak dan een overwogen keuze.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik zie zelf geen reden om te wachten als het verder exact dezelfde telefoon en provider is. Service belsimpel is ook prima, al eerder bij hen geweest. Kosten zijn zelfs nog iets goedkoper.

Enige waar ik over twijfel is of de telefoon ook gewoon een Nederlands exemplaar is (Europees). Ik heb in de wandelgangen wel eens gehoord dat zij op een andere manier telefoons inkopen. Klopt dat? Of is dat een broodje aap verhaal?


Anders zie ik echt geen reden om nog 3 weken te blijven wachten op exact dezelfde telefoon die ik nodig heb en die ik anders morgen in huis heb.

 

 


Hoi @Nicolette01 

 

Ik heb je hiermee graag geholpen.
Want soms heb je wat extra informatie nodig, om voor jezelf een goede keuze te kunnen maken.

Belsimpel levert het Europees model van de iPhone 15 Pro Max uit, aangezien Apple alleen dit model uitlevert aan de verkooppunten in de gehele Europese Unie.
De Amerikaanse versie werkt met wat andere frequenties, maar ook met frequenties die in Europa actief zijn, zodat een Amerikaan die op vakantie is in Europa wel gebruik kan maken van roaming.

Dus als je een iPhone 15 Pro Max (in combinatie met een KPN abonnement) besteld bij Belsimpel, krijg je gewoon het Europees model thuisgestuurd.

Daarnaast moet je niet alles gelijk geloven wat er in de wandelgangen wordt gezegd.

Mooi voorbeeld:

Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max (kleur donker paars) bij Belsimpel besteld tijdens de “Bizarre Belsimpel Dagen”, in combinatie met een KPN abonnement.
Ik kreeg toen netjes en gewoon het Europees model thuis geleverd!

Hopelijk heb ik hiermee dat stukje twijfel bij je weggenomen!


Thanks ;)
Je hebt me absoluut geholpen!