Skip to main content
Antwoord

Levertijden op de site veranderen steeds voor de iPhone 17 Pro

• October 26, 2025
  • 13 reacties
  • 472 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Ik plaats dit bericht omdat de communicatie rondom de levertijden van de iPhone 17 Pro inmiddels op zijn zachtst gezegd verwarrend is geworden.

Mijn bestelling is geplaatst op 29 september 2025. Inmiddels ga ik de vijfde week in zonder enige concrete update over de levering. De bestelstatus in Mijn KPN blijft al weken steken op “We zijn bezig met jouw bestelling” zonder verdere toelichting.

Wat vooral opvalt, is dat de informatie op jullie eigen website voortdurend verandert.
Ik heb sinds begin oktober meerdere screenshots gemaakt van de KPN-pagina met de verwachte levertijden voor de iPhone 17 Pro. Uit die gegevens blijkt dat de levertijd niet alleen verschuift, maar ook telkens wordt aangepast alsof eerdere bestellingen achteraan in de rij belanden:

• Op 5 oktober stond mijn model nog vermeld met verwachte levertijd ± 1 à 2 weken.

• Op 11 oktober was dit ineens 2 à 3 weken.

• Op 14 oktober veranderde dit opnieuw naar 3 à 4 weken.

• Op 21 oktober werd de tabel weer aangepast, waarbij sommige modellen als “Leverbaar” stonden, maar mijn configuratie nog steeds niet geleverd is.

Dit wekt de indruk dat er óf sprake is van structurele leveringsproblemen bij Apple, óf dat KPN zelf onvoldoende transparant communiceert over de werkelijke voorraad en volgorde van uitlevering.

Ik begrijp dat vertragingen kunnen voorkomen, maar na vijf weken zonder concreet bericht vind ik het niet meer redelijk. Zeker omdat andere modellen inmiddels als leverbaar worden vermeld, terwijl eerdere bestellingen zoals de mijne blijven hangen zonder update of verwachte leverdatum.

Mijn verzoek is dan ook om:

1. Een duidelijke en specifieke statusupdate te geven over mijn bestelling van 29 september 2025.

2. Inzicht te geven of de volgorde van uitlevering nog op datum van bestelling wordt bepaald.

3. Te bevestigen of het mogelijk is om – bij blijvende vertraging – een ander model of kleur te kiezen dat wél op voorraad is, zonder dat mijn orderpositie verloren gaat.

Ik hoop dat KPN snel transparantie kan bieden, want de huidige situatie schept weinig vertrouwen bij klanten die trouw blijven aan KPN, juist vanwege de service en communicatie.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Qildor, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat ​@bnh al een beetje uitleg heeft gegeven over de KPN Community: dit is voornamelijk een klant-helpt-klant platform. Klanten kunnen hier met elkaar in gesprek over alles gerelateerd aan KPN, waarbij wij moderators zorgen dat de gesprekken goed verlopen. Voor meer uitleg, zie: Welkom op de KPN community: hoe werkt het?. Maar natuurlijk zijn wij er ook om te helpen als het nodig is en we kunnen helpen.

Ik begrijp dat jouw frustratie hoog is, met alle informatie rondom de levering van de nieuwe iPhone 17 Pro. De nieuwe iPhone toestellen zijn altijd erg populair. En om juist meer transparant te zijn over de uitlevering van deze toestellen, hebben we een speciale pagina opgericht: Zo bekijk je de verwachte levertijd van je nieuwe iPhone. Ik snap dat het vervelend is als deze informatie steeds verandert. Maar het verandert juist ook om iedereen op de hoogte te houden. Wat wel belangrijk is om te weten bij de informatie op deze pagina: het gaat hier om een schatting. De werkelijke levering kán hiervan afwijken. Dit is namelijk afhankelijk van onze voorraad, de levering vanuit Apple en de moment van bestelling.

Voor de actuele levertijd raden we je aan om jouw bestelstatus in de gaten te houden voor een actuele leverdatum: mijn-bestelling.kpn.com. Je krijgt van ons een seintje als jouw nieuwe toestel onderweg is. Tot die tijd is het helaas nog even geduld hebben.

Alleen, als ik jouw berichten zo lees, dan gaat er meer mis dan alleen informatie die steeds verandert. Ik kan er nog niet teveel over zeggen, maar ik denk haast dat jouw bestelling is uitgevallen, en dat je eigenlijk dus wacht op niets. Om dit met zekerheid te kunnen zeggen, zou ik een en ander moeten uitzoeken. Ik wil dat graag voor je doen. Maar daarvoor heb ik wel wat informatie van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

13 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 27, 2025

Mijn verzoek is dan ook om:

1. Een duidelijke en specifieke statusupdate te geven over mijn bestelling van 29 september 2025.

2. Inzicht te geven of de volgorde van uitlevering nog op datum van bestelling wordt bepaald.

3. Te bevestigen of het mogelijk is om – bij blijvende vertraging – een ander model of kleur te kiezen dat wél op voorraad is, zonder dat mijn orderpositie verloren gaat.

Welkom op de Community ​@Qildor.
Vervelend dat je al zo lang zit te wachten, helemaal als je iets moois hebt besteld!

Alleen op je gestelde vragen hier, kunnen we je niet echt antwoordt geven dan wat er al online op de KPN website staat.
Dit is een plek waar leden elkaar helpen, de moderatoren sturen waar nodig en daar blijft het meestal bij.
Het beste is dat je voor deze vragen de klantenservice belt, hun kunnen dieper in je bestelling meekijken.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Dank voor uw reactie, maar precies dát is het probleem dat ik hier aankaart: de informatie op de KPN-website verandert continu zonder dat klanten die al wéken wachten daar duidelijkheid uit krijgen.

Als de community of moderatoren hier geen inhoudelijk antwoord kunnen geven, dan lijkt het me netjes dat dit wordt doorgespeeld aan het team dat verantwoordelijk is voor de levering en communicatie rondom de iPhone-orders.

Ik neem maandag uiteraard contact op met mijn accountmanager, maar ik verwacht van KPN als professionele organisatie dat een officieel forum niet beperkt blijft tot het herhalen van informatie die aantoonbaar onjuist of onvolledig is.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

@Qildor Zit in het zelfde schuitje, best onduidelijk allemaal! Maar het grote probleem ligt meer bij het feit dat de providers niet exact weten wat en hoeveel die binnenkrijgen (probleem bij Apple nee niet echt). Dit omdat Nederland van alle EU landen best klein is en hierdoor ook niet op nummer 1 wordt gezet voor iPhone leveringen tenzij dit de Apple stores zelf betreft. Voor ons is KPN heel groot maar voor een gigant als Apple is het letterlijk een druppel in de oceaan.

Wat voor klanten leidt tot onduidelijke tijdschema's en daarbij helpt een tabel niet echt die wekelijks wordt gerefreshed op basis van wat die de week daarvoor hebben binnengekregen tenzij er 2 levermomenten zijn. 

Ook speelt het dat Apple hun nieuwste model (de Air) meer heeft gepusht in verwachting dat die goed zou verkopen, wat niet het geval waardoor juist de bestellingen op de gewilde modellen achterlopen. Grootste probleem is dat Apple de 17 Air eigenlijk niet op een bepaald handig moment heeft uitgebracht maar ze moeten concurreren met bijvoorbeeld Samsung die ook een soortgelijke variant heeft uitgebracht. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Bedankt voor je reactie, ​@Lrz96  — dat is inderdaad een heldere analyse die grotendeels overeenkomt met wat ik zelf al vermoedde.

Toch blijft het kernprobleem hier bij KPN liggen, en niet bij Apple.
Dat er beperkte voorraad is, kan gebeuren. Dat is op zich ook geen ramp.
Waar het wél misgaat, is de verwachtingsmanagement en communicatie richting klanten.

Als KPN bij de eerste update na 29 september had aangegeven:

“Bestellingen tussen 29 september en 5 oktober – verwachte levertijd tot 8 weken,”
dan had niemand hier nu gefrustreerd gezeten.

Dan had men realistische verwachtingen gehad, en waren klanten zelfs positief verrast geweest als het toestel eerder binnenkwam. Maar door week na week te blijven communiceren met “1 – 3 weken levertijd”, wekt KPN de indruk dat levering ieder moment kan plaatsvinden — en dat is simpelweg misleidend.

Een te optimistische planning is veel schadelijker voor vertrouwen dan een eerlijke, ruimere inschatting.
Goede communicatie had dit hele forumtopic kunnen voorkomen.

Hopelijk pakt KPN dit signaal nu eindelijk op en wordt er gekozen voor transparantie in plaats van marketingtaal.

Met vriendelijke groet,

• Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Hier precies hetzelfde , Zojuist telefonisch contact gehad . Antwoord op de vraag mbt andere kleur wordt er doodleuk gezegd dan kom je weer helemaal achteraan in de levertijd.

Waardeloos dit

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Na wéér een dag contact met KPN (zowel telefonisch als via webcare) kan ik inmiddels maar één conclusie trekken: de communicatie en klantenservice rondom deze iPhone-bestellingen zijn volledig ontspoord.

Waar klanten duidelijkheid zoeken, creëert KPN alleen maar méér verwarring.
De webcareafdeling spreekt elkaar tegen, vraagt telkens opnieuw om dezelfde gegevens, en komt na uren wachten met antwoorden die haaks staan op de feiten.
Zelfs een contractsamenvatting met ordernummer wordt ineens “niet teruggevonden in het systeem”, terwijl Mijn KPN nog steeds aangeeft: “We zijn bezig met jouw bestelling.”

Dat is geen service meer, dat is pure desorganisatie.
KPN lijkt niet te beseffen hoeveel frustratie dit oplevert bij trouwe klanten die al jaren hun diensten bij hetzelfde bedrijf afnemen.
In plaats van transparantie of een concreet tijdpad krijgen we standaardzinnen, vage excuses en doorverwijzingen naar een website die iedere week iets anders zegt.

KPN heeft mij inmiddels zo ver gedreven dat ik serieus overweeg om zowel privé als zakelijk over te stappen naar een aanbieder die zijn klanten nog wél ziet staan.
Er was een tijd dat KPN bekendstond om betrouwbaarheid en klantgerichtheid — maar die tijd lijkt helaas voorbij.
Wat overblijft, is een bedrijf dat zijn vaste klanten koud laat staan met loze beloftes en gebrekkige communicatie.

Met vriendelijke groet,

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 28, 2025

We zijn inmiddels weer een dag verder, en helaas is er vanuit KPN nog steeds geen enkele inhoudelijke reactie of oplossing gekomen.
Het lijkt erop dat men bij KPN ervoor kiest om dit onderwerp simpelweg dood te zwijgen, in de hoop dat het vanzelf overwaait.

Vanochtend kreeg ik — na wéér anderhalf uur bellen met verschillende afdelingen — eindelijk te horen dat mijn bestelling opnieuw was goedgekeurd.
Credit Risk had akkoord gegeven, Service had bevestigd dat alles in orde was, en de order stond officieel ingevoerd.
Nog geen 40 minuten later ontvang ik doodleuk opnieuw een mail: “Uw bestelling is afgewezen.”

Toen ik vervolgens om opheldering vroeg, kreeg ik te horen dat men “er niets aan kon doen” en dat ik het “later deze week nog maar eens moest proberen”,
omdat ze zelf vastlopen in hun eigen systeem.
Met andere woorden: een klant moet maar blijven bellen, blijven wachten en blijven hopen — terwijl de interne afdelingen elkaar blijven tegenspreken.

Misschien wordt het eens tijd dat KPN eindelijk reageert en verantwoordelijkheid neemt.
Het is onbegrijpelijk dat een bedrijf dat zichzelf positioneert als betrouwbaar telecommerk niet in staat is om één enkele bestelling correct te verwerken, laat staan om zijn klanten op de hoogte te houden.

Na meer dan drie decennia klant te zijn, is dit het absolute dieptepunt.
Wat ooit een symbool van kwaliteit en service was, is verworden tot een organisatie die gevangen zit in haar eigen bureaucratie en standaardantwoorden.

Ik blijf hopen dat er ergens binnen KPN nog iemand is die begrijpt wat échte klantenservice betekent — en de moed heeft om dit eindelijk recht te zetten.

Met vriendelijke groet,

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Hallo ​@Qildor, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat ​@bnh al een beetje uitleg heeft gegeven over de KPN Community: dit is voornamelijk een klant-helpt-klant platform. Klanten kunnen hier met elkaar in gesprek over alles gerelateerd aan KPN, waarbij wij moderators zorgen dat de gesprekken goed verlopen. Voor meer uitleg, zie: Welkom op de KPN community: hoe werkt het?. Maar natuurlijk zijn wij er ook om te helpen als het nodig is en we kunnen helpen.

Ik begrijp dat jouw frustratie hoog is, met alle informatie rondom de levering van de nieuwe iPhone 17 Pro. De nieuwe iPhone toestellen zijn altijd erg populair. En om juist meer transparant te zijn over de uitlevering van deze toestellen, hebben we een speciale pagina opgericht: Zo bekijk je de verwachte levertijd van je nieuwe iPhone. Ik snap dat het vervelend is als deze informatie steeds verandert. Maar het verandert juist ook om iedereen op de hoogte te houden. Wat wel belangrijk is om te weten bij de informatie op deze pagina: het gaat hier om een schatting. De werkelijke levering kán hiervan afwijken. Dit is namelijk afhankelijk van onze voorraad, de levering vanuit Apple en de moment van bestelling.

Voor de actuele levertijd raden we je aan om jouw bestelstatus in de gaten te houden voor een actuele leverdatum: mijn-bestelling.kpn.com. Je krijgt van ons een seintje als jouw nieuwe toestel onderweg is. Tot die tijd is het helaas nog even geduld hebben.

Alleen, als ik jouw berichten zo lees, dan gaat er meer mis dan alleen informatie die steeds verandert. Ik kan er nog niet teveel over zeggen, maar ik denk haast dat jouw bestelling is uitgevallen, en dat je eigenlijk dus wacht op niets. Om dit met zekerheid te kunnen zeggen, zou ik een en ander moeten uitzoeken. Ik wil dat graag voor je doen. Maar daarvoor heb ik wel wat informatie van je nodig. Zou je je profiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

@Denise van KPN is ingevuld!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zoals ik al vermoedde: je hebt voor niets zitten wachten. Alleen niet omdat de bestelling is uitgevallen, maar omdat deze is afgewezen. Je hebt op 29 september wel een contractsamenvatting gekregen, zie ik. Dit is een samenvatting die we jou kunnen sturen als je bijvoorbeeld nog even wil nadenken over jouw bestelling. Maar je hebt van die bestelling nooit een bestelbevestiging gekregen. En dit komt dus doordat de bestelling is afgewezen. Je had hiervan een e-mail moeten krijgen, maar van wat ik kan zien, heb je die niet ontvangen.

Ik zie dat er inmiddels ook meerdere nieuwe pogingen zijn gedaan om de bestelling opnieuw te plaatsen. De laatste poging was op 28 oktober, in de ochtend. Ik zie dat je hiervan een bevestiging hebt gekregen. Maar ik zie ook dat je ongeveer een half uur later een afwijzing hebt ontvangen. En als ik in het achterliggende systeem kijk, dan kan ik de bestelling ook niet terugvinden. Dus ik denk dat er nog steeds iets niet helemaal goed gaat.

Nu komt het: Ik kan dit alleen niet voor je oplossen. Hoe graag ik ook zou willen. Ik moet je daarom vragen opnieuw telefonisch contact met ons op te nemen. Je kunt daarvoor een belafspraak maken, dan bellen we jou op een moment dat het jou uit komt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Zucht… ​@Denise van KPN  van KPN,
Ik ga hier niet eens meer inhoudelijk op in. Afdelingen die elkaar faliekant tegenspreken — vanmiddag ben ik nog teruggebeld door de afdeling Afhandeling Klachten, en die bevestigde dat de bestelling van 28 oktober j.l. wél in het systeem staat.

En nu lees ik hier weer dat diezelfde bestelling is afgewezen.

Eerlijk, ik word horendol van KPN en alle afdelingen die elkaar compleet tegenspreken. Het lijkt er bijna op dat iedere afdeling z’n eigen systeem heeft, en dat ze via rooksignalen met elkaar communiceren. Of heb ik het mis?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

@Denise van KPN 
Update na telefonisch contact:

Ik heb inmiddels contact gehad met Thomas van KPN, en die heeft bevestigd dat mijn bestelling van 28 oktober (bestelnummer XXXXXXXXX) gewoon correct is doorgevoerd en actief in het systeem staat.

De bestelstatus op mijn orderpagina is ongewijzigd sinds het moment van bestellen:
“tijdelijk niet op voorraad.”

Er is géén sprake van een afwijzing of BKR-melding. De order is dus wél goed verwerkt en wacht enkel op uitlevering van de iPhone 17 Pro 256 GB Deep Blue.

Dat betekent dat de eerdere informatie in deze thread helaas niet klopt. Misschien kijken verschillende afdelingen in verschillende systemen, maar ik wil graag dat dit intern wordt afgestemd zodat klanten niet met tegenstrijdige berichten worden geconfronteerd.

Voor nu ga ik er dus van uit dat mijn bestelling actief blijft en geleverd wordt zodra de toestellen weer op voorraad zijn.

Groet,

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dan gaan we er maar vanuit dat die afwijzing die je hebt gekregen betrekking had op een eerdere bestelling en dat het nu dus wel goed in het systeem staat. Dan is het inderdaad wachten tot het toestel weer op voorraad is en jij jouw toestel ontvangt. Daarop blijft dit deel van mijn bericht wel van toepassing: