Skip to main content

Hi there,

Zojuist heb ik een bericht ontvangen dat ik mijn abonnement kan gebruiken zoals ik dat gewend ben, alles onbeperkt. Echter, op de website van KPN staat beschreven dat bijvoorbeeld internet onbeperkt is tot 50Gb, en indien je dit limiet overschrijdt, je 1Gb kunt bijkopen voor €1,99. Nu is de definitie van onbeperkt; oneindig. Onbepaald. En vroeg ik mij af, moet KPN dit niet aanpassen naar beperkt internetten tot 50GB om hier mee te adverteren? Want met mijn onbeperkt abonnement verwacht ik ook ongelimiteerd, en niet dat ik na 50Gb bij moet betalen om snel internet te ervaren. 
 

Dit is overigens uit pure nieuwsgierigheid.

Hallo @Reitsma.T ,

Onbeperkt is: onbeperkt in Nederland. 

In de EU inderdaad maximaal 50GB.

 

bron : 

 

Hoe werkt KPN Unlimited?

Met KPN Unlimited kan je onbeperkt bellen, smsen en internetten. Wil je specifiek weten wat het abonnement inhoudt, we leggen het hieronder uit.

 

Daglimiet internet

De dagbundel is 10 GB. Wat wil zeggen dat je 10 GB per dag kunt gebruiken.

 

Extra bundel

Ben je door je dagbundel heen? Dan kan je een extra bundel van 2 GB aanzetten. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. NL1000 AAN blijft ook beschikbaar, maar je zal 2 GB ontvangen.

 

MB's delen

Je kan tot 50 GB delen per maand met andere KPN mobiel abonnementen op jouw adres. Dat doe je snel en makkelijk via de MijnKPN app. Meer informatie over MB's delen lees je hier.

 

KPN Unlimited in het buitenland

Binnen de EU krijg je 50 GB data per maand. Ben je door je 50 GB EU bundel heen? Dan wordt je snelheid, net als in Nederland, verlaagd naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid. 

Wil je gewoon verder gaan op de 4G snelheid? Dat kan. Je kunt voor € 2,99 een EU top-up van 1000 MB aanvragen. Je kunt deze bundel aanvragen via MijnKPN of door NL-EU 1000 AAN te sms’en naar 1266.

 


KPN "geeft" je al veel meer dan het wettelijk minimum.

Bron


Hallo @Noordzee 
Toevallig kom ik hier omdat een kennis van mij dit probleem in het buitenland nu heeft. Weliswaar bij een andere provider. Ik heb zelf een Unlimited bundel bij KPN aangeschaft die aanstaande zondag in gaat. Ik ga met @Reitsma.T mee dat KPN dit wel beter kan en mag ventileren aan de klant. Zeker in het aanbieden van dit soort pakketen. Ik heb mijn abonnement aan laten passen bij Total Phone en die hebben ook niets gezegd. Nu hoeven ze van mij niet het hele abonnement door te nemen van A tot Z maar dit vind ik toch wel een ding.